BMW E38 High Security. Limuzyna, która kul się nie boi - Trends Magazines

BMW E38 High Security. Limuzyna, która kul się nie boi

Opancerzone BMW. Słyszał o nich chyba każdy, a wielu z nas widziało je na własne oczy. Co o nich wiemy? Zazwyczaj niewiele. Szkoda, bo to ciekawy fragment historii BMW.

Koncern z Monachium dołączył do grona producentów opancerzonych limuzyn jesienią 1977 roku. BMW nie zdecydowało się na powierzenie przygotowania pojazdów dla VIP-ów firmom zewnętrznym. Zapadła decyzja o wytwarzaniu superbezpiecznych limuzyn własnymi siłami, oczywiście korzystając z podzespołów dostarczanych przez wyspecjalizowanych poddostawców. Taka strategia daje możliwość kompleksowego przygotowania samochodu do nowej roli – przy drastycznie zwiększonej przez opancerzenie masie własnej pojazdu konieczne staje się m.in. przygotowanie solidniejszych elementów zawieszenia.

Włączenie opancerzonej wersji do oficjalnej palety produktów procentuje również, gdy pojawia się konieczność dokonania napraw. Użytkownik pojazdu ma pewność, że serwis BMW będzie w stanie zapewnić wszystkie niezbędne części – z płytami pancernymi i kuloodpornymi szybami włącznie.

E38

Samochód produkowany od 1995 r. do 2001 r. otrzymał przydomek High Security. Podkreślał on jeszcze wyższy standard opancerzenia, który dopasował pojazd do rosnących wymagań globalnego rynku. Samochód bywa jeszcze spotykany w rządowych kolumnach, więc nie powinno dziwić, że w ogólnodostępnych źródłach nie znajdziemy już żadnych szczegółowych informacji o sposobie jego opancerzenia. Poczucia bezpieczeństwa chciałyby zaznać nie tylko głowy państw, prezesi największych korporacji czy baronowie narkotykowych karteli. Wielu dobrze sytuowanych obywateli ubogich państw, w których kwitnie terroryzm i uliczne chuligaństwo, obawia się o zdrowie i życie.

Podobne

Tajny projekt BMW – V16 767iL

Uważacie, że pięciolitrowe V12 jest szczytem możliwości inżynierów BMW? Nic z tych rzeczy. Stworzyli jeszcze bardziej wyrafinowaną jednostkę. Zarząd koncernu nie spojrzał jednak na nią przychylnym okiem. Poznajcie 767iL! Motor w nazwie firmy zobowiązuje. Nie powinno dziwić, że w kwestii budowy silników BMW zawsze chciało stawiać kropkę nad i. Lotniczy silnik 801 z 1939 r.…

Śniadanie & Gablota przejmuje Fabrykę Norblina

Śniadanie & Gablota wraz z Quadrifoglio Polska rozgrzewa zimową atmosferę zaproszeniem na Śniadanie & Gablota w Fabryce Norblina. Już w najbliższą niedzielę, 30 stycznia, odbędzie się pierwsze w tym roku Śniadanie & Gablota - Ikony Śniadania w Warszawie. Miejsce i termin nie są przypadkowe, ponieważ aktualnie w Fabryce Norblina odbywa się fenomenalna wystawa samochodów pt.…