BMW 125i E30 - gdyby mały kompakt powstał w latach 80. - Trends Magazines

BMW 125i E30 – gdyby mały kompakt powstał w latach 80.

BMW dopiero na początku lat 2000. wpadł na pomysł, żeby stworzyć małego kompakta z silnikiem od BMW Serii 3. Nie mówimy tutaj o E36 czy E46 Compact, ale o najmniejszym BMW, czyli Serii 1. W sieci pojawiła się alternatywna wersji historii BMW w nadwoziu hatchback, czyli BMW 125i E30. 

Jako pierwszego hatchbacka należy uznać BMW E36 Compact. Samochód praktycznie bazujący na „trójce”, ale ze ściętym tyłem był pierwszą próbą niemieckiego producenta stworzenia małego auta. Później pałeczkę przejęło E46 Compact, ale dopiero w 2004 roku BMW zdecydowało się wypuścił najmniejszy model w gamie, czyli Serię 1. Co jeśli producent z Monachium zdecydowałby się wcześniej wypuścić taki model? Na przykład bazujący na E30?

323ti – Niedoceniona, topowa odmiana BMW E36 Compact

BMW 125i E30 – zróbmy sobie malucha

Abimelec Design, twórca samochodowych renderów stworzył alternatywną wersję historii. Gdyby BMW w latach 80. zdecydowało się stworzyć kompaktowy model bazujący na „trójce”, tak właśnie mógłby wyglądać:

Pod maską miałby pracować silnik z BMW 325i, czyli 2,5-litrowa jednostka R6 o mocy 170 KM. W połączeniu z małym i lekkim nadwoziem to mógłby być niezły gokart! Ideę małego auta z dużym silnikiem zastosowano w BMW 130i, gdzie do małej „jedynki” zamontowano 3-litrową jednostkę o mocy 265 KM. Później pojawiła się też mocniejsza odmiana 135i z doładowanym motorem o mocy 306 KM. 

BMW E30 – to pierwsze BMW z napędem na przód?

Wracając do BMW 125i E30, samochód wygląda trochę jak połączenie VW Scirocco i Forda Capri. Inni doszukują się w nim Passata B2, szczególnie przy słupku B. Z kolei patrząc na auto z boku, na myśl przychodzi nam Opel Kadett E.

BMW 125i E30 nigdy nie powstało, ale gdyby tak się stało, czy miałoby szansę na sukces?

 

3 komentarze

  1. Co za paskudztwo. Jakieś chore skrzyżowanie E30 z Fordem Capri albo Alfa Romeo. Oczy pękają z bólu od patrzenia na tego koszmarka.

  2. A mnie się podoba. Nawet już szukałem na OtoMoto zanim zajarzyłem, że to historia alternatywna, która nigdy się nie spełniła. Szkoda🤪

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Pierwszy silnik i napęd elektryczny od Koenigsegga

Szwedzki Koenigsegg, specjalista od hiper samochodów również się "elektryzuje". Marka zapowiada wprowadzenie innowacyjnej technologii, która pozwoli rozwijać autom nawet 400 km/h.  Zaczęło się od Davida, jego niedawno wprowadzonego rewolucyjnego falownika 6-fazowego, a teraz firma pokazuje nowy silnik elektryczny Quark, który wykorzystuje balans momentu obrotowego i mocy między promieniową (moc gęsta) i osiową (moment obrotowy).  Ta…

Używane MINI R56 4

Kupujemy używane MINI R55/R56/R57/R58/R59

MINI drugiej generacji z wyglądu nieznacznie różni się od swojego poprzednika, ale pod spodem to zupełnie inna konstrukcja. Auto jest bardzo stylowe, dobrze wykonane i prowadzi się jak gokart, ale nie jest wolne od wad. Sprawdzamy, co warto wiedzieć kupując używane MINI drugiej generacji.  Używane MINI R55/R56/R57/R58/R59 (2006-2013) - kusi ceną Na początek warto rozeznać…