BMW 7 E32 Security. Pierwsza prawdziwa limuzyna dla VIP-ów - Trends Magazines

BMW 7 E32 Security. Pierwsza prawdziwa limuzyna dla VIP-ów

Opancerzone BMW. Słyszał o nich chyba każdy, a wielu z nas widziało je na własne oczy. Co o nich wiemy? Zazwyczaj niewiele. Szkoda, bo to ciekawy fragment historii BMW.

Koncern z Monachium dołączył do grona producentów opancerzonych limuzyn jesienią 1977 roku. BMW nie zdecydowało się na powierzenie przygotowania pojazdów dla VIP-ów firmom zewnętrznym. Zapadła decyzja o wytwarzaniu superbezpiecznych limuzyn własnymi siłami, oczywiście korzystając z podzespołów dostarczanych przez wyspecjalizowanych poddostawców. Taka strategia daje możliwość kompleksowego przygotowania samochodu do nowej roli – przy drastycznie zwiększonej przez opancerzenie masie własnej pojazdu konieczne staje się m.in. przygotowanie solidniejszych elementów zawieszenia. Włączenie opancerzonej wersji do oficjalnej palety produktów procentuje również, gdy pojawia się konieczność dokonania napraw. Użytkownik pojazdu ma pewność, że serwis BMW będzie w stanie zapewnić wszystkie niezbędne części – z płytami pancernymi i kuloodpornymi szybami włącznie.

Następca pierwszego kuloodpornego samochodu marki BMW zaczął powstawać w 1989 roku. Zaryzykujemy stwierdzenie, że seria 7 E32 w wersji 750iLS było pierwszym pełnowartościowym samochodem pancernym BMW. Powstał na bazie siódemki z wydłużonym rozstawem osi, co w maksymalnym stopniu dopasowało limuzynę do oczekiwań notabli. O ile ogólny zarys konstrukcji oraz parametry wybranych części BMW E23 Security można było poznać dzięki internetowemu katalogowi części Real Oem, tak zgłębienie tajników E32 750iLS jest dużo trudniejsze. Producent ograniczył się do schematycznego oznaczenia płyt pancernych, bez prezentowania ich kształtu, co w pewnym stopniu może utrudniać namierzenie słabych punktów pojazdu. Kto uważnie przejrzy bazę danych Real Oem, znajdzie jednak kilka ciekawych informacji – chociażby dowie się, że przednia szyba ważyła aż 80,4 kg! E32 zostało lepiej opancerzone od swojego poprzednika. Wzmocniono m.in. słupki dachu i podszybia.

Listę dostępnego wyposażenia wzbogaciły schowki na broń w podsufitce oraz przednia szyba pełniąca rolę… wyjścia awaryjnego. Za wypchnięcie jej z nadwozia odpowiadał mechanizm pirotechniczny, którego kluczowe składowe w niezmienionej formie trafiły do kolejnej „pancerki”: BMW, czyli E38.

Już wkrótce napiszemy o tym samochodzie na Trends.com.pl!

Podobne

TOYOTA SUPRA GT4 GAZOO Racing- wyścigówka za gotówkę – NEWSY

TOYOTA GAZOO Racing potwierdziła, że sprzedaż GR Supry GT4, samochodu wyścigowego dla zespołów prywatnych, rozpocznie się w marcu 2020 roku. W ten sposób TOYOTA GAZOO Racing chce umożliwić miłośnikom motorsportu na całym świecie uczestnictwo w rywalizacji. Wyczynowy model jest produkowany przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Samochód będzie kosztował 175 tys. euro netto. Wyobrażacie sobie fabryczne GT4 po konwersji na wersję…

BMW E30 M3 Evo2

Ile kosztuje E30 M3 Evo 2? W Anglii można aktualnie licytować egzemplarz z kierownicą po lewej stronie

Na stronie TheMarket.co.uk można właśnie licytować BMW E30 M3 z limitowanej do 500 sztuk serii Evo2. W chwili pisania tego materiału cena wynosi niecałe 38 tys. funtów. Na brytyjskim Ebay jest ogłoszenie zachęcające do udziału w aukcji a w cena, której spodziewają się sprzedający. Ich zdaniem powinna przekroczyć 60 tys. funtów. Aukcja kończy się za…