Rasowe Corrado G60 - Trends Magazines

Rasowe Corrado G60

Tuning-Corrado-G60-widok od tylu

Dla Sławka, kilka lat temu zaczynającego przygodę z tuningiem, Volkswagen miał być pierwszym autem, które całościowo zmodyfikuje. Początkowo poważnie brał pod uwagę kupno turbodoładowanego Polo G40, ale kolega przekonał go do Corrado G60. Gdy wszedł już w jego posiadanie, zabrał się do intensywnej pracy mającej na celu mocniejsze podkreślenie najlepszych cech rasowego dwudrzwiowego sportowca z początku lat 90.

Na pierwszy rzut oka mamy do czynienia z fabryczną wersją Corrado. W rzeczywistości prace nad nadwoziem pochłonęły masę godzin, a wszelkie zmiany przeprowadzono ostrożnie i z należytym dla młodej legendy szacunkiem.

Tuning-Corrado-G60-widok z przodu

Tuning Corrado z szacunkiem dla legendy

Najpierw wyciągnięto błotniki, dzięki czemu auto wydaje się szersze, po czym wygładzono zderzaki, nadając im zupełnie odmienną formę. Po usunięciu wcięć, wytłoczeń pod tablice rejestracyjne i przerobieniu halogenów wraz z kierunkowskazami Sławek nabrał ochoty na następne modyfikacje.

Z przodu pojawiła się szeroka oryginalna dokładka VW, grill FK pozbawiono fabrycznego emblematu, zaś po jego bokach umieszczono czarne reflektory soczewkowe firmy ATB. Ponadto karoserię pozbawiono listew bocznych i wszelkich oznaczeń, po czym zastąpiono tylne klosze czarnymi odpowiednikami utrzymanymi w stylu clear, podobnie jak boczne sygnalizatory skrętu.

Tuning-Corrado-G60-dzwignia zmiany biegow

Na koniec postanowiono zmienić seryjny zmatowiony już nieco czerwony kolor. Strzałem w dziesiątkę okazał się metaliczny trzywarstwowy lakier z palety Chryslera, który przywrócił Corrado dawny blask.

Ciekawe wnętrze G60

Równie ciekawie przedstawia się sytuacja wewnątrz auta. Zamontowano sterowane elektrycznie podgrzewane czarne skórzane fotele, czarną skórą obito też podsufitkę.

Tuning-Corrado-G60-kokpit

Kierowca i pasażerowie po zajęciu miejsc w sportowo wyprofilowanych siedziskach przypinają się szelkowymi pasami Schroth z napinaczami elektrycznymi, zaś kierujący steruje autem za pomocą pewnie leżącej w dłoniach trójramiennej kierownicy Raid o grubym wieńcu.

Tuning-Corrado-G60-wskazniki cisnienia i pradu

Jakby komuś jeszcze było mało, właściciel zamontował gałkę zmiany biegów do wyczynowych pojazdów Volkswagena, ponadstandardowy zestaw wskaźników informujących o ciśnieniu oleju i napięciu, a także znacznie ciekawszy od fabrycznego cyferblat Indiglo. Atmosfera w kabinie zrobiła się iście rajdowa, wobec czego przystąpiono do prac nad mechaniką.

Tuning-Corrado-G60-przednie fotele

Zmiana zawieszenia

Przede wszystkim zmodernizowano układ jezdny. Dość wysoko osadzone zawieszenie o bardziej komfortowych niż sportowych nastawach zastąpiono gwintowanym zestawem GT Cupline. Samochód obniżono, dzięki czemu stał się stabilniejszy podczas pokonywania ciasnych zakrętów.

Tuning-Corrado-G60-felga PLW

Żeby poprawić przyczepność na równym jak stół asfalcie, właściciel umieścił w nadkolach 16-calowe obręcze PLW ze stopów lekkich o szerokości 9 cali z naciągniętymi nań niskoprofilowymi oponami w rozmiarze 195/45 z przodu i odpowiednio 215/40 z tyłu.

