Trends Magazines
  • Strona główna
  • Essen 2018
  • Trends
    • Hot news
    • Lifestyle
    • Hot or not?
    • Relacjonujemy
    • W obiektywie
  • BMW Trends
    • Aktualności
    • Prezentacje/Testy
    • Technika/porady
    • Tuning
    • Sport
    • Społeczność BMW
    • Kupujemy używany
    • Historia / Ciekawostki
    • Galerie
    • Twoje BMW
  • VW Trends
    • Aktualności
    • Prezentacje/Testy
    • Technika/porady
    • Tuning
    • Sport
    • Społeczność VW
    • Kupujemy używany
    • Historia / Ciekawostki
    • Galerie
    • Twój VW
  • Japan Trends
    • Aktualności
    • Prezentacje/Testy
    • Tuning
    • Społeczność
    • Kupujemy używany
    • Historia/Ciekawostki
    • Galerie
  • E-Trends
    • Aktualności
    • Prezentacje/Testy
    • Technika/Porady
    • Sport
    • Historia/Ciekawostki
  • Wydarzenia
    • BMW
    • VW
    • Inne
  • Galerie
  • Zgłoś auto
Home  /  BMW Trends • Tuning  /  BMW E39 528i prawie jak M5

BMW E39 528i prawie jak M5

11/02/2019 RT

Michał, podobnie jak jego kolega Przemek, z którym przyjechał na spotkanie z redakcją BMW TRENDS, fascynuje sięBMW prawie od zawsze. Obaj cenią komfort i podobny kierunek modyfikacji ‒ German Style. Jeżdżą jednak innymi modelami. Przemek wybrał E46. Michał ‒ E39. Jakiś czas temu, niezadowolony z grafitowego E39 523i, zmienił je na mroczne E39 528i.

Samochód Michała przyjechał do Polski z Niemiec w 2001 roku. Część widocznych modyfikacji przeprowadził poprzedni właściciel „piątki”. Celem było jak najbardziej upodobnić ją do kultowego M5. Choć auto napędza jedynie 192-konny silnik 2,8 l, w którym do tej pory nie wprowadzano żadnych usprawnień, podobnie jak w całym zespole napędowym, pakiet zmian objął głównie nadwozie.

Stąd mnóstwo elementów przypisanych M-Power. Oprócz przedniego i tylnego zderzaka (z PDC) bez trudu zauważymy lusterka z tego samego zestawu, listwę na klapie bagażnika oraz na drzwiach. Ponieważ miało być groźnie i mrocznie, przyciemnione zostały wszystkie szyby, wymieniono nerki na czarne, by jak najlepiej komponowały się z odświeżonym oryginalnym lakierem Cosmosschwarz Metallic. Patrząc z tyłu na samochód Michała dostrzeżemy zwieńczające część wydechu z M5 dwie końcówki AC Schnitzera. Ta operacja wymagała podniesienia podłogi bagażnika, by umożliwić ich montaż po obu stronach.W tym celu wycięto komorę na koło zapasowe i zamontowane plastikowe wypełnienie na akumulator z M5 z obowiązkowym logo M-Power.

Ponieważ German Style wymaga niższego zawieszenia, zamontowano amortyzatory M-Technik z niebieskimi sprężynami H&R, a w komorze silnika rozpórkę przednich kielichów AC Schnitzer. Wszystko, by jak najlepiej wyeksponować 17-calowe felgi AC Schnitzer z oponami Unoroyal RainSport 2.

We wnętrzu auta, zgodnie z założeniami, jest ciemno. Czarna podsufitka dobrze współgra ze skórzanymi fotelami Sportsitze i nakładkami na pedały oraz podstopnicą AC Schnitzera. Do tego pokrywająca wewnętrzne listwy czarna karbonowa folia, która zastąpiła drewniane elementy, dobrze komponuje się z komputerem nawigacji i TV.

Niektórych może trochę zmylić gałka zmiana biegów M-Power. Widnieje na niej bowiem sześć przełożeń, choć w rzeczywistości silnik sprzęgnięty jest z oryginalną 5-stopniową skrzynią. W planach jest jeszcze zmiana kierownicy na M-Power i wymiana TV z nawigacją na większą 16:9 z nowszego E39.

E39 jest autem pięknym, dużym, wygodnym i, jak zapewnia jeżdżący nim na co dzień Michał, potrafi być oszczędne. Po wszystkich dokonanych modyfikacjach zwraca na siebie uwagę. I o to chodziło.

R

Fot. Mikołaj Urbański

BMW E39 528i 1997 r.

