BMW i8 od Maxklusiv i mbDesign. Czy można odważniej? - Trends Magazines

BMW i8 od Maxklusiv i mbDesign. Czy można odważniej?

Dotychczas futurystyczne BMW i8 tuningowano w zachowawczy sposób, ograniczając się do wymiany kół i dołożenia pojedynczych elementów aerodynamicznych. Firmy Maxklusiv Carworks i mbDesign postanowiły pójść na całość.

W projekt włączono wszystko, co do tej pory opracowano dla BMW i8. Chociażby tylny spojler z włókna węglowego, który dostarczyła firma AC Schnitzer. Efektowne felgi dostarczyła specjalizująca się w ich produkcji firma mbDesign. Trzyczęściowe obręcze KV3.3 o średnicy 21 cali z ogumieniem w rozmiarach 245/30 i 255/30 znacznie lepiej podkreśliły sportowy charakter BMW i8 od seryjnych kół – 20-calowych, jednak z wąskimi, energooszczędnymi oponami.

Zmienny prześwit jest natomiast efektem pracy firmy G-Ride, która wyposażyła i8 w elektronicznie regulowane kolumny AirRex. W dolnym położeniu samochód dosłownie kładzie się na drodze. Auto sprawia wrażenie bardziej przysadzistego także podczas jazdy, co jest zasługą splittera i dyfuzora z katalogu Vorsteinera oraz dokładek progów, które zamówiono w NIA Auto Design. Wszystkie te elementy wykonano z włókna węglowego.

Ciemne elementy efektownie kontrastują z nadwoziem oklejonym folią w kolorze Blue Pepper. Zadbano też o detale. Efekt spójności uzyskano poprzez oklejenie ciemną folią wszystkich kolorowych elementów nadwozia (np. szaro-niebieskich wstawek nad progami czy w tylnym zderzaku). Doskonałym pomysłem było przelakierowanie seryjnego zacisku na żółto. Nie tylko dopasowano go w ten sposób kolorystycznie do dekielka felgi, ale również sprawiono, że stał się znacznie bardziej widoczny. Wielu może zastanawiać się wręcz, czy BMW i8 nie otrzymało większych hamulców.

Zmiany we wnętrzu są symboliczne. Butla magazynująca powietrze dla pneumatycznego zawieszenia wypełniła przestrzeń bagażową. Przed nią zamontowano natomiast rollbar firmy Heigo. Oba elementy są wściekle żółte, a więc doskonale widoczne przez tylną szybę.

Zespół napędowy BMW i8 budzi najwięcej kontrowersji. W końcu to „tylko” benzynowe 1.5 R3 oraz silnik elektryczny. Kto miał okazję do poprowadzenia sportowej hybrydy wie, że pozostające do dyspozycji kierującego 362 KM zapewniają świetną dynamikę. Maxklusiv wyposażyło BMW i8 w sportowy układ wydechowy firmy Fi Exhaust wraz z opracowanym przez siebie downpipe. Głośność wydechu można regulować smartfonem z aplikacją, a strojenie komputera zarządzającego napędem BMW i8 zapewniło 420 KM.

Projekt oparty o BMW i8 okazał się nie tylko odważny, ale i spójny. Czy poprzeczka powędruje w górę? Czas pokaże. Na razie hybrydowy sportowiec nie jest ulubieńcem tunerów, gdyż w tak futurystycznym aucie łatwiej coś zepsuć niż poprawić.

Podobne

TEST VW e-Golf: elektryzujący tydzień

Na początek nieco patosu. Szanowni Państwo – na naszych oczach dokonuje się rewolucja. Testujemy elektrycznego Golfa! Co w tym niesamowitego? Otóż niepostrzeżenie temat samochodów elektrycznych stał się codziennością. Nie mówimy już o nich jako o średnio użytecznej ciekawostce, prezentacji możliwości producenta, futurystycznej wizji projektantów. Traktujemy je jako codzienność i coraz bardziej wartą rozważenia alternatywę dla…