Tuning-Corrado-G60-widok z boku

225 km/h w Corrado

Ale nic tak nie jest ważne, jak mocna jednostka napędowa, wobec czego kilka modyfikacji wprowadzono też w silniku wspomaganym sprężarką spiralną, zawdzięczającą swoją nazwę przekrojowi poprzecznemu przypominającemu literę G.

Tuning-Corrado-G60-silnik

Tak zgrana para tłoczy aż 160 KM z 1,8-litra pojemności, pozwalając rozpędzić nieco ponad 1100-kilogramowe auto do pierwszej setki w 8,5 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 225 km/h. To świetne wyniki, biorąc pod uwagę, iż G60 produkowano w latach 1988-1993.

Tuning-Corrado-G60-silnik bez osłony

Mocniejsza była tylko odmiana VR6, rozwijająca 190 KM z dwóch dodatkowych cylindrów, zapewniająca dwudrzwiowemu Corrado przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Z uwagi na jej niepohamowany apetyt na paliwo zdecydowanie lepsza jest doładowana, choć bardziej kapryśna jednostka.

Ciekawe usprawnienia G60

Wracając jednak do tematu, warto wspomnieć o usprawnieniach zaproponowanych przez Sławka.

Tuning-Corrado-G60-koncowki wydechu

Seryjne parametry uległy wyraźnej poprawie za sprawą katalizatora sportowego Turbo Performance, układu wydechowego FK z kolektorem TA-Technix, wkładce filtra powietrza K & N, nieco rozwierconej sprężarce spiralnej i chipowi GTO. Trudno oszacować aktualną moc i moment obrotowy, ale wartości te na pewno wzrosły o kilkanaście procent, czyniąc z niewielkiego Volkswagena jeszcze większego drogowego zawadiakę.

Piotr Mokwiński

Fot. Mikołaj Urbański

 

Tuning-Corrado-G60-widok od tylu

 

VW Corrado G60  1990 r.

SILNIK: G60, 1781 ccm, 160 KM przy 5600 obr./min i 225 Nm przy 3800 obr./min; przebudowany układ wydechowy FK z kolektorem TA-Technix, wkładka filtra powietrza K & N, rozwiercona sprężarka spiralna typu G, chip GTO, kruciec wyjściowy RS za sprężarką, usunięty tłumik szmerów ssania.

OSIĄGI: 0 100 km/h 8,5 s, V-max 225 km/h.

NADWOZIE: trzywarstwowy lakier z palety Chryslera, wygładzone zderzaki pozbawione wcięć i wnęk na tablice rejestracyjne, poszerzone nadkola, usunięte oznaczenia i listwy boczne, szeroka dokładka pod zderzakiem, przednie lampy soczewkowe ABT, grill FK pozbawiony znaczka VW, klosze tylnych lamp i boczne kierunkowskazy z Golfa III w stylu clear.

ZAWIESZENIE: gwintowany zestaw GT Cupline.

KOŁA: 16-calowe obręcze ze stopów lekkich PLW o szerokości 9 cali, opony w rozmiarze 195/45 z przodu i 215/40 z tyłu.

WNĘTRZE: czarna skórzana tapicerka Recaro z podgrzewanymi i sterowanymi elektrycznie przednimi fotelami, podsufitka pokryta czarną skórą, zestaw wskaźników Indiglo, gałka zmiany biegów VW Motorsport, dodatkowe zegary ciśnienia oleju i napięcia, trójramienna kierownica Raid HP, czerwone podświetlenie przełączników, szelkowe pasy Schroth z elektrycznymi napinaczami.

WŁAŚCICIEL: Sławek z Tczewa.

(VW TRENDS 5/2010)

Podobne

BMW M1 Ertl LPG

Rekord prędkości na gazie! Ponad 300 km/h w BMW M1 zasilanym LPG

Dwa lata temu w Londynie odnaleziono BMW M1, które w 1981 r. pobiło rekord prędkości dla samochodu zasilanego LPG. Przejazd odbył się z inicjatywy Haralda Ertla – austriackiego kierowcy wyścigowego oraz British Petroleum (BP), które widziało w tym wydarzeniu doskonały aspekt promocyjny dla nowego produktu, jakim był autogaz. Harald Ertl Harald Ertl był austriackim kierowcą, który miał doświadczenie…