BMW i8 od AC Schnitzer. Szlachetne oblicze tuningu

BMW i8 od AC Schnitzer. Szlachetne oblicze tuningu

Salon samochodowy w Genewie uchodzi za najbardziej prestiżowe wydarzenie świata motoryzacji. AC Schnitzer sumiennie się do niego przygotował.

Ozdobą stoiska tunera będzie BMW i8 z pakietem karbonowych elementów aerodynamicznych. Tworzą go dokładki pasa przedniego i progów, tylny spojler oraz trzyczęściowy dyfuzor. AC Schnitzer zadbał też o detale – wykonał z karbonu elementy wlotu powietrza w masce, skrzela na błotnikach, obudowy lusterek czy panele chroniące lakier we wnękach nadwozia pod klamkami. Tuner deklaruje, że kształt poszczególnych elementów został dopracowany w tunelu aerodynamicznym. Efektem prac ma być zwiększona siłą docisku aerodynamicznego.

Zestaw tuningowych sprężyn zmniejszył też prześwit – przedniej osi o 25 mm, a tylnej o 20 mm, co nie tylko poprawiło prezencję BMW i8, ale również dodatnio wpłynęło na stabilność na szybko pokonywanych zakrętach. Aby w pełni wykorzystać potencjał niskiego i szerokiego auta, AC Schnitzer zdecydował się także na wymianę kół. Kute obręcze AC1 wyglądają nie tylko atrakcyjniej od felg fabrycznie montowanych do BMW     i8. Mimo większego rozmiaru są też od nich o 4,4 kg lżejsze. Obuto je w opony w rozmiarach 245/35 R21 (przód) oraz 285/30 R21 (tył), które powinny zapewnić dużo większy zapas przyczepności od seryjnego ogumienia 215/45 R20 i 245/40 R20.

Poprawianie futurystycznego BMW i8 jest trudnym zadaniem. AC Schnitzer stanął na wysokości zadania. Hybryda w matowym kolorze Inferno Red Chrome oraz zestawem karbonowych dodatków wygląda smakowicie, a poprawiony układ jezdny zbliża ją do segmentu supersamochodów.

Podobne

BMW_F20_118i_vs_BMW_E81_120d

Bitwa „jedynek” od BMW: E81 120d vs. F20 118i- TEST

BMW serii 1 to najmniejszy i zarazem najtańszy współczesny model niemieckiego producenta. Pomimo to popularna jedynka nie jest pozbawiona charakteru. Na przykładzie dwóch generacji przyjrzymy się, jak na przestrzeni kilkunastu lat zmieniła się niedoceniana seria 1. W 2004 roku BMW postanowiło przerwać dobrą passę Audi. Nowo powstała seria 1 jednoznacznie celowała w klientów modelu A3…

BMW M235i dla amatorów ostrej jazdy

Spotkania na torach wyścigowych zyskują coraz większą popularność. Wystarczy opłacić wpisowe, a wcześniej zainwestować w samochód i kilka modyfikacji, by doświadczyć emocji, które jeszcze do niedawna były zarezerwowane tylko dla profesjonalnych kierowców wyścigowych. Połknięcie bakcyla track-dayów najczęściej jest równoznaczne z rozpoczęciem inwestowania ogromnych środków w samochód. Silnik, zawieszenie, hamulce, fotele, klatka... Pole do popisu jest…