Dotz DD1, czyli driftowóz BMW z klasycznym sercem

Dotz DD1. Driftowóz BMW z klasycznym sercem

Dotz DD1

Dla Czytelników BMW Trends maszynka do jeżdżenia bokiem firmy Dotz, czyli DD1, nie jest nowością. Efektowne coupe było już bowiem prezentowane na łamach magazynu.

Dotz DD1

Dotz DD1 z 550-konnym silnikiem zadebiutował w 2012 r. podczas Essen Motor Show. Później wymieniono wtryskiwacze na bardziej wydajne i przestrojono komputer sterujący jednostką napędową, uzyskując 680 KM. Maskę i pokrywę silnika z włókna węglowego wybrano z oferty Carbonfibre Dynamics.

Kolejnym etapem prac było poszerzenie błotników o 16 cm z wykorzystaniem pakietu Prior Wide Body Kit. Przy okazji z tylnych usunięto wloty, dodano natomiast na przednich, upodabniając auto do BMW M3. Na wyrost? Nic z tych rzeczy. Pod maską tkwi rzędowe, 6-cylindrowe S54 o pojemności 3,2 litra pochodzące z BMW M3 E46. W aktualnej specyfikacji doładowany kompresorem motor rozwija 669 KM i 780 Nm!

Dotz DD1

By wytrzymał dwukrotne zwiększenie mocy, konieczne było m.in. zamontowanie kutych tłoków firmy Carillo oraz metalowej uszczelki pod głowicą. Przygotowany specjalnie dla tego auta wydech dostarczył Remus. Siły napędowe przenosi 6-stopniowa skrzynia z dwutarczowym sprzęgłem. Bawarskie coupe stoi aktualnie na 20-calowych obręczach Dotz SP5.

Warto dodać, że za kierownicą Dotz DD1 zasiadali już najznamienitsi kierowcy – z Markiem Webberem i Sébastienem Loeb włącznie!Dotz DD1

Dotz DD1

Dotz DD1

Dotz DD1

 

Podobne

Silnik BMW N47D20

BMW silnik N47 – ubywa płynu chłodniczego, a nie ma wycieku. Gdzie szukać przyczyny?

Silnik BMW N47 jest oszczędny, elastyczny i ma odpowiednią ilość mocy, ale czasami może przysporzyć problemów. Jednym z nich jest "znikający" płyn chłodniczy. Ze zbiornika w silniku N47 go ubywa, ale pod spodem nie widać wycieków. Gdzie szukać przyczyny ubywającego płynu chłodniczego w silniku BMW N47? Silnik BMW N47 obrósł już w legendy. Następca dobrego…

BMW M3 E30 Kabrio – ultra rzadki egzemplarz na sprzedaż

To bardzo szczególny egzemplarz, bowiem auto jest praktycznie nowe. To dlatego, że za jego renowacje odpowiada nie kto inny, jak marka BMW Group Classic, czyli krótko mówiąc - producent. Czasami spotykamy wyjątkowo dobrze zachowane egzemplarze samochodów klasycznych. Wynika to z wyjątkowej dbałości i odpowiedniego serwisu zachowanego przez poprzednich właścicieli. Przypadek tego BMW M3 E30 Kabrio…