BMW X4 G02. Nowy pomysł na sportowego SUV-a - Trends Magazines

BMW X4 G02. Nowy pomysł na sportowego SUV-a

Debiutujące w 2014 r. X4 nie należało do grona najpiękniejszych modeli BMW. Próbowało naśladować X6, jednak mniejsze rozmiary karoserii wymusiły zaburzenie specyficznych proporcji. Nowe X4 próbuje podążać za wzorcem, jednak już nie za wszelką cenę.

Najwyraźniej styliści BMW doszli do wniosku, że ostre przełamanie linii dachu na wysokości głowy kierowcy, spora powierzchnia szyb bocznych i opadająca pod znacznym kątem tylna szyba nie są najszczęśliwszymi rozwiązaniami. Na tle X6 mniejsze o rozmiar X4 wyglądało jak jego karykatura. Druga odsłona małego Sports Activity Coupé nabrała charakteru i zyskała bardziej proporcjonalną sylwetkę.

Dach płynną i niezbyt stromą linią przechodzi w płaszczyznę tylnej szyby. Okienka w tylnych słupkach zostały wydłużone i – podobnie jak wnęki błotników – nabrały kantów, co wraz powiększonym o 54 mm rozstawem osi oraz rozciągniętą o 81 mm karoserią sprawiło, że nowe BMW X4 wygląda bardziej elegancko i dynamicznie. Wyróżnikiem modelu jest już nie linia dachu, a minimalistyczny tył nadwozia z wąskimi lampami oraz przeniesioną na zderzak wnękę na tablicę rejestracyjną. BMW podkreśla, że dzięki zwiększonemu rozstawowi osi, niżej położonemu środkowi ciężkości i wyważeniem 50:50 nowe X4 będzie jeszcze przyjemniejsze w prowadzeniu.

W kabinie znalazły się elementy wyposażenia, linie czy komponenty, które wcześniej zostały sprawdzone w siódemce, piątce i nowym X3 – w tym cyfrowe wskaźniki, panel do sterowania klimatyzacją, iDrive nowej generacji z nowym menu, funkcją rozpoznawania gestów czy 10,25-calowym, dotykowym ekranem oraz kolorowym wyświetlaczem head up o powierzchni przekazywania informacji aż o 75% większej od dotychczasowej. Ze wspomnianych modeli przywędrowały opcje pokroju dozownika zapachu czy multimedialnego kluczyka, który na 2,2-calowym ekranie pozwala m.in. na sprawdzenie zasięgu czy statusu okien i zamków.

Do wyboru będą benzynowe wersje 20i (184 KM, 290 Nm), 30i (252 KM, 350 Nm), M40i (360 KM, 500 Nm) oraz diesle 20d (190 KM, 400 Nm), 25d (231 KM, 500 Nm), 30d (265 KM, 620 Nm) i M40d (326 KM, 680 Nm). Wszystkie standardowo łączone z ośmiobiegowymi skrzyniami oraz napędem xDrive. We flagowych wersja M40i oraz M40d będzie wysyłał większą porcję sił napędowych na tylną oś, a o utrzymaniu optymalnego toru jazdy na wyjściach z zakrętów zadba aktywny tylny mechanizm różnicowy M Sport.

Wszystkie wersje otrzymają dwie rury wydechowe, zawieszenie M oraz sportowy układ kierowniczy. Dla X4 BMW przygotowało trzy wersje specjalne – uterenowioną xLine, dynamiczną M Sport oraz łączącą cechy obu M Sport X. Dzięki włączeniu modelu do oferty BMW Individual możliwości personalizacji będą naprawdę duże.

Sprzedaż nowego BMW X4 rozpocznie się w połowie bieżącego roku. Model stoi przed dużym wyzwaniem. Poprzednik sprzedał się w liczbie 200 tys. egzemplarzy. Przez dłuższy czas nie miał rywala w postaci Mercedesa GLC Coupé czy Jaguara E-Pace. W wyścigu o klienta może sporo namieszać także BMW X2 – z pewnością nie zabraknie osób, które będą zastanawiały się, czy wybrać bogato wyposażone X2 z mocnym silnikiem czy bazowe X4.

Podobne

Alpina B3 – niebezpiecznie szybsza od M3

Alpina właśnie odświeżyła swój model bazujący na BMW serii 3. Auto osiągami zbliżyło się do M3, a przy tym oferuje komfort zwyczajnej "trójki". Jeśli wybierzecie diesla, będziecie z uśmiechem na twarzy jeździć na stację.  Po przejęciu Alpiny przez koncern BMW, nic dziwnego, że chwilę po pojawieniu się nowego lub odświeżonego modelu BMW, za chwilę to…

Tuning BMW – Jak wzmocnić sprzęgło?

Moc jest bardzo ważna dla większości miłośników BMW. Byłaby jednak bezużyteczna, gdyby nie można jej było przenieść na nawierzchnię. Elementem odpowiedzialnym za to jest właśnie sprzęgło. Troska o seryjny układ przeniesienia napędu jest głównym powodem montażu znacznie ulepszonego sportowego sprzęgła. Seryjny element mógłby nie sprostać wyższemu momentowi obrotowemu. Jest to szczególnie ważne w samochodach z napędem…