BMW M2 będzie ostatnim autem czysto spalinowym z literką "M" - Trends Magazines

BMW M2 będzie ostatnim autem czysto spalinowym z literką „M”

BMW M240i 2022 przód

Mocny silnik spalinowy, skrzynia manualna i tylny napęd – to przepis na dobre auto sportowe i BMW zna go nie od dziś. Ale takie samochody odchodzą już do historii. Model M2 ma być ostatnim Mohikaninem. 

BMW dość mocno opiera się erze elektryfikacji, twardo obstając przy silnikach spalinowych. Pomimo nowych modeli ix, czy chociażby iX1 elektryfikacja w bawarskiej marce następuje nieśpiesznie. Jednak po decyzji Parlamentu Europejskiego to wkrótce się zmieni i już widzimy pierwszą zapowiedź zmian.

BMW zapowiada, że nowe M2, które zobaczymy już niedługo, będzie ostatnim modelem z literką „M”, napędzanym silnikiem tylko i wyłącznie spalinowym. Nie jest powiedziane, że wszystkie modele po M2 będą elektryczne. Nie, ale mogą mieć na pokładzie elektryczne wspomagacze lub występować w formie miękkiej hybrydy. 

„BMW M2 z sześciocylindrową rzędową jednostką i napędem na tył będzie z pewnością maszyną dla purystów. Będziemy obserwować elektryfikację w innych pojazdach, oczywiście w różnych formach, począwszy od 48-woltowych jednostek, przez hybrydy plug-in, aż do aut czysto elektrycznych. Patrząc w ten sposób, M2 będzie ostatnim M z czysto spalinowym silnikiem, bez elektrycznych wspomagaczy.” – podsumował Frank van Meel, prezes dywizji BMW M w wywiadzie dla Bimmer Today.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Driftujący autobus miejski

Drift tylko w BMW? Autobusem też się da!

Mrozy i śliskie, oblodzone drogi sprzyjają amatorom driftu. Nie chodzi tylko o "młodzików" w BMW, ale także o kierowców miejskich autobusów. Do niecodziennego zdarzenia doszło ostatnio w Łodzi. W TVP3 Łódź pojawiło się nagranie, na którym widać, jak autobus przegubowy ślizga się po śliskiej nawierzchni, a kierowca próbuje wyprostować pojazd. Jednak w momencie autobus przegubowy…

Zawieszenia adaptacyjne. Wady, zalety, koszty napraw

Adaptacyjne zawieszenia podnoszą komfort i bezpieczeństwo jazdy, jednak po określonym przebiegu stają się problemem. I to bardzo kosztownym. Rolą amortyzatorów jest przechwycenie i rozproszenie nadmiaru energii w celu ustabilizowania nadwozia. Gdyby samochód został zawieszony wyłącznie na sprężynach, po pokonaniu każdej większej nierówności bujałby się kilkakrotnie czy wręcz dobijał tyłem nadwozia o nawierzchnię. Ze względu na…