BMW E38 High Security. Limuzyna, która kul się nie boi - Trends Magazines

BMW E38 High Security. Limuzyna, która kul się nie boi

Opancerzone BMW. Słyszał o nich chyba każdy, a wielu z nas widziało je na własne oczy. Co o nich wiemy? Zazwyczaj niewiele. Szkoda, bo to ciekawy fragment historii BMW.

Koncern z Monachium dołączył do grona producentów opancerzonych limuzyn jesienią 1977 roku. BMW nie zdecydowało się na powierzenie przygotowania pojazdów dla VIP-ów firmom zewnętrznym. Zapadła decyzja o wytwarzaniu superbezpiecznych limuzyn własnymi siłami, oczywiście korzystając z podzespołów dostarczanych przez wyspecjalizowanych poddostawców. Taka strategia daje możliwość kompleksowego przygotowania samochodu do nowej roli – przy drastycznie zwiększonej przez opancerzenie masie własnej pojazdu konieczne staje się m.in. przygotowanie solidniejszych elementów zawieszenia.

Włączenie opancerzonej wersji do oficjalnej palety produktów procentuje również, gdy pojawia się konieczność dokonania napraw. Użytkownik pojazdu ma pewność, że serwis BMW będzie w stanie zapewnić wszystkie niezbędne części – z płytami pancernymi i kuloodpornymi szybami włącznie.

E38

Samochód produkowany od 1995 r. do 2001 r. otrzymał przydomek High Security. Podkreślał on jeszcze wyższy standard opancerzenia, który dopasował pojazd do rosnących wymagań globalnego rynku. Samochód bywa jeszcze spotykany w rządowych kolumnach, więc nie powinno dziwić, że w ogólnodostępnych źródłach nie znajdziemy już żadnych szczegółowych informacji o sposobie jego opancerzenia. Poczucia bezpieczeństwa chciałyby zaznać nie tylko głowy państw, prezesi największych korporacji czy baronowie narkotykowych karteli. Wielu dobrze sytuowanych obywateli ubogich państw, w których kwitnie terroryzm i uliczne chuligaństwo, obawia się o zdrowie i życie.

Podobne

4×4 w BMW – na co uważać – porady

Dlaczego psują się skrzynie rozdzielcze ATC, VTG, BMW i czteronapędowych samochodów innych marek? Jak tego uniknąć i na co zwracać uwagę? Te pytania często pojawią się teraz, zimą gdy napęd 4x4 jest bardzo pomocny.   5 typowych objawów, prowadzących do awarii napędów xdrive   PIERWSZY to zrywne dopinanie napędu. Podczas równomiernej jazdy nic się nie dzieje,…

Dotz DD1

Dotz DD1. Driftowóz BMW z klasycznym sercem

Dla Czytelników BMW Trends maszynka do jeżdżenia bokiem firmy Dotz, czyli DD1, nie jest nowością. Efektowne coupe było już bowiem prezentowane na łamach magazynu. Dotz DD1 z 550-konnym silnikiem zadebiutował w 2012 r. podczas Essen Motor Show. Później wymieniono wtryskiwacze na bardziej wydajne i przestrojono komputer sterujący jednostką napędową, uzyskując 680 KM. Maskę i pokrywę…