Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż - Trends Magazines

Najrzadsze BMW M3 E46 na sprzedaż

Myślicie, że to odmiana CSL była najrzadsza? Nic z tych rzeczy. Na sprzedaż trafia biały kruk – BMW M3 E46 GTR. 

To biały kruk – dosłownie i w przenośni – bowiem auto jest białe i wyjątkowo rzadko spotykane – wyprodukowanych było ok. 10 egzemplarzy. BMW M3 GTR powstało jako przeciwnik dla Porsche w wyścigach American Le Mans Series. W zasadzie samochód był tak dobry, że zirytował Porsche, które wymusiło zmianę regulaminu w wyścigach American LMS i M-trójka wypadła z gry. 

Prezentowany samochód wystawiono na sprzedaż na aukcji w Melbourne. Ten egzemplarz startował m.in. w 24-godzinnych wyścigach Daytona i Bathurst, ale nie osiągnął tam dobrych wyników. Pomimo wyścigowej historii samochód trafił na sprzedaż. Jaka jest cena? Tego właściciel nie podaje. Możemy jedynie dodać, że jako nowe w 2002 roku M3 GTR kosztowało 250 tys. euro.

Nadwozie sprzedawanego BMW M3 GTR ma numer #005, co oznacza, że pod maską pracuje 4,9-litrowy silnik V8 (S62B50) zaprzężony z 6-stopniową manualną skrzynią Hewland. To oznacza, że to pierwsze M3 z silnikiem V8 ever. I tu pojawia się pewien problem. Otóż niektóre źródła podają, że w oryginalnym M3 GTR pracował motor P60B40, a więc zupełnie inny niż w sprzedawanym egzemplarzu. To mocno podważa autentyczność sprzedawanego egzemplarza. 

Być może zatem cena będzie bardziej atrakcyjna. Tak czy inaczej, chcielibyśmy mieć taki samochód w swoim garażu, nawet z nieoryginalnym silnikiem V8.

Konrad Maruszczak

Podobne

twarz kobiety w makijażu wieczorowym

Rosyjskie rzęsy – najnowsze trendy wizerunkowy

Jeśli myślisz, że sztuczne rzęsy odeszły już do lamusa, to jesteś w dużym błędzie. Już jesienią stylistki makijażu promowały trend, zgodnie z którym wręcz standardem stały się tzw. rosyjskie rzęsy. "Russian volume" podczas tegorocznej wiosny także będą królować na "salonach". Zagęszczanie rzęs "Russian volume" Prawdziwy wachlarz teatralnych rzęs. To właśnie "Russian volume", które na całym…

Touareg R hybryda plug-in napis eHYBRID

Diesel czystszy niż elektryk. Tak wynika z raportu Green NCAP

Motoryzacja zniechęciła klientów do kupowania aut z silnikiem Diesla, ze względu na kwestie ekologiczne, a tymczasem okazuje się, że rodzinne kombi z motorem wysokoprężnym jest bardziej przyjazne środowisku niż hybryda, czy auto elektryczne. Unia strzeliła sobie w kolano? Unijna organizacja Green NCAP sprawdziła cały cykl życia popularnych samochodów. Pod lupę wzięto 61 samochodów spalinowych, elektrycznych…