Bezemisyjne taksówki Volkswagena - Trends Magazines

Bezemisyjne taksówki Volkswagena

Podczas Europejskich Targów Taksówkarskich w Kolonii Volkswagen Samochody Użytkowe przedstawił innowacyjne modele przeznaczone do komercyjnego przewozu osób. Wyposażone w wyłącznie elektryczny napęd ABT e-Caddy Maxi oraz ABT e-Caravelle to pojazdy łączące wszechstronność z nowoczesnymi rozwiązaniami w dziedzinie napędu.

ABT e-Caddy Maxi Taxi

Bezemisyjną taksówkę opracowano wspólnie z firmą ABT e-Line GmbH. Model ten bazuje na wydłużonym Caddy Maxi i zapewnia wiele miejsca dla pięciu osób wraz z bagażem. Jego przedział bagażowy ma pojemność 4,2 m3, dzięki czemu samochód zalicza się do najprzestronniejszych aut elektrycznych w swojej klasie. Elektryczny Caddy ma zasięg 220 km (wartość prognozowana), świetnie nadaje się więc do użytku w strefach ekologicznych w dużych europejskich metropoliach. Źródłem napędu jest silnik elektryczny o mocy 82 kW, auto wyposażono w akumulator litowo-jonowy (37,3 kWh). Wyładowany akumulator można naładować energią elektryczną o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent pojemności.

ABT e-Caravelle Taxi

Drugim pojazdem, który Volkswagen Samochody Użytkowe opracował wspólnie z ABT e-Line GmbH jest ABT e-Caravelle. Cicha, wielkogabarytowa taksówka może przewieźć ośmiu pasażerów, kierowcę i bagaż. W podstawowej konfiguracji ABT e-Caravelle ma litowo-jonowy akumulator o pojemności 37,3 kWh; w innej wersji akumulator ma pojemność nawet 74,6 kWh. Zasięg obydwu odmian samochodu wynosi, odpowiednio, 208 i 400 km (wartości prognozowane*). Podczas ładowania w cyklu „Quick-Charge” akumulator można zasilić prądem o mocy 40 kW w ciągu 50 minut do 80 procent jego pojemności.

Obydwa elektryczne modele ABT pojawią się na rynku w połowie przyszłego roku.

Podobne

Test BMW i3s – elektryk robi wrażenie

Świetnie trzyma się drogi, ostro reaguje na polecenia wydawane kierownicą, a do 100 km/h bezszelestnie przyspiesza w 6,9 s. BMW i3s jest w stanie zrobić wrażenie nawet na zdecydowanych przeciwnikach aut elektrycznych. Pod koniec 2017 roku BMW i3 zostało poddane drobnej kuracji odmładzającej. Czy lifting zmienił i3 na lepsze? Owszem, gdyż w ofercie pojawiło się…

Oszczędny VW Polo 1.0 TSI Highline DSG

Któż nie słyszał, że małe silniki są oszczędne tylko w deklaracjach producenta, a w rzeczywistości, szczególnie podczas jazdy autostradą, palą jak smok? Lata mijają, a przeciwnicy downsizingu podnoszą te same argumenty. Czy słusznie? Sprawdziliśmy w VW Polo 1.0 TSI. Downsizing nie jest wymysłem ostatnich lat. Na początku XXI wieku Volkswagen zaczął zastępować motory VR6 dwulitrowymi…