BMW M240i vs VW Golf R vs Audi S3 - kto wygra pojedynek na prostej? - Trends Magazines

BMW M240i vs VW Golf R vs Audi S3 – kto wygra pojedynek na prostej?

BMW ma najwięcej mocy pośród niemieckiej trójki, ale jest też o 150 kg cięższe i finalnie waży najwięcej w stawce. Czy jednak duża moc i dwa cylindry więcej od rywali zadecydują o wyniku wyścigu?

Dzisiejsze mocne kompakty niemieckich producentów potrafią być piekielnie szybkie. Dość powiedzieć, że VW Golf R w najnowszej odsłonie przyspiesza do 100 km/h w mniej niż 5 sekund. Niegdyś była to granica przekraczalna tylko dla Porsche 911 i konkurentów. 

Do walki z „królem kompaktów” staje jego kuzyn Audi S3 oraz BMW M240i. Różnica pomiędzy nimi jest dość znacząca. O ile Audi i VW pochodzą z jednego koncernu i są dość zbliżone, o tyle auto bawarskiego producenta to nieco inna bajka, ale po kolei.

W VW Golfie R mamy 2-litrowy 4-cylindrowy silnik TSI dysponuje mocą 320 KM i 420 Nm. Auto o masie 1554 kg przyspiesza do pierwszej „setki” w czasie 4,7 s. 

Kuzyn w postaci Audi S3 ma ten sam silnik, ale jest odrobinę słabszy – ma 310 KM i 400 Nm. Przy tym „S-trójka” jest nieco cięższa od Golfa, bowiem masa własna wynosi 1580 kg. Według danych katalogowych Audi przegrywa sprint do 100 km/h z VW o 0,1 s. 

Czas na BMW M240i. Na papierze auto zdaje się wygrywać z konkurencją. Dodatkowe dwa cylindry robią swoje i przekładają się na moc 374 KM i 500 Nm. Dzięki temu BMW przyspiesza do 100 km/h w czasie 4,3 s, a więc jest w stawce najszybsze. Jednak moc ma swoją cenę, a „bawarka” przypłaca ją nadwagą. Samochód waży 1765 kg, jest więc o ponad 200 kg cięższy od najlżejszego w stawce Golfa. 

Jak te dane przekładają się na asfalt? Kto zwycięży w wyścigu ze startu zatrzymanego i lotnego? Zobaczcie sami:

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Oettinger TCR Germany Steet – drogowa bestia!

Oettinger, jeden z najbardziej doświadczonych tunerów, zainspirował się wyczynowym Golfem TCR. Uznał, że skoro punktem wyjścia do jego stworzenia był GTI, warto pójść podobną drogą. W ten sposób powstał Oettinger TCR Germany Steet. Prace nad samochodem trwały cztery miesiące, a włączył się w nie zespół Engstler Motorsport. Egzemplarz sygnowany numerem 001 został odsłonięty podczas zlotu…

System eSCOR – jak działa i jak sprawdzić historię polisy

Od lutego zaczął działać system eSCOR, który wystawia kierowcom ocenę, na którą rzekomo mają patrzeć ubezpieczyciele podczas wyliczania składki. Jak działa eSCOR i jak sprawdzić historię szkód? Sprawdzamy. Skrót eSCOR oznacza Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Dzięki niemu możemy samemu sprawdzić, jak bardzo atrakcyjni jesteśmy dla towarzystwa ubezpieczeniowego przy zakupie polisy OC na auto. W…