BMW czasami pokazywało szalone koncepty, ale ten chyba przebija je wszystkie. Co prawda auto stworzyła amerykańska manufaktura i z centralą BMW nie ma nic wspólnego, ale spokojnie mogłoby stanąć w garażu zapomnianych BMW. Oto BMW 7 Cabrio.
Przez lata BMW stworzyło wiele ciekawych konceptów, które nigdy nie doczekały się wersji produkcyjnych. Wiele z tych zapomnianych modeli pokazano przy okazji 50-lecia marki BMW M. Jednak Niemcy nigdy nie stworzyli takiego auta jak BMW 7 w otwartej wersji Cabrio. Teraz zrobili to Amerykanie.
Czy można kupić BMW 7 Cabrio?
Tak, zbudowaniem takiego auta zajmuje się firma Newport Convertible Engineering. Pokazowy model stworzono na bazie modelu 740iL E38, czyli przedłużonej „siódemce” z silnikiem V8. Jednak nie myślcie, że „chłopaki w szopie” wezmą piłę i obetną dach. Zbudowanie kabrioleta na bazie auta, które nim pierwotnie nie było jest nie lada wyzwaniem. Odcięcie dachu poważnie obniża sztywność nadwozia.
BMW 7 Cabrio jest mocno usztywnione
Aby wzmocnić bryłę BMW 740iL, zainstalowano zespawane pod podłogą rurki o kwadratowym przekroju. Rurki biegną wzdłuż progów wahaczy — poprzecznie od jednego wahacza do drugiego i ukośnie od końców wahaczy do środka.
Metalowy stelaż rozciąga się pionowo do najwyższego punktu konstrukcji maski z przodu i do kolumn amortyzatorów z tyłu, łącząc je z ramą podwozia. Na deser dodano rurowy łuk biegnący między głównymi elementami ramy. Jest widoczny w bagażniku i minimalnie zmniejsza przestrzeń bagażową.
Demontaż dachu powoduje też inne problemy. W siódemce szyby w drzwiach przebiegają w ramach okiennych. Odcięcie ram pozostawiłoby okna bez podparcia, ale pozostawienie ram okiennych w całości wyglądałoby wyjątkowo dziwacznie. Tak więc usunięto tylko górną szynę ramy przedniej szyby i wszystko oprócz słupka B stojącego na ramie tylnej szyby.
Podczas tej przemiany ucierpiało także miejsce na tylnych siedzeniach. Przegubowa górna konstrukcja i siłowniki hydrauliczne zajmują tak dużo miejsca, że całkowicie usunięto zewnętrzne podparcia siedzeń.
Ile to kosztuje?
Pozostaje pytanie na ile trwała jest ta konstrukcja? Firma Newport Convertible Engineering jest pewna swego, bowiem nie jest to ich pierwsze tego typu dzieło. Stworzyli już wiele kabrioletów m.in. na bazie Mercedesa Klasy E, S, Lincolna Mark VIII, czy Lexusa LS. Amerykanie zaznaczają, że mogą zbudować taki pojazd tylko na przedłużonej wersji limuzyny. Jeśli więc dostarczycie im BMW 7 w wersji Long oraz 22 tysiące dolarów będziecie mogli cieszyć wiatrem we włosach podczas jazdy flagową limuzyną BMW.