Stało się inaczej niż kilka lat temu zapowiadało BMW. Wówczas spekulowano o uśmierceniu minivana, który zdaje się zupełnie nie pasować do obecnych trendów. Ale oto jest – nowe BMW 2 Active Tourer. Co oferuje?
Duży grill w BMW staje się powoli normą. Trend rozpoczęty w Serii 7 przenosi się na niższą klasę, czyli Serię 2 Active Tourer. Zaprezentowany w 2014 roku minivan od BMW wywołał niemałe zamieszanie, nie dość, że auto reprezentowało zupełnie niepopularny segment, to jeszcze miało napęd na przód. Teraz na rynek wjeżdża druga generacji 2 Active Tourer, która już takiej sensacji nie wywołuje, ale może wciąż zaskoczyć.
BMW 2 Active Tourer – co na zewnątrz?
Patrząc na nowego minivana od razu rzucają się w oczy duże nerki. Kształtem przypominają te z Serii 7. Reflektory oraz przedni zderzak przywodzą na myśl BMW X2, co działa na plus. Są po prostu ładne. Active Tourer na szczęście nie chce udawać crossovera i nie znajdziemy tutaj podniesionego zawieszenia czy sztucznych plastikowych atrap w stylu offroad.
BMW 2 Active Tourer – kabina może być sportowa lub luksusowa
Przy debiucie BMW pokazało dwie linie stylistycznego nowego Active Tourera – Luxury Line i M Sport. W zależności od tego na którą opcję się zdecydujemy, wnętrze może być wykończone jasną tapicerką i drewnem lub ciemną i aluminiowymi wstawkami.
Samo wnętrze nowej dwójki jest minimalistyczne. Dominuje 10-calowy wyświetlacz (podobnych rozmiarów ekran zajmie miejsce zegarów) systemu i-Drive, a także podłokietnik, gdzie znajdziemy przełącznik do zmiany biegów. Nowością jest też centralny schowek na telefon, który można postawić na stojąco. Umożliwia to specjalny uchwyt.
Fotele w zależności od lini stylistycznej mogą być komfortowe lub sportowe, bardziej wyprofilowane. Dostępna jest oczywiście elektryczna regulacja z pamięcią, a nawet masaże.
Tylną kanapę można przesuwać w zakresie 13 cm i regulować pochylenie oparć. Dzieli się w proporcjach 40:20:40. Przez to bagażnik oferuje od 470 do 1455 l (w niektórych wersjach od 415 do 1405 l).
BMW 2 Active Tourer – jakie silniki pod maską?
Mamy do wyboru trzy benzynowe i jednego diesla. Trzy lub cztery cylindry do wyboru. Moc? Od 138 do 218 KM. Jest więc w czym wybierać. Dwa mocniejsze warianty benzynowe pracują w układzie mild-hybrid, czyli z elektrycznym silnikiem wspomagającym. Wszystkie silniki połączone są z 7-biegowym automatem Steptronic z dwoma sprzęgłami.
Silnik | 218i – 1.5 R3 | 220i – 1.5 R3 | 223i – 2.0 R4 | 218d – 2.0 R4 |
Pojemność | 1499 cm³ | 1499 cm³ | 1998 cm³ | 1995 cm³ |
Paliwo | benzyna | benzyna + mild hybr. | benzyna + mild hybr. | diesel |
Moc | 138 KM | 156 + 19 (170KM) | 204 + 19 (218KM) | 150 KM |
Moment obr. | 230 Nm | 240 + 55 (280 Nm) | 320 + 55 (360 Nm) | 280 Nm |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,0 s | 8,1 s | 7,0 s | 8,8 s |
Prędkość maks. | 214 km/h | 221 km/h | 241 km/h | 220 km/h |
Zużycie paliwa | 6,2-6,8 l/100 km | 5,9-6,5 l/100 km | 6,0-6,6 l/100 km | 4,8-5,3 l/100 km |
Na stronie BMW widać już ceny nowej Serii 2 Active Tourer. Za podstawową wersję 218i Essence przyjdzie nam zapłacić 137 000 złotych.
Konrad Maruszczak