BMW iX po raz pierwszy w Polsce - Trends Magazines

BMW iX po raz pierwszy w Polsce

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbył się przedpremierowy pokaz nowego BMW iX. To pierwszy model bawarskiej marki stworzony od podstaw do tego, aby być autem czysto elektrycznym. Znamy też jego ceny.

BMW iX poznaliśmy oficjalnie już w marcu tego roku, ale dopiero teraz samochód zaprezentowano na żywo na naszej polskiej ziemi. Auto pojawiło się u jednego z katowickich dealerów BMW. Co możemy powiedzieć o stylistyce? Z pewnością jest… kontrowersyjna. iX to auto zupełnie nie przypominające dotychczasowych modeli, co zapewne pokazuje w jakim stylistycznym kierunku BMW będzie podążać w przyszłości. Wielkie nerki dość mocno kontrastują z wąskimi reflektorami. Dominują ostre kształty i kanciaste formy. Boczna linia przypomina trochę VW I.D4

Ile BMW iX kosztuje w Polsce?

Klienci mają do wyboru dwie wersje – różnią się mocą silników oraz pojemnością akumulatora. Słabsza odmiana BMW iX xDrive40 oferuje 300 KM (przy pojemności akumulatora 70 kWh) i osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 6 sekund. BMW deklaruje, że zasięg wynosi 400 km. Mocniejsze BMW iX xDrive50 to już 500 KM (akumulator 100 kWh) i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 5 sekund. Według producenta zasięg może wynieść nawet 600 km. Ile w takim razie kosztują te osiągi?

  • xDrive40 — od 357 900 zł
  • xDrive50 — od 429 900 zł

Tanio nie jest, ale pamiętajmy, że iX to auto stworzone od podstaw do bycia autem tylko elektrycznym. Producent chwali się, że to najbardziej zaawansowany technologicznie model w gamie. Dodajmy, że auto jest duże – ma długość podobną do X5 (porównywalna osiągami wersja xDrive 40i kosztuje 333 500 zł) i wysokość X6. 

Konrad Maruszczak

fot. Bawaria Motors Katowice

 

Podobne

Kupujemy używane cabrio BMW – E93 (2008-2013)

Wielu kierowców marzy o kabriolecie ze stajni BMW. Stan rzeczy przekłada się na sytuację na rynku wtórnym. Na okazyjny zakup serii 3 Cabrio lepiej nie liczyć. Szczególnie gdy szukamy wciąż świeżych modeli E93. BMW E93  następca E46 Cabrio  złamało wiele tabu. Było pierwszym kabrioletem koncernu ze sztywnym składanym dachem. Po raz pierwszy „trójka” Cabrio miała też…

Ten VW Golf jedzie bokiem przez całe miasto. Dosłownie!

Czy chodzi o specjalnie przerobiony samochód na driftowóz? Czy może kierowca ma wyjątkowe umiejętności i wprowadza w poślizg Golfa w każdym możliwym momencie? Ani jedno, ani drugie. VW Golf VI nie został stworzony do jeżdżenia bokiem, ani do driftu. Popularny kompakt ma być pojazdem uniwersalnym, można nim jeździć na co dzień po mieście, albo spakować…