BENTLEY vs pandemia: sprzedaż wzrosła w 2020 roku o 2% - Trends Magazines

BENTLEY vs pandemia: sprzedaż wzrosła w 2020 roku o 2%

Bentley odnotował najwyższy poziom sprzedaży w swojej 101-letniej historii. Co stoi za sukcesem firmy? 

Wzrosty na największych rynkach i w Polsce

W ubiegłym roku Bentley cieszył się największą popularnością u amerykańskich klientów, którzy zamówili 3 035 samochodów, co przekłada się na 4% wzrostu w skali rocznej (2019 r: 2913 egz.). Najbardziej imponujący wzrost, bo aż 48-procentowy, marka odnotowała na rynku chińskim, sprzedając 2880 pojazdów. Tym samym Chiny uplasowały się na drugim miejscu zestawienia, zajętym rok wcześniej przez rynek europejski. Stary Kontynent zakończył 2020 rok ze spadkiem sprzedaży Bentleya o 18%, do poziomu 2193 egzemplarzy. Jednak w Polsce brytyjska marka utrzymała tendencję wzrostową, sprzedając niemal 60 egzemplarzy.

Najpopularniejsze modele

W 2020 roku najchętniej wybieranymi samochodami marki były dwie wersje Continental – GT oraz GT Convertible – które stanowiły 39% całkowitej sprzedaży. Z kolei model Bentayga przełożył się na aż 37% procent sprzedawanych egzemplarzy, tym samym czynią luksusowy SUV najpopularniejszą pojedynczą wersją Bentleya. 

O Bentley

 Bentley Motors to jedna z najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych na świecie. W siedzibie firmy w Crewe znajdują się wszystkie działy marki – projektowania, R&D, mechaniki oraz cztery linie produkcyjne modeli: Continental, Flying Spur, Bentayga i Mulsanne. Połącznie wyrafinowanego rzemiosła, opartego na umiejętnościach przekazywanych z pokolenia na pokolenie, z inżynierską biegłością oraz najnowocześniejszą technologią stanowi wyróżnik Bentleya jako jednej z brytyjskich marek samochodów luksusowych. Bentley stanowi przykład brytyjskiego wytwórstwa wysokiej jakości w najlepszym wydaniu. W zakładach w Crewe pracuje około 4 000 osób. W Polsce oficjalni dealerzy samochodów w Bentley znajdują się w Warszawie i w Katowicach.

Podobne

Seat Leon po raz czwarty. Czy hiszpański kuzyn Golfa powtórzy sukces poprzedników? – PREZENTACJA

SEAT zaprezentował całkowicie nową generację SEATa Leona w zakładach Martorell. Hiszpański producent chwali się, że zainwestował 1,1 miliarda euro, aby wprowadzić na rynek nowy model.Sprzedaż trzech poprzednich generacji oscylowała na poziomie 2,2 mln sztuk. Czy czwarta odsłona modelu będzie hitem i pozwoli na zwrot inwestycji? Premiera sprzedażowa nowego SEAT-a Leona zaplanowana jest na drugi kwartał 2020…

TOP 10 najdroższe auta używane w Polsce – nie zgadniesz, jakie są na liście

Drogich i luksusowych aut używanych w Polsce nie brakuje. W 2023 roku w popularnym serwisie ogłoszeniowym pojawiło się 412 ofert aut, które kosztowały więcej niż 1 mln złotych. Oto najdroższe auta używane w Polsce.  Według raportu KPMG, pt. „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Luksus w niepewnych czasach” z 2023 r., aktywa netto powyżej 1 miliona dolarów…