BMW 3.0 CSL może być Twoje. Lepiej nie pytaj za ile - Trends Magazines

BMW 3.0 CSL może być Twoje. Lepiej nie pytaj za ile

BMW 3.0 CSL na sprzedaż

Nowoczesne BMW 3.0 CSL powstało jako hołd dla kultowego modelu E9 3.0 CSL z lat 70. To auto uznane jest przez wielu za jedno z najbardziej kultowych modeli marki. BMW wyprodukowało tylko 50 egzemplarzy i teraz jeden z nich jest na sprzedaż. Kosztuje fortunę, ale to było do przewidzenia.

BMW TRENDS prenumerata

BMW 3.0 CSL zostało zaprezentowane w 2022 roku, na 50. rocznicę powstania sportowej dywizji M GmbH. Za wzór wybrano kultowy model E9 3.0 CSL z lat 70. Auto zostało zrobione ręcznie z dbałością o każdy detal, nawiązujący do legendy z przeszłości. Już sam fakt, że na miejsce produkcji wybrano zakład w Dingolfing, gdzie produkuje się Serie 7 oraz niektóre podzespoły do Rolls-Royce’a, świadczy o tym, że specjaliści przyłożyli się do najwyższej jakości wykonania 3.0 CSL. 

Jeden model 3.0 CSL składało aż 30 specjalistów. Każdy egzemplarz przeszedł przez osiem cykli montażowych, co trwało łącznie do 10 dni. Dbałość o detale była obsesyjna. 

Wyciekło zdjęcie nowego BMW M5 G90

BMW 3.0 CSL 1 of 50 jest na sprzedaż

Cena nowego auta była nieznana (nieoficjalnie mówi się o 800 tys. dolarów) i zapewne dostęp do niego mieli tylko nieliczni i zasłużeni klienci tej marki. Samochód w zasadzie nigdy nie trafił do oficjalnej sprzedaży, bo gdy pojawiła się oficjalna informacja o aucie, nie było on już dostępne. W momencie premiery BMW 3.0 CSL pisaliśmy, że zapewne zaraz pojawią się pojedyncze sztuki od prywatnych właścicieli i nie musieliśmy na to długo czekać.

Luxury Cars Hamburg wystawił na sprzedaż jednego z 50 wyprodukowanych 3.0 CSL za kwotę 1.249.500 euro, co daje w przybliżeniu kwotę 5,5 mln zł. To może być najdroższe BMW sprzedane w historii.  

Samochód jest fabrycznie nowy, pod maską pracuje jednostka S58 o mocy 560 KM i 550 Nm, a moc trafia tylko na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. W BMW 3.0 CSL na 1 KM przypada tylko 2,9 kilograma (w M4 jest to 6,2 kilograma). Niemcy nie chwalili się osiągami, ale nie trzeba być geniuszem, żeby stwierdzić, że są one nieziemskie. 

BMW i7 M70 – powitajcie najszybsze elektryczne BMW świata

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW Concept 4 ShootingBrake – DESIGN

To niestety nie jest koncepcyjny model BMW, a jedynie render. Na pytanie, którego nikt nie zadawał odpowiedź znalazł węgierski X-Tomi Design. No więc, co by było gdyby zaprojektować serię 4 jako shooting brake? Jak się okazuje samo dobro! Auto ma świetne proporcje i podoba nam się, że spuścizna Z3 Coupé miałaby pewnego rodzaju następce. Czy…

2.5 tds. Dlaczego nie zapala „na ciepło”?

Debiutujący w 1991 r. silnik 2.5 tds był pierwszą w pełni udaną wysokoprężną konstrukcją BMW. Po latach realne przebiegi wielu egzemplarzy są liczone w setkach tysięcy kilometrów. Zdarzają się też „milionerzy”. Nic dziwnego, że pojawiają się pewne problemy eksploatacyjne... Debiut silnika 2.5 tds miał miejsce w BMW serii 5 E34. Motor, który trafił także do…