BMW 3 G20 po liftingu przechodzi lifting. Co się zmieniło? - Trends Magazines

BMW 3 G20 po liftingu przechodzi lifting. Co się zmieniło?

To już drugi lifting BMW 3 G20, ale tym razem zmiany są kosmetyczne i sprowadzają się do nowości w systemie iDrive oraz zwiększeniu mocy w silnikach. Co nowego zmienia się w odświeżonym BMW Serii 3?

Od prawie 50 lat, BMW serii 3 stanowi rdzeń bawarskiej marki. Mimo znaczącej dominacji SUVów, „trójka” wciąż dobrze się sprzedaje i jest istotnym graczem w palecie BMW. Przypomnijmy, że dwa lata temu BMW 3 G20 przeszło już gruntowny lifting, za czym szły także zmiany stylistyczne. Teraz jednak nowości nie widać gołym okiem.

BMW 3 G20 LCI – co nowego?

W aucie pojawiły się nowe akumulatory wysokonapięciowe, które zwiększają zasięg elektryczny do 101 kilometrów (wg. WLTP). Nowe zestrojenie elementów zawieszenia zapewnia optymalną równowagę między sportowym charakterem a komfortem jazdy.

W kabinie pojawił się system iDrive 8.5, co stanowi bazę do intuicyjnej i  wygodnej obsługi za pośrednictwem udoskonalonego kontrolera BMW iDrive z funkcją QuickSelect oraz zaawansowanych funkcji nawigacyjnych, w tym Augmented View.

BMW 3 G20 po liftingu zyskało nowe lakiery i obręcze kół ze stopów lekkich. We wnętrzu mamy do wyboru nowe wzory kierownic, deski rozdzielczej, a także wysokiej jakości elementy wyposażenia, takie jak szklane wstawki „CraftedClarity”. Niestety, Niemcy ulegli trendom usuwania wszelkich przycisków, dlatego temperaturą, nawiewem, podgrzewaniem foteli oraz kierownicy można teraz sterować na wyświetlaczu lub przy użyciu poleceń głosowych.

BMW 3 po liftingu ma mocniejsze silniki

Silniki spalinowe obejmują zakres mocy od 150 KM do 286 KM. Ponadto dostępny jest 6-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy o mocy 374 KM oraz 6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny o mocy 340 KM do modeli M Performance. Wszystkie silniki wysokoprężne są wyposażone w technologię mild hybrid, z 48-woltowym alternatorem, który generuje dodatkowo 11 KM.

Alpina B6 Touring vs BMW M340i Touring – porównanie

Hybrydowe modele 330e są dostępne z napędem tylnym lub xDrive. Pod maską znajdziemy czterocylindrowy silnik benzynowy i silnik elektryczny zintegrowany z 8-stopniową skrzynią Steptronic, które razem generują moc systemową 292 KM.

Nowa ładowarka umożliwia ładowanie trójfazowym prądem przemiennym o mocy maksymalnej 11 kW. Pozwala to naładować akumulator od pełnego rozładowania do 100% pojemności w 2 godziny i 15 minut. Ponadto hybrydowe modele BMW 3 mogą teraz również korzystać z oferty BMW Charging.

TEST BMW 330e – wybór nieoczywisty

BMW M3 G20 – nie zapomniano też o M3

Także najmocniejsza odmiana, czyli M3 doczekała się odświeżenia. Moc silnika wzrosła o 20 KM w wariantach z napędem na wszystkie koła, pojawił się nowe rozwiązania stylistyczne i wyposażenie. Znajdziemy tutaj nowe obręcze kół ze stopów lekkich, listwy ozdobne, a także wprowadzono system operacyjny BMW 8.5.

Nowe BMW M3 Competition Limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,5 s, a BMW M3 Touring w 3,6 s. Podczas przyspieszania z miejsca do 200 km/h, czasy poprawiły się o 0,5 s – Limuzyna osiąga je w 11,8 s, a Touring w 12,4 s. Prędkość maksymalna wszystkich wariantów  jest standardowo ograniczona do 250 km/h. Opcjonalny pakiet M Driver’s Package pozwala na przesunięcie tej bariery do 290 km/h dla Limuzyny i 280 km/h dla Touringa.

BMW M3 G20 po liftingu będą wciąż produkowane w fabryce BMW w Monachium. Produkcja rozpocznie się w lipcu 2024 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Tuning VW Polo 86C rat look widok z przodu

VW Polo 86 za 520 zł w stylu rat look

Niektórzy, co prawda, uważają je za jeżdżące śmietniki, ale one pomimo wszystko trwają i – co ważniejsze – zmieniają się w zadziorne „szczury”. Samochody w stylu rat look, bo właśnie o nich mowa, bez wątpienia mają bardzo specyficzne cechy. Jakie, oceńcie sami.   VW Polo 86C Steilheck za 520 zł! Ta historia zaczęła się od…

BMW G21 330i Touring xDrive i BMW E21 320

Rodzinna bitwa, czy dziad pokona wnuka?

Pierwsza historyczna generacja BMW serii 3 miała dawać przede wszystkim frajdę z jazdy i zadowolenie z prowadzenia. Aktualne wcielenie serii 3, szczególnie w nadwoziu Touring, stawia na praktyczność oraz użyteczność. Czy taka zmiana w podejściu do kluczowego modelu marki BMW jest zmianą na lepsze? Dziad - E21 Był rok 1975. W siedzibie BMW czuć było wyraźne poruszenie. Wszyscy, począwszy od ludzi związanych z bawarską…