BMW i8 od AC Schnitzer. Szlachetne oblicze tuningu

BMW i8 od AC Schnitzer. Szlachetne oblicze tuningu

Salon samochodowy w Genewie uchodzi za najbardziej prestiżowe wydarzenie świata motoryzacji. AC Schnitzer sumiennie się do niego przygotował.

Ozdobą stoiska tunera będzie BMW i8 z pakietem karbonowych elementów aerodynamicznych. Tworzą go dokładki pasa przedniego i progów, tylny spojler oraz trzyczęściowy dyfuzor. AC Schnitzer zadbał też o detale – wykonał z karbonu elementy wlotu powietrza w masce, skrzela na błotnikach, obudowy lusterek czy panele chroniące lakier we wnękach nadwozia pod klamkami. Tuner deklaruje, że kształt poszczególnych elementów został dopracowany w tunelu aerodynamicznym. Efektem prac ma być zwiększona siłą docisku aerodynamicznego.

Zestaw tuningowych sprężyn zmniejszył też prześwit – przedniej osi o 25 mm, a tylnej o 20 mm, co nie tylko poprawiło prezencję BMW i8, ale również dodatnio wpłynęło na stabilność na szybko pokonywanych zakrętach. Aby w pełni wykorzystać potencjał niskiego i szerokiego auta, AC Schnitzer zdecydował się także na wymianę kół. Kute obręcze AC1 wyglądają nie tylko atrakcyjniej od felg fabrycznie montowanych do BMW     i8. Mimo większego rozmiaru są też od nich o 4,4 kg lżejsze. Obuto je w opony w rozmiarach 245/35 R21 (przód) oraz 285/30 R21 (tył), które powinny zapewnić dużo większy zapas przyczepności od seryjnego ogumienia 215/45 R20 i 245/40 R20.

Poprawianie futurystycznego BMW i8 jest trudnym zadaniem. AC Schnitzer stanął na wysokości zadania. Hybryda w matowym kolorze Inferno Red Chrome oraz zestawem karbonowych dodatków wygląda smakowicie, a poprawiony układ jezdny zbliża ją do segmentu supersamochodów.

Podobne

Tuning BMW M3 E92 – przeszczep silnika z M5!

BMW E92 przez wielu jest uważane za najdoskonalszego przedstawiciela rodziny M3. To w dużej mierze zasługa wolnossącego 4.0 V8, które kipi siłą i uwielbia pracę na wysokich obrotach. Silnik S65B40 jest pochodną 10-cylindrowego motoru S65B50. Skoro kluczowe elementy obu jednostek są analogiczne, przekładka teoretycznie powinna być możliwa.   Alpha-N Performance spróbowało wyposażyć M3 E92 w silnik 5.0…

Tuning VW Polo 87C – zrób to sam

Kiedy nie możesz czegoś kupić, zrób to sam – uważa Bartek, właściciel prezentowanego Polo 87C. W dzieciństwie marzył o rowerze, którego nie dało się w Polsce zdobyć, dlatego samodzielnie przerobił ramę swojego BMX-a. Podobnie jest z jego samochodami.  Jak to często bywa, wspomniane Polo miało być tylko autem do jazdy na co dzień. Bartek kupił…