BMW M2 2022 przyłapane na Nurburgring - Trends Magazines

BMW M2 2022 przyłapane na Nurburgring

Trwają torowe testy najostrzejszej odmiany Serii 2, czyli BMW M2. Pierwsze pogłoski sugerują, że będziemy mieli do czynienia z czysto krwistym autem ze stajni M. Napęd na tył, mocny silnik z przodu i kierowca po środku – to niezawodny sposób BMW na dobrą zabawę. 

Obecnie najmocniejszą wersją jest BMW M2 CS. Auto ma pod maską 3-litrowy silnik R6 i krzesa 450 KM. Na rynku pojawił się już odświeżony model Serii 2, w całkiem obiecującej wersji M240i. Nie jest to jednak pełnoprawny model M, a jedynie ostro przyprawiona wersja małego coupe. Teraz jednak M2 w nowym opakowaniu zostało przyłapane na torowych testach na kultowym torze Nurburgring. 

Dobrze skrojony kamuflaż utrudnia ocenę stylistyki M2, ale z pewnością będziemy mieli do czynienia z klasyką BMW, czyli szerokimi nadkolami, tylnym spoilerem a’la duck tail, czterema końcówkami układu wydechowego i dużymi wlotami w przednim zderzaku. Na więcej jednak musimy poczekać do czasu ukazania się modelu w pełnej krasie. 

Co pod maską BMW M2?

Z dużym prawdopodobieństwem możemy powiedzieć, że M2 będzie napędzane silnikiem z obecnego M3/M4, czy też X3M/X4M. Moc będzie oscylować w granicy 420-450 KM, więc zostanie osiągnięta granica M3 poprzedniej generacji. Co ciekawe, niektóre źródła podają, że pod maską M2 może znaleźć się też bardziej ekologiczna alternatywa, tzn. 2-litrowy silnik R4 o mocy ponad 400 KM. Szczerze? Nie bylibyśmy tym bardzo zdziwieni, biorąc pod uwagę coraz ostrzejsze normy spalin i nagonki na silniki spalinowe.

Do wyboru zapewne będzie manualna skrzynia o sześciu przełożeniach lub 8-biegowy automat. Napęd xDrive lub dla odważnych – tylko na tył. Niestety, możemy raczej zapomnieć o hardcorowej odmianie M2 CSL, choć BMW testuje już większe M4 CSL

BMW M2 ma pojawić sią na rynku w 2022 roku. Czekamy z niecierpliwością…

Konrad Maruszczak

fot. motorauthority.com

Podobne

VW Garbus w stylu rat widok od tyłu

Garbus w stylu rat i z pneumatyką

Volkswagen Garbus to bez wątpienia jedno z najbardziej rozpoznawalnych aut w historii motoryzacji. Dziś pierwsze Garbusy nieczęsto widuje się na naszych drogach. Można je za to podziwiać na zlotach fanów niemieckiej marki. Cenione są zarówno w pełni seryjne modele, jak i takie, które poddano gruntownym i gustownym modyfikacjom. Bartek, właściciel opisywanego Garba, postanowił połączyć dwa style. Co z tego wyszło?…

Sygnalizator S-1 żółte światło

Wjazd na skrzyżowanie na żółtym świetle – robisz to dobrze?

Powszechnie znanym terminem jest “późne żółte”, które oznacza sytuację, gdy kierowca umyślnie wjeżdża na skrzyżowanie na żółtym świetle. Kiedy jest to dozwolone? Wjazd na skrzyżowanie na żółtym świetle - kiedy robić to w sposób prawidłowy? Niektórzy kierowcy widząc żółty sygnał wyświetlany przez sygnalizator gwałtownie hamują, inni natomiast dodają gazu. Która z powyższych postaw jest prawidłowa?…