BMW M2 Competition od Lightweight Performance to istny potwór!

BMW M2 Competition od Lightweight Performance to istny potwór!

BMW M2 Competition lightweight finale edition

BMW M2 Competition nie cierpi na niedomiar mocy. Mimo wszystko tunerzy lubią podnosić poprzeczkę. Firma Lightweight Performance zaproponowała pakiet wzmacniający do 741 KM! 

Zwarte nadwozie z efektownymi poszerzeniami błotników, idealne wyważenie i rzędowa szóstka pod maską czynią z BMW M2 Competition jedną z najciekawszych propozycji dla koneserów szybkich samochodów. Warto w tym miejscu dodać, że tuner z Sinn-Fleisbach wpadł na taki pomysł dwa lata wcześniej – już w 2016 roku przedstawił swój projekt o nazwie M2 CSR, który był o 200 kg lżejszy od M2, co w kombinacji z 598 KM i 737 Nm zapewniało fenomenalne osiągi.

BMW M2 Competition – jak stworzyć potwora?

Prace nad samochodem pozwoliły ekspertom z Lightweight Performance na poznanie konstrukcji M2 w najdrobniejszych szczegółach. Wiedza ta została spożytkowana w trakcie prac nad pożegnalnym modelem M2 Competition Finale Edition. Pożegnalnym, bo produkcja europejskiej wersji M2 została zawieszona pod koniec ubiegłego roku, a model czeka na następcę.

BMW M2 Competition lightweight - widok z przodu
BMW M2 Competition lightweight – widok z przodu
BMW M2 Competition lightweight - kokpit
Wnętrzne BMW M2 Competition lightweight wygląda naprawdę imponująco

Lightweight Performance szczyci się, że przygotował sleepera z prawdziwego zdarzenia. Kryjący się pod maską M2 silnik rozwija 741 KM oraz 880 Nm. Uzyskanie tak imponujących rezultatów przy trzech litrach pojemności wymagało wielu przeróbek zespołu napędowego. Lightweight Performance wspomina m.in. o montażu sportowych katalizatorów KJS, nowego układu wydechowego oraz ingerencji w silnik.

Tuning-BMW-M2-Competition-lightweight-finale-edition-wydech

Ogromną moc poskramiają hamulce z oferty BMW M Performance, które Lightweight Performance wyposażyło w przewody w stalowym oplocie oraz kanały doprowadzające chłodne powietrze. Gwintowane zawieszenie Pro Street Multi z regulacją siły odbicia i dobicia dostarczył Eibach. M2 stoi na 19-calowych, kutych felgach Titan 7. BMW ma też zestaw karbonowych dodatków – dach, błotniki, maskę, przedni spliter oraz tylny spojler i dyfuzor. Wszystko jest czarne, więc zmodyfikowane elementy niespecjalnie rzucają się w oczy.

Tuning-BMW-M2-Competition-lightweight-finale-edition-tylne fotele

Trudno przeoczyć natomiast zmiany, które zaszły w kabinie. Najbardziej wyrazistą modyfikacją jest zastąpienie kanapy dwoma kubełkowymi fotelami, ale nie zrezygnowano z luksusów, bowiem wszystkie siedzenia są podgrzewanie i tapicerowane alcantarą. Kierownica z przyciskami M1 oraz M2 pochodzi z BMW M2 CS. Pojawiły się też elementy z włókna węglowego oraz aluminium. Proces zmiany biegów usprawnił shortshifter.

Tuning-BMW-M2-Competition-lightweight-finale-edition-przyciski na kierownicy

Podobne

Historia VW Scirocco i Corrado

Debiutujące w 1974 roku Scirocco udowodniło, że coupé może być samochodem niemal na każdą kieszeń, który funkcjonalnością nie będzie istotnie różnił się od klasycznego hatchbacka. Kolejnym coupe z Wolfsburga było bardziej prestiżowe Corrado. Oto historia VW Scirocco i Corrado. Historia VW Scirocco i Corrado, czyli modeli coupé ze stajni Volkswagena nieodłącznie wiąże się z legendarnym…

BMW E38 V12 750iL tylna kanapa

Ulubione auta Lady Di. Będziesz zaskoczony

Gdy myślimy o samochodach użytkowanych przez brytyjską rodzinę królewską, przed oczami stają nam luksusowe limuzyny Rolls-Royce’a oraz specjalne wersje Bentleya. Długo nie było mowy, aby auta marki pochodzącej spoza Wysp mogły wozić królową, jej najbliższą rodziną i dostojników. Zmieniło się to w latach 90. za sprawą księżnej Diany, która lubiła dobre wozy niemieckiej produkcji... Widok zachodnich limuzyn i kabrioletów na…