BMW Art Car - X4M Competition - Trends Magazines

BMW Art Car – X4M Competition

Do zacnego grona BMW Art Cars dołącza kolejny, nie byle jaki model – X4M Competition. Auto wyszło spod pędzla kalifornijskiego artysty Joshua Videsa. 

Niedawno mogliśmy podziwiać całą kolekcję wozów BMW Art Cars w Warszawie, a teraz do tego grona dołącza kolejny model.  To X4M Competition zostało potraktowane przez kalifornijskiego ilustratora-samouka – Joshua Videsa. Jego podejście do dzieł sztuki jest nietypowe, bowiem wszystko przemienia na formę komiksów. 

Trzydziestoletni Vides jest znany w świecie mody. Pracuje dla takich firm jak Fendi, Convers, New Balance, czy Rebook. Prawdziwą sławą przyniosła mu współpraca z producentem butów typu sneakers. Przygoda Videsa z motoryzacją nie zaczęła się jednak w BMW. Wcześniej podobne projekty pokazywał na przykładzie m.in. Acury NSX, a później z Mercedesem Klasy A. 

Wróćmy jednak do BMW X4M Competition. „Po raz pierwszy SAV o wysokich osiągach od BMW M stanowi centralny punkt naszej współpracy z ekskluzywnymi partnerami. Josh doskonale rozumiał, jak wykorzystać swoje talenty artystyczne, aby zapewnić idealną oprawę dla projektu i linii tego pojazdu”. – opisuje Markus Flasch, CEO BMW M GmbH.

„Bardzo się cieszę, że mogłem współpracować z BMW i BMW M przy tym projekcie. Odkąd skończyłem siedem czy osiem lat, chciałem mieć BMW. To było po prostu niewiarygodne, że mogłem zastosować własne pomysły w projekcie BMW X4 M Competition”. – podsumował twórca projektu Joshua Vides. 

Ciekawostką jest, że artysta jest faktycznie fanem BMW. W garażu posiada m.in. M3 E30 z 1989 roku i M3 E46 z 2006 roku. Co ciekawe, jedno jest czarne, a drugie białe – czyli zgodnie z jego stylem zaprezentowanym także w X4M. 

Jak Wam podoba się takie malowanie na sportowym SUVie?

Konrad Maruszczak

 

Podobne

BMW zostaje przy silnikach spalinowych

A przynajmniej tak długo, jak będzie to możliwe. Bawarczycy chcą utrzymać samochody z silnikami spalinowymi tam, gdzie auta elektryczne się nie sprawdzą. I wcale nie chodzi o 1,5-litrowe silniczki z trzema cylindrami, a o prawilne R6 i V8.  Oczywistą rzeczą jest, że auta elektryczne będą w przeciągu kilku lat dominować nad tymi z silnikami spalinowymi.…

BMW 520i Turbo, czyli 373 KM z silnika M50B25

W dzisiejszych czasach turbodoładowane silniki benzynowe nikogo nie dziwią. Niewielka pojemność skokowa, turbosprężarka oraz relatywnie duża moc to niemal codzienność. Jednak jeszcze kilkanaście lat temu niewielu było odważnych, którzy do silników benzynowych dokładali popularne dziś turbiny. BMW serii 5 generacji E28 to typowa bawarska limuzyna, która doczekała się statusu klasyka. Auto debiutowało w 1980 roku…