BMW M240i Art Car - czterokołowe dzieło sztuki - Trends Magazines

BMW M240i Art Car – czterokołowe dzieło sztuki

Najnowszy model serii 2 (G42) zaprezentowano jako dzieło sztuki, a konkretnie ze specjalnym malowaniem, które ma przypominać kombinację flag niemieckich i meksykańskich. 

BMW o oznaczeniu G42 to już druga generacja Serii 2 w nadwoziu coupe. Auto pojawiło się stosunkowo niedawno i to od razu w mocnej odmianie M240i. Za tym oznaczeniem kryje się „prawilna” rzędowa „szóstka” o pojemności 3-litrów i mocy 374 KM i momencie 500 Nm. Dopiero co bawarskie producent pokazał też M240i w wersji „chilli” – z pakietem M Performance.

Produkcja nowego modelu wystartowała na początku września w meksykańskiej fabryce Plant San Luis Potosi (gdzie również produkowane jest BMW 3 w wersji sedan). I z tej okazji BMW pokazało G42 w wesołych kolorach a’la BMW Art Cars. Barwy mają przypominać flagi meksykańskie (od miejsca produkcji) i niemieckie (od korzeni marki). Nam bardziej przypomina kultowego VW Polo Harlekin. Dzieło BMW Art Car powstało z rąk pracowników BMW – Luisa Esquivela oraz Davida Fernandesa przy wsparciu lokalnych, meksykańskich artystów. 

Do pomalowania M240i zużyto 6,1 litra farby oraz 2,5 litra bezbarwnego lakieru. Auto pomalowane jest pięcioma warstwami i – jak twierdzi BMW – wszystkie zostały nałożone ręcznie. Artyści nakładali farbę warstwa po warstwie, pamiętając o półgodzinnym okresie schnięcia. W sumie cały proces malowania trwał trzy tygodnie (łącznie z polerowaniem i wygładzaniem niedoskonałości).

BMW M240i Art Car powstało tylko jako model pokazowy i nigdy nie trafi do sprzedaży. Zwykłą, choć nie w nudnych kolorach serię 2 można już zamawiać. W Polsce M240i kosztuje co najmniej 249 900 zł. 

Konrad Maruszczak

fot. BMW

 

Podobne

Niejeden pomysł na jedynkę – E88 120i vs. E82 Coupé 135i

Kiedy w 2004 r. BMW serii 1 weszło na rynek, nie spotkało się z ciepłym przyjęciem fanów marki. Dopiero z czasem ludzie docenili jego ponadprzeciętną zwinność i lekkość prowadzenia oraz zaakceptowali specyficzny wygląd. Bartek i Artur z BMW Klub Warszawa udowadniają, że jedynkę można pokochać i może być ona autem naprawdę wyjątkowym. Każdy z nich…

Napęd xDrive w BMW – wszystko co musisz wiedzieć

BMW od zarania dziejów było kojarzone z tylnym napędem. Z czasem jednak moce silników zaczęły być na tyle duże, że konieczne było poprawienie trakcji. I tutaj pojawił się napęd na cztery koła. W języku BMW - xDrive.  Tylny napęd w kombinacji z mocnymi silnikami zbudował legendę BMW. Kiedy celem przestaje być uzyskiwanie jak najlepszych czasów…