Bezemisyjne taksówki Volkswagena - Trends Magazines

Bezemisyjne taksówki Volkswagena

Podczas Europejskich Targów Taksówkarskich w Kolonii Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił innowacyjne modele przeznaczone do komercyjnego przewozu osób. Wyposażone w wyłącznie elektryczny napęd ABT e-Caddy Maxi oraz ABT e-Caravelle to pojazdy łączące wszechstronność z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu.

ABT e-Caddy Maxi Taxi

Bezemisyjną taksówkę opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH. Model ten bazuje na wydłużonym Caddy Maxi i zapewnia wiele miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem. Jego przedział bagażowy ma pojemność 4,2 m3, dzięki czemu samochód zalicza się do najprzestronniejszych aut elektrycznych w swojej klasie. Elektryczny Caddy ma zasięg 220 km (wartość prognozowana), świetnie nadaje się więc do użytku w strefach ekologicznych w dużych europejskich metropoliach. Źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 82 kW, auto wyposażono w akumulator litowo-jonowy (37,3 kWh). Wyładowany akumulator można naładować energią elektryczną o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent pojemności.

ABT e-Caravelle Taxi

Drugim pojazdem, który Volkswagen Samochody Użytkowe opracował wspólnie z ABT e-Line GmbH jest ABT e-Caravelle. Cicha, wielkogabarytowa taksówka może przewieźć ośmiu pasażerów, kierowcę i bagaż. W podstawowej konfiguracji ABT e-Caravelle ma litowo-jonowy akumulator o pojemności 37,3 kWh; w innej wersji akumulator ma pojemność nawet 74,6 kWh. Zasięg obydwu odmian samochodu wynosi, odpowiednio, 208 i 400 km (wartości prognozowane*). Podczas ładowania w cyklu „Quick-Charge” akumulator można zasilić prądem o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent jego pojemności.

Obydwa elektryczne modele ABT pojawią się na rynku w połowie przyszłego roku.

Podobne

VW Golf Variant R vs GTD vs Alltrack – który wariant wybrać?

VW Golf VII ma już swoje lata, ale wciąż stanowi dobrą ofertę na trwałe auto używane. Swego czasu na rynku było wiele odmian najpopularniejszego Volkswagena, a my wzięliśmy pod lupę trzy zupełnie różne odmiany kombi. Oto porównanie VW Golfa R, GTD oraz Alltrack w wersji Variant.  Porównanie trzech VW Golfów - Wyżej. Szybciej. Dalej Kompaktowe…

Volkswagen Derby – historia Polo z bagażnikiem

Polo idealnie wstrzeliło się w segment małych aut. Część użytkowników narzekała jednak na niedostateczną przestrzeń bagażową. W 1977 r. do oferty Polo dołączył więc sedan nazwany Derby, którego charakteryzował gigantyczny, największy w tej klasie bagażnik. Derby nigdy nie miało być piękne, szybkie, sportowe ani wzbudzające emocje. Założono, że będzie to tańszy od Jetty praktyczny samochód…