BMW M3 G80 AC Schnitzer - oto najmocniejsze M3 w historii - Trends Magazines

BMW M3 G80 AC Schnitzer – oto najmocniejsze M3 w historii

AC Schnitzer to tuner znany z przerabiania mocnych BMW na… jeszcze mocniejsze. Właśnie zaprezentowali swoje najnowsze dzieło i nie zawiedli nas. Przed wami najmocniejsze M3 G80 na rynku.

AC Schnitzer oferuje pakiet wzmacniający do silnika S58, który podnosi moc z 510 KM i 650 Nm do 590 KM i 750 Nm. AC Schnitzer chwali się, że to nie tylko najmocniejsze M3 w historii, ale BMW Serii 3 w ogóle. Co ciekawe, niemiecki tuner daje też 4-letnią gwarancję na swoje modyfikacje. Szacun!

Za osiągami idą w parze też modyfikacje optyczne. Najwięcej zmian widać z tyłu, gdzie poszerzono i obniżono zderzak, dodano karbonowy dyfuzor, a także nowe końcówki układu wydechowego. Oprócz tego na dachu i tylnej kalpie pojawił się spoiler, który dociska tylną oś w zakrętach z siłą nawet 70kg.

Przedni zderzak także został poddany modyfikacjom. Dodano spliter, który zwiększa docisk przedniej osi o 40 kg. Widać, że boczne wloty powietrza są większe niż seryjne, a obok nich zamontowano „skrzela”, które kierują powietrzem wpadającym do bocznych komór. 

Zawieszenie obniżono na przedniej osi o 15-20 mm w stosunku do serii, tył pozostał bez zmian. Kierowca ma możliwość zmiany wysokości i twardości zawieszenia w zależności od nawierzchni i warunków. AC Schnitzer wyznaje zasadę „lepiej szybko niż twardo”, dlatego zawieszenie nie jest przesadnie usztywnione. Całości dopełniają 20-calowe felgi z oponami 285/30 z przodu i 295/30 z tyłu. 

Wnętrze BMW M3 zostało delikatnie potraktowano przez AC Schnitzera. Nowością jest tutaj częściowo zamszowa kierownica, duże łopatki do zmiany biegów, a także pedały ze szczotkowanego aluminium.

Jak Wam się podoba M3 przerobione przez „sznycla”? Na filmiku poniżej możecie zobaczyć to auto w akcji. 

Konrad Maruszczak

Podobne

BMW E28 Turbo – mistrz kamuflażu, czy profanacja?

BMW E28 śmiało można okrzyknąć klasykiem. Na tę limuzynę z lat 80. wzdycha każdy miłośnik bawarskiej marki. Pomijając wersję M5, auto niestety cierpi na brak mocy. Jednak na sprzedaż pojawiła się wersja, która zawstydzi nawet współczesne M5. Oto BMW E28 Turbo z 540-konnym silnikiem! Na naszej stronie pojawiały się różne projekty związane z "piątką" E28.…

VW Golf A59. Nieznany poprzednik Golfa R

Na przełomie lat 80. i 90. XX wieku Volkswagen zaczął równać do najlepszych. O epizodzie znanym jako Golf A59 mało kto słyszał, jednak powszechna jest wiedza, że napęd na cztery koła Syncro za dopłatą mógł zwiększyć właściwości jezdne wielu modeli. Mocne i zwarte silniki VR6 nie miały bezpośrednich odpowiedników pod maskami pojazdów innych marek. Proste Scirocco…