BMW iX po raz pierwszy w Polsce - Trends Magazines

BMW iX po raz pierwszy w Polsce

W Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach odbył się przedpremierowy pokaz nowego BMW iX. To pierwszy model bawarskiej marki stworzony od podstaw do tego, aby być autem czysto elektrycznym. Znamy też jego ceny.

BMW iX poznaliśmy oficjalnie już w marcu tego roku, ale dopiero teraz samochód zaprezentowano na żywo na naszej polskiej ziemi. Auto pojawiło się u jednego z katowickich dealerów BMW. Co możemy powiedzieć o stylistyce? Z pewnością jest… kontrowersyjna. iX to auto zupełnie nie przypominające dotychczasowych modeli, co zapewne pokazuje w jakim stylistycznym kierunku BMW będzie podążać w przyszłości. Wielkie nerki dość mocno kontrastują z wąskimi reflektorami. Dominują ostre kształty i kanciaste formy. Boczna linia przypomina trochę VW I.D4

Ile BMW iX kosztuje w Polsce?

Klienci mają do wyboru dwie wersje – różnią się mocą silników oraz pojemnością akumulatora. Słabsza odmiana BMW iX xDrive40 oferuje 300 KM (przy pojemności akumulatora 70 kWh) i osiąga pierwsze 100 km/h w czasie 6 sekund. BMW deklaruje, że zasięg wynosi 400 km. Mocniejsze BMW iX xDrive50 to już 500 KM (akumulator 100 kWh) i przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 5 sekund. Według producenta zasięg może wynieść nawet 600 km. Ile w takim razie kosztują te osiągi?

  • xDrive40 — od 357 900 zł
  • xDrive50 — od 429 900 zł

Tanio nie jest, ale pamiętajmy, że iX to auto stworzone od podstaw do bycia autem tylko elektrycznym. Producent chwali się, że to najbardziej zaawansowany technologicznie model w gamie. Dodajmy, że auto jest duże – ma długość podobną do X5 (porównywalna osiągami wersja xDrive 40i kosztuje 333 500 zł) i wysokość X6. 

Konrad Maruszczak

fot. Bawaria Motors Katowice

 

Podobne

Ceny paliw rosną i nikt nie wie, kiedy się zatrzymają

Niestety, sytuacja na rynku paliw jest fatalna. Jest drogo, ma być jeszcze drożej i nikt nie jest w stanie przewidzieć, kiedy to się skończy. Czy w powietrzu wisi również kryzys paliwowy? Po obniżkach cen na stacjach paliw na początku lutego już nie ma śladu. Inflacja, słabnący złoty, a także w dużej mierze konflikt na Ukrainie…

Touareg R hybryda plug-in napis eHYBRID

Diesel czystszy niż elektryk. Tak wynika z raportu Green NCAP

Motoryzacja zniechęciła klientów do kupowania aut z silnikiem Diesla, ze względu na kwestie ekologiczne, a tymczasem okazuje się, że rodzinne kombi z motorem wysokoprężnym jest bardziej przyjazne środowisku niż hybryda, czy auto elektryczne. Unia strzeliła sobie w kolano? Unijna organizacja Green NCAP sprawdziła cały cykl życia popularnych samochodów. Pod lupę wzięto 61 samochodów spalinowych, elektrycznych…