BMW E36 V12 - jak to się tam zmieściło? - Trends Magazines

BMW E36 V12 – jak to się tam zmieściło?

BMW już nieraz zaskakiwało szalonymi projektami, w których ogromne silniki trafiały pod maskę zwykłych samochodów. Tutaj mamy właśnie taki przykład.

BMW E36 w nadwoziu Compact, czyli popularnego „kompota” możecie kupić na rynku co najwyżej z silnikiem sześciocylindrowym. Czasami pojawiają się wariacje z motorem V8, ale to co dzieje się tutaj, powoduje że nasza szczęka ląduje na podłodze. Do E36 w nadwoziu kompakt ktoś postanowił zamontować „V12”!

Co więcej, ten szalony projekt można teraz kupić, ale po kolei. Dawcą dla E36 był silnik z BMW 850 CSi, czyli motor V12 o pojemności 5,6 litra. Co ciekawe, potężną jednostkę udało się upchać pod maską „kompota” bez większych przeróbek blacharskich. Dzięki temu po nadwoziu mało wprawne oko nie rozpozna, że ma do czynienia z małym potworkiem. 

Mocy mu nie brakuje. Silnik krzesa prawie 400 KM, a moc przekazywana jest tylko na tylną oś za pośrednictwem manualnej skrzyni Getrag. Auto zostało obniżone za pomocą pakietu zawieszenia zapożyczonego wprost z M3. Stamtąd pochodzą też fotele tzw. Vadery, zegary i kokpit. 

Teraz możecie kupić ten szalony projekt. BMW E36 Compact V12 jest na sprzedaż w Norwegii. Samochód przejechał do tej pory 104 tys. km i jego stan, jak widać jest wzorowy. Sprzedawca żąda za niego 299 tys. koron norweskich, czyli około 135 tys. zł. Dobra cena?

Konrad Maruszczak

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW R 18 Dragster by Roland Sanders bok

Dragster BMW

Światowej sławy projektant customowych motocykli Roland Sands postanowił uhonorować nowe BMW R 18 i tak powstał model R 18 Dragster. Projektant i jego zespół całą swoją kreatywność skupili wokół dużego, dwucylindrowego silnika typu bokser. Za główne źródło inspiracji posłużyła przy tym osobista przeszłość Rolanda Sandsa. — Mając silnik od razu pomyślałem o dużych samochodach o wysokich osiągach, tzw.…

Golf mk1 & Golf Mk 8

110 KM to symboliczna wartość dla VW Golfa. Zobaczcie dlaczego

Motoryzacja rozwija się dynamicznie. Najnowszy Golf ósmej generacji jest najlepszym dowodem na to, jak daleko zaszły zmiany na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat.  110 KM kiedyś Taką mocą dysponował pierwszy Golf GTI. Zaprezentowany w 1976 roku był niespotykanie zwinnym i szybkim samochodem. Moc dostarczał wolnossący silnik o pojemności 1.6 z dwoma zaworami na każdy cylinder. Była…