BMW CE2 Concept - Trends Magazines

BMW CE2 Concept

BMW jest obecnie jednym z największych na świecie producentów motocykli. Dzięki sukcesowi swoich turystycznych modeli, firma z doświadczonego, ale raczej niszowego producenta, stała się realnym konkurentem dla dominujących światowe rynki Japończyków.

W niemieckiej ofercie brakuje jednak małych, lekkich i tanich jednośladów odpowiednich dla młodszych i mniej doświadczonych kierowców. Niedługo może się to jednak zmienić – postępująca elektryfikacja sprawia, że firma nieco chętniej zapuszcza się we wcześniej niezbadane dla niej rejony.

Jedną z przymiarek do produkcji mniejszych jednośladów może być koncepcyjny projekt CE2. Jednoślad rozmiarami przypomina szalenie popularną obecnie Hondę Grom, a nieco starszym czytelnikom może kojarzyć się z pojazdami takimi jak nasza motorynka. Jego sercem jest elektryczny silnik o mocy około 15KM pozwalający rozpędzić się do około 90km/h. Jak na pojazd elektryczny masa CE2 stoi na bardzo przyzwoitym poziomie i wynosi około 120kg.
W świetle prawa, pojazdem można jeździć posiadając prawo jazdy kategorii A1.

BMW twierdzi, że tworząc pojazd nie koniecznie myślało o nazywaniu go motocyklem. Ogólny koncept ma być połączeniem cech motocykla, skutera oraz rowerów BMX.

Chyba najbardziej interesującym elementem stylistycznym projektu jest zastąpienie podnóżków deskorolką. Pomysł w takim samym stopniu ciekawy jak i beznadziejny z użytkowego punktu widzenia. Po pierwsze jakoś nie ufałbym takiemu rozwiązaniu w kwestii trwałości (jeżdżąc na małym motocyklu dosyć często stajemy na podnóżkach omijając przeszkody), a po drugie – po co komu deska skoro ma już mały skuter?

Maciek Kalkosiński

Podobne

HPI ‒ efektywna, ale kapryśna technologia

Wszystkie aktualnie produkowane silniki benzynowe BMW mają bezpośredni wtrysk paliwa. System High Precision Injection obniża zużycie paliwa i poprawia parametry jednostek napędowych, idealnie wpisując się w założenia strategii EfficientDynamics. Ma jednak przypadłości, o których powinni wiedzieć zainteresowani zakupem używanego BMW z wtryskiem HPI. Inżynierom BMW technologia bezpośredniego wtrysku paliwa nie jest obca. System stosowano w…

Idealnie zachowane klasyczne BMW E30 coupé

Model E30 to jedno z najczęściej przerabianych aut bawarskiego koncernu. Niezależnie od charakteru i stylu zlotu miłośników samochodów niemal na każdym z nich możemy wypatrzeć ciekawy egzemplarz E30. Podobnie sytuacja wygląda podczas KJS-ów, zawodów driftingowych czy amatorskich trackdayów. Dzisiaj prezentujemy coś innego ‒idealnie zachowane klasyczne E30 coupé z wąską lampą, czyli gatunek wymierający. Pierwsze egzemplarze…