SILNIK/NAPĘD: M52 B28, 2,8 l, 192 KM,5-stopniowa oryginalna skrzynia biegów

NADWOZIE: zderzaki M-Power z przodu i tyłu (z PDC), lusterka i listwa na tylną klapę M-Power, przednie lampy Hella z wersji po liftingu z oryginalnymi ksenonami, ringami i LED-owymi markerami, tylne lampy Hella neonowe, czarne nerki poliftingowe, listwy boczne drzwi M-Power, przyciemnione wszystkie szyby, podwójne przednie szyby, część wydechu M5, dwa końcowe AC Schnitzer, lakier Cosmosschwarz Metallic

WNĘTRZE: czarna podsufitka i gałka zmiany biegów M-Power, fotele skórzane Sportsize, nakładki na pedały i podstopnice AC Schnitzer, komputer z nawigacją i TV, wewnętrzne listwy oklejone czarną karbonową folią (wcześniej drewniane), wypełnienie miejsca po kole zapasowym M-Power

ZAWIESZENIE: amortyzatory M-Technik i niebieskie sprężyny H&R, rozpórka przednich kielichów AC Schnitzer

KOŁA/OPONY: felgi AC Schnitzer z przodu 17 cali x 8,5 cala z oponami Uniroyal RainSport2 235/45, z tyłu 9,5 cala z oponami Uniroyal RainSport2 255/40

PLANY: zmiana kierownicy na M-Power i listew wewnętrznych z M-Pakietu, zmiana nawigacji z TV na nowszą większą 16:9

WŁAŚCICIEL: Michał

(BMW TRENDS 1/2014)

Podziel się:

  • Kliknij, aby udostępnić na Facebooku(Otwiera się w nowym oknie)
  • Udostępnij na Twitterze(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na Google+(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij, aby udostępnić na WhatsApp(Otwiera się w nowym oknie)
  • Kliknij by wydrukować(Otwiera się w nowym oknie)
Tagi: BMW E39 528i, M5, tuning
Poprzedni artykuł
Następny artykuł

Podobne artykuły

  • Minimalistyczny tuning BMW E46 330D Touring

    19 lutego 2019
  • Bezkompromisowe BMW RS-M3

    17 lutego 2019
  • “Germańscy oprawcy” czyli BMW E36 316i kontra BMW E46 M3

    16 lutego 2019

Nadchodzące wydarzenia

  1. BMW TRENDS 1/2019 w sprzedaży

    7 marca
  2. VW TRENDS 1/2019 w sprzedaży!

    28 marca
  3. Hide Out/Season start Jelcz-Laskowice

    18 maja godz.: 09:00 - 21:00

Zobacz wszystkie Wydarzenia

Polub nas

Polub nas

Popularne

  • BMW naszych Czytelników: Piotr i jego BMW E21BMW naszych Czytelników: Piotr i jego BMW E21 16 lutego 2019
  • "Germańscy oprawcy” czyli BMW E36 316i kontra BMW E46 M3“Germańscy oprawcy” czyli BMW E36 316i kontra… 16 lutego 2019
  • Najlepszy diesel BMW - 3.0d M57. Zalety, typowe usterki, koszty serwisuNajlepszy diesel BMW – 3.0d M57. Zalety,… 25 sierpnia 2017
  • Najgorsze silniki BMW - które i dlaczego?Najgorsze silniki BMW – które i dlaczego? 30 stycznia 2019

Najnowsze

  • Minimalistyczny tuning BMW E46 330D Touring 19 lutego 2019
  • Nisko OSAdzone Polo 6N 18 lutego 2019
  • “Czarna Kaśka” – zegarek dla zmotoryzowanych 17 lutego 2019
  • Bezkompromisowe BMW RS-M3 17 lutego 2019

Najnowsze galerie

  • BMW w Essen – Galeria nr.2 30 listopada 2018
  • Volkswagen w Essen – Galeria 30 listopada 2018
  • BMW w Essen – Galeria 30 listopada 2018

Twoje BMW – Galerie

  • BMW naszych Czytelników: Piotr i jego BMW E21 16 lutego 2019
  • BMW naszych Czytelników: Miłosz i jego BMW E46 Coupe 16 lutego 2019
  • BMW naszych Czytelników: Mateusz i jego BMW E30 16 lutego 2019

Informacje:

  • Redakcja
  • Reklama
  • Polityka prywatności

BMW Trends – obserwuj nas!

VW Trends – obserwuj nas!

Polecane strony

  • Wybór Kierowców