BMW całkowicie zmienia sposób sprzedaży. Jak teraz będzie można kupić BMW? - Trends Magazines

BMW całkowicie zmienia sposób sprzedaży. Jak teraz będzie można kupić BMW?

Salon BMW

Od 2024 roku rusza nowy sposób sprzedaży w koncernie BMW. Na pierwszy ogień idzie Mini w trzech pilotażowych krajach: we Włoszech, w Szwecji oraz w Polsce. 

Bawarski koncern podpisał umowę agencyjną, na mocy której zmieni się sposób sprzedaży samochodów z grupy BMW. Jako pierwsze w nowym modelu będą sprzedawane MINI. Przejście rozpocznie się 1 stycznia 2024 r. od MINI w trzech krajach: we Włoszech, w Polsce i Szwecji, a pozostałe kraje będą dołączane stopniowo.

BMW zmienia sposób sprzedaży. Koniec z rabatami?

Dzięki temu ważnemu krokowi wszystkie nowe samochody BMW i MINI, a także świeże samochody używane BMW Group w Europie będą w przyszłości sprzedawane w modelu agencyjnym. Ten sposób sprzedaży ma stać się powszechny w BMW do 2026 roku. 

Ile kosztowało nowe BMW E34?

Klienci, partnerzy handlowi i BMW Group w równym stopniu skorzystają z nowego modelu sprzedaży. Zapewni on klientom przejrzystość cen dzięki jednolitym cenom za dany model pojazdu w całym kraju. To może oznaczać, że nie będzie możliwości negocjacji cen z dealerem. Do tej pory sprzedawcy mieli pewną swobodę ruchu jeśli chodzi o ceny. Czy model agencyjny spowoduje, że rabaty znikną?

Ponadto, sprzedaż samochodów zostanie mocno zelektronizowana.  W przyszłości klienci będą mogli nie tylko swobodnie wybierać między zakupami fizycznymi i cyfrowymi, ale także płynnie przechodzić pomiędzy tymi dwiema metodami. Będzie to możliwe dzięki zintegrowanemu systemowi IT. Jednocześnie klient nadal będzie miał dostęp do gęstej sieci dystrybucyjnej.

— Przejście na sprzedaż bezpośrednią z partnerami handlowymi jest kluczowym kamieniem milowym w naszej reorganizacji sprzedaży rozpoczętej w 2020 roku. Nowy model sprzedaży umożliwi bezpośrednią komunikację z naszymi klientami, a tym samym zapewni BMW Group bezpośredni kontakt z nimi — mówił Pieter Nota, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za klientów, marki i sprzedaż. — Naszym celem jest zwiększenie satysfakcji klienta i doświadczenia marki dzięki nowemu modelowi dystrybucji oraz zaoferowanie klientowi najlepszego doświadczenia premium w branży — dodaje Pieter Nota.

Jak teraz będzie można kupować auta BMW?

Według bawarskiej marki model agencyjny sprzedaży umożliwi większą przewidywalność transakcji. Za każdy sprzedany pojazd partnerzy handlowi mają otrzymywać stałe, kompleksowo i starannie obliczone prowizje. Dotyczy to również zakupów dokonywanych w całości online: partner handlowy dostarczający towar otrzymuje pełną prowizję. 

Od dziś nasi klienci we Włoszech, Szwecji i Polsce mogą w ramach nowego modelu sprzedaży zamawiać w pełni elektryczne MINI Cooper i nowe MINI Countryman.

Sprzedaż marek premium 2022 – BMW na czele

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Autopay, czyli przez bramkę bez zatrzymywania się. Czy to koniec korków do opłat?

W sierpniu 2019 r. ponad 100 tys. klientów skorzystało z Autopay. To aplikacja umożliwiająca automatyczne płatności za przejazd autostradą. Na AmberOne Autostradzie A1 prowadzącej nad polskie morze średnio 8-9 proc. przejazdów dziennie opłacanych było za pośrednictwem Autopay. Z kolei w ciągu dwóch pierwszych tygodni funkcjonowania Autopay na A4 odnotowano ponad 25 tys. przejazdów, co stanowi…

VW ID.4

SUV ID.4 już dostępny do zamawiania – znamy ceny

Po ID.3, kompaktowy SUV ID.4 jest drugim modelem Volkswagena, w którego konstrukcji wykorzystano nową platformę podłogową MEB. Volkswagen przedstawił właśnie ofertę seryjnej wersji elektrycznego SUVa. ID.4 oferowany jest w kilku wariantach, odpowiadających na zróżnicowane preferencje klientów. Samochód w podstawowej wersji Pure dostępny jest już od 156 390 złotych – topowa odmiana Pro Performance Max, oferująca…