BMW 1602 z karbonu? Oto dzieło twórcy desek surfingowych - Trends Magazines

BMW 1602 z karbonu? Oto dzieło twórcy desek surfingowych

BMW 1602 raczej nie jest obiektem tuningu, bowiem to auto to pełnoprawny klasyk i jest dość trudno dostępny. Ale czasami trafią się maniacy, którzy potrafią zrobić cuda. Jednym z nich jest twórca desek surfingowych, który zbudował karoserię od podstaw.

Niedawno pisaliśmy o innym BMW 1602, który został wyposażony w napęd elektryczny, a tutaj mamy do czynienia z tym samym modelem, ale wyposażonym w całkiem nową karoserię, a także silnik. Autorem tego projektu jest Paul Lefevre, Francuz który przeniósł się z Normandii do Kalifornii, aby budować deski surfingowe. 

Sprzęt wodny najwyraźniej mu się znudził, bowiem Paul postanowił zbudować samochód. Za bazę posłużyło BMW 1602 z 1969 roku. Paul całkowicie zmienił w nim karoserię, którą zbudował w 100% z włókna węglowego. Cała konstrukcja jest unikatowa, bowiem całe włókno węglowe zostało przykryte pianką, taką samą jaką używa się do budowy desek surfingowych. Autor doszedł do wniosku, że struktura karbonu zwyczajnie nie pasuje do klasycznego BWM. Pełna zgoda. 

Cała konstrukcja jest niezwykle lekka, bo BMW 1602 w nowej szacie waży zaledwie 816 kg. Co ciekawe, Paul nie poprzestał tylko na zmianie nadwozia. Pod maską znalazł się silnik z BMW M3 E30! Jednostka S14 o pojemności 2,3 litra krzesa 210 KM, a moc przekazywana jest za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów.

BMW 1602 z silnikiem S14 to piękny przykład transformacji klasycznego auta w nowoczesny i bardzo szybki pojazd. Pochwalamy takie projekty!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW M4 CSL przyłapane na testach

Wygląda na to, że niedługo zobaczymy następcę kultowego M3 CSL, czyli M4 w pikantnej odmianie. Trwają już testy drogowe i auto zostało przyłapane w szpiegowskim kamuflażu.  Widzieliśmy już wizję na model M3 CSL, jednak teraz pojawiły się zdjęcia prawdziwego auta w postaci BMW M4 CSL. Idea na M4 CSL to odchudzone nadwozie i wzmocniony silnik.…

Tuning VW Jetta auto do frontu

Lekko podrasowana Jetta „Pussy Wagon” budząca emocje

Ten sedan Volkswagena nigdy nie był popularny wśród miłośników modyfikacji. Być może wpływ na to miał zbyt klasyczny design, familijny charakter i bliskość techniczna z Golfem, który jest najchętniej modyfikowany przez zapalonych tunerów. Niemniej bliższy kontakt z każdą odmienioną nieco Jettą budzi pozytywne emocje, dlatego przedstawiamy auto Krystiana, które wyjechało z fabryki w 2005 jako…