Dotz DD1, czyli driftowóz BMW z klasycznym sercem

Dotz DD1. Driftowóz BMW z klasycznym sercem

Dotz DD1

Dla Czytelników BMW Trends maszynka do jeżdżenia bokiem firmy Dotz, czyli DD1, nie jest nowością. Efektowne coupe było już bowiem prezentowane na łamach magazynu.

Dotz DD1

Dotz DD1 z 550-konnym silnikiem zadebiutował w 2012 r. podczas Essen Motor Show. Później wymieniono wtryskiwacze na bardziej wydajne i przestrojono komputer sterujący jednostką napędową, uzyskując 680 KM. Maskę i pokrywę silnika z włókna węglowego wybrano z oferty Carbonfibre Dynamics.

Kolejnym etapem prac było poszerzenie błotników o 16 cm z wykorzystaniem pakietu Prior Wide Body Kit. Przy okazji z tylnych usunięto wloty, dodano natomiast na przednich, upodabniając auto do BMW M3. Na wyrost? Nic z tych rzeczy. Pod maską tkwi rzędowe, 6-cylindrowe S54 o pojemności 3,2 litra pochodzące z BMW M3 E46. W aktualnej specyfikacji doładowany kompresorem motor rozwija 669 KM i 780 Nm!

Dotz DD1

By wytrzymał dwukrotne zwiększenie mocy, konieczne było m.in. zamontowanie kutych tłoków firmy Carillo oraz metalowej uszczelki pod głowicą. Przygotowany specjalnie dla tego auta wydech dostarczył Remus. Siły napędowe przenosi 6-stopniowa skrzynia z dwutarczowym sprzęgłem. Bawarskie coupe stoi aktualnie na 20-calowych obręczach Dotz SP5.

Warto dodać, że za kierownicą Dotz DD1 zasiadali już najznamienitsi kierowcy – z Markiem Webberem i Sébastienem Loeb włącznie!Dotz DD1

Dotz DD1

Dotz DD1

Dotz DD1

 

Podobne

BMW 2002 1972 3

BMW 2002 Turbo – wehikuł czasu

Chyba każdy chciałby mieć wehikuł czasu. Wprawdzie jeszcze go nie wynaleziono, jednak niektórzy mają jego namiastkę. Kiedy Wojtek zakłada kask, wyścigowy kombinezon, rękawice i wsiada za kierownicę swojego wyjątkowego BMW 2002 Turbo, wyrusza we wspaniałą podróż w czasie… BMW Neue Klasse zadebiutowało w 1962 roku. Pod tą nazwą kryła się seria bawarskich sedanów oraz coupé produkowanych…

BMW 430i Gran Coupé

Kolorowy zawrót głowy w BMW 430i Gran Coupé – TEST

W Bawarii muszą mieć fantazję... albo dostęp do świetnych halucynogenów – pomyślałem na widok testowego BMW 430i Gran Coupé wyjeżdżającego z podziemnego parkingu. Dla jednego z najlepiej zaprojektowanych nadwozi wybrano kolor wzbudzający konsternację. Zapowiadał się ciekawy dzień… Jestem motoryzacyjnym tradycjonalistą. Nie do końca rozumiem chęć producentów samochodów do kreowania kolejnych segmentów i subsegmentów. To fakt…