BMW M2 CS czy BMW M240i? - Trends Magazines

BMW M2 CS czy BMW M240i?

Jeden z fanów BMW w Stanach Zjednoczonych zestawił dwa sportowe coupe bawarskiej marki – M2 CS oraz M240i. Teoretycznie dwa różne samochody, choć obydwa nastawione na dawanie maksimum frajdy z jazdy dla kierowcy. Które lepsze?

BMW M2 CS powstało jako ostatni okrzyk modelu M2 w jego najostrzejszym wydaniu. Powstały w sumie trzy odmiany M2 – zwykła, Competition oraz CS. Różniły się od siebie mocą, osiągami, a także charakterem. Dwóm pierwszym można zarzucić, że nie miały pod maską silnika, skonstruowanego przez BMW M, a jedynie mocne wersje standardowych R6 od BMW.

M2 CS zyskało wreszcie jednostkę S55 wprost z BMW M3/M4 i tutaj bez obaw możemy mówić o pełnowymiarowym produkcie BMW M. 

W zeszłym roku pojawiła się nowa generacja Serii 2, na razie jeszcze nie w pełnym wymiarze „M”, ale na razie jako usportowione BMW M240i. Pod maską, podobnie jak w M2 CS mamy 6 cylindrów i 3 litry pojemności, ale „tylko” 374 KM, w porównaniu do 450 KM w starszym kuzynie.

Jednak w M240i widać już nowy język stylistyczny BMW. Widać, że samochód ma już dużo nowocześniejsze kształty i rysy, gdzie M2 reprezentuje „starą szkołę” BMW, a przecież to auto zaprojektowano zaledwie kilka lat temu. M2 CS jest oczywiście bardziej agresywne, na plus jest także „smerfowy” kolor, przy którym biel nowszego auta wypada blado. 

W tym zestawieniu całym sercem jesteśmy przy BMW M2 CS, ale nie mówmy ostatniego słowa, poczekajmy na zestawienie M2 CS vs nowe M2. 

fot. f87.bimmerpost.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Karmann Ghia Typ 14 widok z góry

Piękno legendarnego Karmanna Typ 14

Najbardziej zagorzali miłośnicy zabytkowych samochodów zazwyczaj wyruszają po nie za zachodnią granicę. Podobnie było w przypadku Marcina, który po swojego Karmanna pojechał do Niemiec w 2000 roku. 31-letni wówczas samochód nie był wprawdzie w idealnym stanie technicznym, ale miał udokumentowaną przeszłość. Poza tym niemal w 100 procentach był oryginalny. Niemal, bo w dowodzie widniał przeznaczony…

Tuning BMW: 600 KM w M4

Pojedynek na konie mechaniczne i niutonometry trwa w najlepsze. W wyścigu o palmę pierwszeństwa coraz lepiej poczyna sobie M4. Jedną z najostrzejszych propozycji przygotował G-Power. Doświadczony tuner z Aresing wycisnął z trzylitrowego motoru okrągłe 600 KM i 740 Nm. To aż 200 KM i 246,7 Nm z litra pojemności! Czy ktokolwiek będzie jeszcze twierdził, że…