BMW M Coupé powróciło? - Trends Magazines

BMW M Coupé powróciło?

M140i vs m2

Czyżby BMW M Coupé powróciło we współczesnej formie? Nie do końca. To BMW istnieje naprawdę, ale to mix hatchbacka M140i oraz sportowego M2.

Co to jest?

Bazą dla tej kreacji jest BMW M140i. To niesamowicie szybki hatchback, który w seryjnej formie wygląda dość skromnie. Firma BM & Mini Group UK postanowiła to zmienić. Dawcą części dla tego projektu zostało uszkodzone BMW M2. W ten sposób powstał superagresywny hot hatch, który wygląda bardzo podobnie do BMW Z3 M Coupé typoszeregu E36/8 znanego pod pseudonimem „clown shoe”. Projekt otrzymał przedni zderzak, przednie i tylne błotniki, tylny zderzak i dyfuzor z uszkodzonego M2. Być może z więcej niż jednego, ponieważ panele są przeszczepione z każdej strony.

Więcej „mięsa”

Aby upewnić się, że felgi nie zginą w poszerzonych nadkolach, dodano szersze koła i opony z M2. Nie jest jasne, co zostało zrobione z zawieszeniem, chociaż wydaje się, że auto jeździ niżej niż standardowe M140i. Układ wydechowy z czterema końcówkami dopełnia wygląd. Pod maską standardowy szeciocylindrowiec B58 o mocy 340 KM, chociaż według Road and Track, który natknął się na to auto jako pierwszy, właściciel zamierza wydobyć nieco więcej mocy. Ma to sens, biorąc pod uwagę potencjał strojenia tego silnika.

Całkiem nieźle

Gdy nowe BMW serii 1 przybiera tak sugestywną estetykę to uświadamiamy sobie, że to wcale nie jest szczególnie źle wyglądające auto. Nadal frustrujące jest to, że powiązana z nim seria 2 otrzymała znacznie ładniejszy przód. Co sądzisz o tym współczesnym M Coupé?

Galeria

źródło:BM @ MINI group UK,  Road and Track


Zobacz więcej

Podobne

Tuning BMW 1 AC Schnitzer

Kompaktowa „jedynka” F40 doprawiona przez AC Schnitzera

Kompaktowa seria 1 F40 to najmniejszy model w ofercie BMW. Nie oznacza to, że nie budzi emocji. Zwłaszcza w wersji doprawionej przez AC Schnitzera. Renomowany tuner wziął na warsztat topowy wariant M135i. Zorganizowanie sesji zdjęciowej na północnej pętli Nürburgringu nie jest dziełem przypadku – to naprawdę szybkie auto, które już po 4,8 s od startu osiąga 100 km/h. AC Schnitzer nie eksperymentował…

Serwis auta

Najmniej awaryjne modele 2023 – raport TÜV

Ranking TÜV to lista najbardziej i najmniej awaryjnych modeli stworzona przez niemieckich diagnostów. Wiarygodność raportu TÜV jest bardzo wysoka, bowiem na zestawienie składa się aż 9,6 mln aut, w których przeprowadzono przeglądy techniczne.  Jak co roku, niemiecki TÜV (Technischer Überwachungsverein czyli Stowarzyszenie Inspekcji Technicznej) sprawdził wyniki przeglądów ponad 9,6 mln pojazdów osobowych. Wnioski wyciągnięte przez…