Bezemisyjne taksówki Volkswagena - Trends Magazines

Bezemisyjne taksówki Volkswagena

Podczas Europejskich Targów Taksówkarskich w Kolonii Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił innowacyjne modele przeznaczone do komercyjnego przewozu osób. Wyposażone w wyłącznie elektryczny napęd ABT e-Caddy Maxi oraz ABT e-Caravelle to pojazdy łączące wszechstronność z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu.

ABT e-Caddy Maxi Taxi

Bezemisyjną taksówkę opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH. Model ten bazuje na wydłużonym Caddy Maxi i zapewnia wiele miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem. Jego przedział bagażowy ma pojemność 4,2 m3, dzięki czemu samochód zalicza się do najprzestronniejszych aut elektrycznych w swojej klasie. Elektryczny Caddy ma zasięg 220 km (wartość prognozowana), świetnie nadaje się więc do użytku w strefach ekologicznych w dużych europejskich metropoliach. Źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 82 kW, auto wyposażono w akumulator litowo-jonowy (37,3 kWh). Wyładowany akumulator można naładować energią elektryczną o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent pojemności.

ABT e-Caravelle Taxi

Drugim pojazdem, który Volkswagen Samochody Użytkowe opracował wspólnie z ABT e-Line GmbH jest ABT e-Caravelle. Cicha, wielkogabarytowa taksówka może przewieźć ośmiu pasażerów, kierowcę i bagaż. W podstawowej konfiguracji ABT e-Caravelle ma litowo-jonowy akumulator o pojemności 37,3 kWh; w innej wersji akumulator ma pojemność nawet 74,6 kWh. Zasięg obydwu odmian samochodu wynosi, odpowiednio, 208 i 400 km (wartości prognozowane*). Podczas ładowania w cyklu „Quick-Charge” akumulator można zasilić prądem o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent jego pojemności.

Obydwa elektryczne modele ABT pojawią się na rynku w połowie przyszłego roku.

Podobne

Tuning-VW-Golf-3-GTI-widok z tyłu

Ten VW Golf 3 GTI to ponadczasowy projekt

Premiera Golfa mk3 GTI spotkała się z chłodnym przyjęciem. Przedstawiciel trzeciego pokolenia legendarnego małego sportowego mk1 zdawał się jego przeciwieństwem - miał niezbyt mocny silnik i stosunkowo ciężkie nadwozie.   Poszukiwany ABF Wersja GTI Golfa 3 z dwulitrowym silnikiem o mocy 115 KM przegrywała pod każdym względem z najmocniejszymi odmianami poprzedniej generacji. Spora różnica wagi…

Limitowany Garbus w stylu retro

Zabytkowe samochody mają niezaprzeczalny urok. Jazda nimi nie każdemu będzie odpowiadała. Chociażby z racji osiągów i prowadzenia, istotnie odstających od współczesnych standardów. Kwestię rozwiązano, tworząc auta w stylu retro z wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami pod karoserią. Tego typu hybrydy dość często powstawały na bazie Transportera, wyposażanego w silniki czy hamulce z Porsche. Rzadziej eksperymentowano z Garbusem.…