BMW M2 Competition od Lightweight Performance to istny potwór!

BMW M2 Competition od Lightweight Performance to istny potwór!

BMW M2 Competition lightweight finale edition

BMW M2 Competition nie cierpi na niedomiar mocy. Mimo wszystko tunerzy lubią podnosić poprzeczkę. Firma Lightweight Performance zaproponowała pakiet wzmacniający do 741 KM! 

Zwarte nadwozie z efektownymi poszerzeniami błotników, idealne wyważenie i rzędowa szóstka pod maską czynią z BMW M2 Competition jedną z najciekawszych propozycji dla koneserów szybkich samochodów. Warto w tym miejscu dodać, że tuner z Sinn-Fleisbach wpadł na taki pomysł dwa lata wcześniej – już w 2016 roku przedstawił swój projekt o nazwie M2 CSR, który był o 200 kg lżejszy od M2, co w kombinacji z 598 KM i 737 Nm zapewniało fenomenalne osiągi.

BMW M2 Competition – jak stworzyć potwora?

Prace nad samochodem pozwoliły ekspertom z Lightweight Performance na poznanie konstrukcji M2 w najdrobniejszych szczegółach. Wiedza ta została spożytkowana w trakcie prac nad pożegnalnym modelem M2 Competition Finale Edition. Pożegnalnym, bo produkcja europejskiej wersji M2 została zawieszona pod koniec ubiegłego roku, a model czeka na następcę.

BMW M2 Competition lightweight - widok z przodu
BMW M2 Competition lightweight – widok z przodu
BMW M2 Competition lightweight - kokpit
Wnętrzne BMW M2 Competition lightweight wygląda naprawdę imponująco

Lightweight Performance szczyci się, że przygotował sleepera z prawdziwego zdarzenia. Kryjący się pod maską M2 silnik rozwija 741 KM oraz 880 Nm. Uzyskanie tak imponujących rezultatów przy trzech litrach pojemności wymagało wielu przeróbek zespołu napędowego. Lightweight Performance wspomina m.in. o montażu sportowych katalizatorów KJS, nowego układu wydechowego oraz ingerencji w silnik.

Tuning-BMW-M2-Competition-lightweight-finale-edition-wydech

Ogromną moc poskramiają hamulce z oferty BMW M Performance, które Lightweight Performance wyposażyło w przewody w stalowym oplocie oraz kanały doprowadzające chłodne powietrze. Gwintowane zawieszenie Pro Street Multi z regulacją siły odbicia i dobicia dostarczył Eibach. M2 stoi na 19-calowych, kutych felgach Titan 7. BMW ma też zestaw karbonowych dodatków – dach, błotniki, maskę, przedni spliter oraz tylny spojler i dyfuzor. Wszystko jest czarne, więc zmodyfikowane elementy niespecjalnie rzucają się w oczy.

Tuning-BMW-M2-Competition-lightweight-finale-edition-tylne fotele

Trudno przeoczyć natomiast zmiany, które zaszły w kabinie. Najbardziej wyrazistą modyfikacją jest zastąpienie kanapy dwoma kubełkowymi fotelami, ale nie zrezygnowano z luksusów, bowiem wszystkie siedzenia są podgrzewanie i tapicerowane alcantarą. Kierownica z przyciskami M1 oraz M2 pochodzi z BMW M2 CS. Pojawiły się też elementy z włókna węglowego oraz aluminium. Proces zmiany biegów usprawnił shortshifter.

Tuning-BMW-M2-Competition-lightweight-finale-edition-przyciski na kierownicy

Podobne

Tuning-VW-Caddy-Typ-14d-widok z gory

Odpicowany dostawczak jakich mało

Rabbit Pick-up pierwszej generacji, oparty konstrukcyjnie na Golfie Mk1, początkowo oferowany był wyłącznie na rynku północnoamerykańskim, z którym niemiecki koncern wiązał poważne nadzieje. Po czterech latach (1983) to popularne auto pojawiło się także w Europie, gdzie wytwarzano je w bośniackich zakładach Tvornica Automobila Sarajewo. I choć jego produkcję zakończono w 1992 roku, to w Republice…

Coupleaway T4 camper

Zbudowali kampera na bazie VW T4 i nagrali o tym… serial

Podróżowanie kamperem do w dobie koronawirusa bardzo modny sposób na spędzanie wolnego czasu. Wiele osób decyduje się na własnoręczną budowę takiego pojazdu. Na czym polega więc "vanlife'i jak zbudować T4 w wersji DIY? Jakie podwozie? Chyba najczęściej wybieranym samochodem jest Volkswagen Transporter. Popularne są zarówno klasyczne T3 oraz nowoczesne T5, ale chyba najbardziej sensowny wybór…