BMW M240i Art Car - czterokołowe dzieło sztuki - Trends Magazines

BMW M240i Art Car – czterokołowe dzieło sztuki

Najnowszy model serii 2 (G42) zaprezentowano jako dzieło sztuki, a konkretnie ze specjalnym malowaniem, które ma przypominać kombinację flag niemieckich i meksykańskich. 

BMW o oznaczeniu G42 to już druga generacja Serii 2 w nadwoziu coupe. Auto pojawiło się stosunkowo niedawno i to od razu w mocnej odmianie M240i. Za tym oznaczeniem kryje się „prawilna” rzędowa „szóstka” o pojemności 3-litrów i mocy 374 KM i momencie 500 Nm. Dopiero co bawarskie producent pokazał też M240i w wersji „chilli” – z pakietem M Performance.

Produkcja nowego modelu wystartowała na początku września w meksykańskiej fabryce Plant San Luis Potosi (gdzie również produkowane jest BMW 3 w wersji sedan). I z tej okazji BMW pokazało G42 w wesołych kolorach a’la BMW Art Cars. Barwy mają przypominać flagi meksykańskie (od miejsca produkcji) i niemieckie (od korzeni marki). Nam bardziej przypomina kultowego VW Polo Harlekin. Dzieło BMW Art Car powstało z rąk pracowników BMW – Luisa Esquivela oraz Davida Fernandesa przy wsparciu lokalnych, meksykańskich artystów. 

Do pomalowania M240i zużyto 6,1 litra farby oraz 2,5 litra bezbarwnego lakieru. Auto pomalowane jest pięcioma warstwami i – jak twierdzi BMW – wszystkie zostały nałożone ręcznie. Artyści nakładali farbę warstwa po warstwie, pamiętając o półgodzinnym okresie schnięcia. W sumie cały proces malowania trwał trzy tygodnie (łącznie z polerowaniem i wygładzaniem niedoskonałości).

BMW M240i Art Car powstało tylko jako model pokazowy i nigdy nie trafi do sprzedaży. Zwykłą, choć nie w nudnych kolorach serię 2 można już zamawiać. W Polsce M240i kosztuje co najmniej 249 900 zł. 

Konrad Maruszczak

fot. BMW

 

Podobne

BMW M3 Touring istnieje i można je kupić – TUNING

Ale przecież BMW nie produkuje samochodów M-Power w wersji kombi... To prawda. W oficjalnej ofercie nie ma ani M3, ani M5. Zupełnie jakby firma poddała ten segment rynku Audi. Mercedes stara się podbierać klientów RS4 i RS6, ale to za mało. My chcemy igrzysk, wina i M3 Touring. Tak samo pomyślała ekipa brytyjskiej firmy M…

BMW_E46_Coupé

Kupujemy używane BMW E46 coupé (1999 – 2006) – za chwilę będzie drożej

Czas na znalezienie atrakcyjnego BMW E46 coupé za rozsądne pieniądze dobiega końca. Rynek jest coraz bardziej przetrzebiony, a ceny wciąż atrakcyjnie wyglądającego i świetnie jeżdżącego auta wkrótce zaczną rosnąć. W 1998 roku BMW rozpoczęło produkcję modelu E46. Linia czy rozwiązania techniczne sedana stanowiły ewolucję koncepcji sprawdzonych wcześniej w E36. Nadwozie wysmuklono i zaokrąglono, natomiast mechanikę…