Bezemisyjne taksówki Volkswagena - Trends Magazines

Bezemisyjne taksówki Volkswagena

Podczas Europejskich Targów Taksówkarskich w Kolonii Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił innowacyjne modele przeznaczone do komercyjnego przewozu osób. Wyposażone w wyłącznie elektryczny napęd ABT e-Caddy Maxi oraz ABT e-Caravelle to pojazdy łączące wszechstronność z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu.

ABT e-Caddy Maxi Taxi

Bezemisyjną taksówkę opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH. Model ten bazuje na wydłużonym Caddy Maxi i zapewnia wiele miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem. Jego przedział bagażowy ma pojemność 4,2 m3, dzięki czemu samochód zalicza się do najprzestronniejszych aut elektrycznych w swojej klasie. Elektryczny Caddy ma zasięg 220 km (wartość prognozowana), świetnie nadaje się więc do użytku w strefach ekologicznych w dużych europejskich metropoliach. Źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 82 kW, auto wyposażono w akumulator litowo-jonowy (37,3 kWh). Wyładowany akumulator można naładować energią elektryczną o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent pojemności.

ABT e-Caravelle Taxi

Drugim pojazdem, który Volkswagen Samochody Użytkowe opracował wspólnie z ABT e-Line GmbH jest ABT e-Caravelle. Cicha, wielkogabarytowa taksówka może przewieźć ośmiu pasażerów, kierowcę i bagaż. W podstawowej konfiguracji ABT e-Caravelle ma litowo-jonowy akumulator o pojemności 37,3 kWh; w innej wersji akumulator ma pojemność nawet 74,6 kWh. Zasięg obydwu odmian samochodu wynosi, odpowiednio, 208 i 400 km (wartości prognozowane*). Podczas ładowania w cyklu „Quick-Charge” akumulator można zasilić prądem o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent jego pojemności.

Obydwa elektryczne modele ABT pojawią się na rynku w połowie przyszłego roku.

Podobne

NOVITEC_Urus_31

Byk na sterydach – Lamborghini Urus Novitec

Jeżeli jesteś posiadaczem „über-SUV’a” Lamborghini Urus, ale uważasz, że w seryjnej formie nie jest on dostatecznie wyjątkowy, to ten wpis jest właśnie dla Ciebie. Firma Novitec, znana z tuningu superaut, przygotowała zestawy modyfikacji dla tego włoskiego byka wagi ciężkiej. Oto co proponuje niemiecki tuner: - podniesienie mocy do 575 kW / 782 KM i 1032…

Mini Cooper SE widok z przodu

Jak sobie daje radę Mini Cooper na prąd?

Błyskawicznie przyspiesza, ma sztywne zawieszenie, z pasją wchodzi w zakręty i nie emituje przy tym grama dwutlenku węgla. Elektryczny Mini Cooper SE to hot hatch na miarę XXI wieku. Pomysł na elektryczne Mini nie jest nowy. Już w 2008 roku na bazie modelu R56 zbudowano 204-konne Mini E, które na przyspieszenie do 100 km/h potrzebowało 8,5 s, a na jednym ładowaniu mogło pokonać 200–250 km. Pilotażową serię 600 leasingowanych…