Będzie nowy SUV z Czech. Nazywa się Skoda Elroq - Trends Magazines

Będzie nowy SUV z Czech. Nazywa się Skoda Elroq

Marka z Mlada Boleslav zaczyna szturm na pojazdy elektryczne. Czesi zapowiadają nowego kompaktowego SUVa, nazywa się on Skoda Elroq. Oto co o nim wiemy. 

Skoda Elroq to w pełni elektryczny kompaktowy SUV. Jest pierwszym modelem produkcyjnym Škody, w którym zastosowano język projektowania Modern Solid. Minimalistyczny wygląd zewnętrzny łączy w sobie solidność i funkcjonalność.

Światowa premiera Škody Elroq jesienią 2024 roku oznacza początek nowej kampanii e-modeli Škody, w ramach której w nadchodzących latach na rynek trafi sześć modeli z napędem elektrycznym.

Skoda Octavia przechodzi facelifting. Z pewnością ją polubisz

Skoda Elroq chce upodobnić się do BMW

Na załączonym przez producenta zdjęciu niewiele widać, ale możemy powiedzieć, że Czesi poszli w stronę dużego grilla przedniego – na wzór aut z Monachium. W nowym SUVie pojawią się reflektory Matrix LED, a Czesi dumnie wyeksponowali logo „Škody” na masce, co chcą dać wszystkim do zrozumienia, że są indywidualną i odosobnioną marką. Nowa osłona chłodnicy Tech-Deck Face to nowoczesna interpretacja tradycyjnej kratki, o bardziej płaskim i szerszym wyglądzie.

Auto powstanie na nowej platformie MEB

Elroq będzie trzecim modelem Škody opartym na modułowej platformie samochodów elektrycznych MEB Grupy Volkswagen, dołączając do elektrycznej rodziny Škody Enyaq i Škody Enyaq Coupé. Jednocześnie Elroq zapoczątkuje nową kampanię czeskiego producenta samochodów w zakresie e-mobilności, obejmującą wypuszczenie na rynek w nadchodzących latach sześciu nowych modeli akumulatorowo-elektrycznych.

Skoda Elroq ma mieć przestronne i praktyczne wnętrze. Więcej o nowym modelu dowiemy się zapewne podczas światowej premiery, którą  zaplanowano na jesień tego roku.

TEST Skoda Enyaq 80 Maxx – lepsza od VW?

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Kupując używaną trójkę F30 uważaj na złodziei!

Czas płynie nieubłaganie. Aktualną, wciąż produkowaną generację trójki można kupić już jako używane 6-letnie auto z przebiegiem 350 tysięcy kilometrów. Oczywiście to skrajny przykład, który jednak dobrze obrazuje, jak szybko zmienia się motoryzacyjna rzeczywistość. Wielu z nas dobrze pamięta okres, w którym pożądaną, a zarazem drogą „używką” było BMW E46, a później E90. Obecnie ceny…

BMW M5 E60 – niepowtarzalne

Wolnossący dziesięciocylindrowy benzynowy silnik kręcący się do ponad 8000 obrotów na minutę. 507 KM rzucane na tylną oś, 4,7 sekundy potrzebne do osiągnięcia pierwszych 100 km/h oraz przeszywający dźwięk. Wszystko to ubrane w nierzucające się w oczy i niezdradzające zbyt wiele nadwozie klasycznego sedana. BMW M5 E60 to auto jedyne w swoim rodzaju. Już w chwili debiutu w 2005 roku BMW M5 E60 było…