BMW E34 V12 w Polsce! - Trends Magazines

BMW E34 V12 w Polsce!

Ten samochód to prawdziwy biały kruk. Nie jest to żaden swap, a seryjny projekt przygotowany przez tunera. BMW E34 z 5-litrowym silnikiem V12 istnieje w Polsce!

Oficjalna nazwa tego samochodu to BMW Racing Dynamics K50. Auto zostało stworzone właśnie przez tę włoską firmę, specjalizującą się w tuningu BMW. O E34 z silnikiem V12 krążą legendy, podobno nawet samo BMW stworzyło takie auto, o czym już pisaliśmy. 

Mimo wszystko, Racing Dynamics K50 to bardzo rzadkie auto. Nieoficjalnie mówi się, że wyprodukowano 5-10 egzemplarzy. Bazą do stworzenia tego auta było seryjne 535i. Fani BMW szybko połapią się, że pod maską pracował przecież silnik R6 M30, jak więc „upchano” tutaj tak wielką jednostkę, jak 5.0 V12? Okazuje się, że to silnik, który fabrycznie montowano w BMW 850Ci, a więc jednostka M70B50. W „ósemce” motor generuje 300 KM, a tutaj, według niektórych źródeł moc wynosi 350-365 KM. 

Bardzo niewiele informacji jest dostępnych o tym samochodzie, prawdopodobnie ze względu na jego unikalność. Większa moc wynika prawdopodobnie ze zmienionych kolektorów, dolotu, a także układu wydechowego. 

Wygląda na to, że motywem dla stworzenia Racing Dynamics K50 było stworzenie auta, które będzie bardzo szybkie, ale też wygodne – coś na wzór Alpiny. Wygląd zewnętrzny jest nieco zdradliwy, bowiem sugeruje, że to prawdziwy potwór, którego trudno jest utrzymać w prostej linii, ale sądząc po wnętrzu jest zupełnie inaczej. Zamiast surowych, twardych foteli znajdujemy tutaj obszyte skórą i w pełni elektryczne. Zamiast ręcznej skrzyni jest automat, co akurat może wpływać na niekorzyść tego auta. Pamiętajmy, że pojazd pochodzi z końca lat 80.

BMW Racing Dynamics K50 obecnie jest w rękach Braci Goźlińskich, którzy zajmują się importowaniem rzadkich samochodów. Nie jest pewne, czy wyjątkowe E34 V12 zostanie wystawione na sprzedaż, czy będzie autem pokazowym. 

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf R VII – czarny bandyta

Golfy modyfikowane są przez fanów na wiele sposobów. Pneumatyczne zawieszenie, mocny i bardzo często niefabryczny silnik oraz masa motoryzacyjnej galanterii w przypadku II, III czy nawet IV generacji niemieckiego kompaktu nikogo już nie zaskakują. Albert postanowił jednak zmienić niemalże nowy model. Oto bardzo mocny i efektowny VW Golf R VII. Golf R siódmej generacji po liftingu…

BMW M4 CS. Umiarkowanie ostre

Mniej jadowite i tańsze od flagowego M4 GTS, ale zauważalnie szybsze od M4 z pakietem Competition. Debiutujące w Szanghaju M4 CS wypełniło lukę w ofercie BMW. Przygotowano je z myślą o kierowcach oczekujących czegoś więcej... Limitowane wersje sportowych BMW zawsze cieszyły się wzięciem. Zaprezentowane w 2015 r. BMW M4 GTS wyprzedano w ciągu kilku tygodni.…