BMW iX5 Hydrogen - tym razem nie elektryczne - Trends Magazines

BMW iX5 Hydrogen – tym razem nie elektryczne

BMW nie tylko stopniowo wprowadza elektryfikację swoich modeli, ale widać że chce też wypełnić lukę w samochodach zasilanych alternatywnymi źródłami energii. BMW iX5 Hydrogen nie jest bowiem autem elektrycznym. Ma napęd wodorowy.

BMW iX5 Hydrogen zostało zaprezentowane podczas trwających targów IAA Monachium 2021. Z zewnątrz przypomina tradycyjne X5, no może oprócz nietypowego malowania, innych zderzaków czy felg. Cały wysiłek włożono w to, co jest ukryte pod karoserią. A tam mamy jednostkę zasilaną wodorem o mocy 170 KM, która chwilowo może generować nawet 370 KM mocy. To przy aucie typu X5 nie wydaje się dużo, ale nie o osiągi tutaj chodzi. 

Za zasilanie służą tutaj dwa zbiorniki wykonane z włókna węglowego, które pomieszczą 6 kg wodoru. Zatankujesz je w 4 minuty, na odpowiedniej stacji. W Polsce mamy na razie jedną w stolicy, więcej jest ich za zachodnią granicą. Na razie więc auta typu BMW iX5 Hydrogen będą niszą, nie wiadomo też jaki dystans przejedziemy na pełnym tankowaniu wodorem. 

BMW iX5 Hydrogen to kolejny krok w stronę, w którą zmierza BMW, ale też cała branża motoryzacyjna. Przypomnijmy, że Bawarczycy chcą mocno zredukować zużycie CO2 w nowych modelach, a także wykorzystywać materiały z recyklingu do ich produkcji. Na razie powstanie tylko kilka egzemplarzy BMW iX5 Hydrogen i to tylko do celów testowych. Na modele produkcyjne przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

Konrad Maruszczak

fot. BMW

Podobne

BMW M5 E34 Bilsport i BMW G82 M4 od Schmiedmanna

Na największych targach motoryzacyjnych custom w Szwecji - Elmia Schmiedmann zaprezentował dwa wyjątkowe samochody. Sprawdź, co pokazał znany tuner BMW. Znany tuner od BMW - Schmiedmann całkowicie odrestaurował kultowe BMW M5 E34. Prezes firmy opowiada, jak przebiegł ten proces.