"Battery low", czyli jak połowa stawki wyścigu Formuły E odpadła z rywalizacji - Trends Magazines

„Battery low”, czyli jak połowa stawki wyścigu Formuły E odpadła z rywalizacji

Formula E

Formuła E to „elektryczne więzienie”, a kierowcy ścigają się ze sobą oraz ze spadającym zasięgiem akumulatorów… Jedną z głównych atrakcji każdego wyścigu jest strategia zespołów dotycząca zarządzania energią. Każdy kierowca ma określoną ilość prądu, z którego może skorzystać. Jeśli użyjesz zbyt dużo, to albo utkniesz na torze, albo zostaniesz zdyskwalifikowany po wyścigu. I tak właśnie stało się podczas pierwszego w historii wyścigu FE na torze w Walencji.

12 z 24 samochodów zostało zdyskwalifikowanych z wyścigu Formuły E

Aby było jeszcze ciekawiej, to należy dodać, że w Formule E kiedy na tor wyjeżdża samochód bezpieczeństwa, to FIA automatycznie odejmuje określoną ilość energii z każdego akumulatora, aby nikt nie miał nadwyżki mocy. A że podczas feralnego wyścigu Safety Car pojawił się na pętli aż cztery razy to pojawiło się duże ryzyko że do mety nie dojadą ekipy, które nie obliczyły prawidłowo swojej strategii mocy.

Mercedes sobie poradził

Powodów do narzekania nie miały załogi Mercedesów, którym udało się dojechać na pierwszym i trzecim miejscu po regulaminowych koretkach. Stoffel Vandoorne, który zaczynał jako ostatni z powodu pomyłki w inspekcji technicznej, zajął ostatnie miejsce na podium. Na drugim miejscu znalazł się kierowca Dragon Penske Autosport Nico Muller, który startował na 22. miejscu.

Katastrofa to mało

Formula E
Formula E

Powiedzieć, że pierwszy wyścig Formuły E na takim torze był trochę katastrofą, to za mało. Zawody ePrix w Walencji miały być sposobem, w jaki Formuła E miała udowodnić, że należy ją traktować poważnie. Fani wyścigów na całym świecie zobaczyliby, co bolidy FE mają do pokazania, ale całe to przedstawienie okazało się być groteską problemów, które borykają elektromobilność.

Valencia ePrix

Formuła E to seria znana z tego, że ostateczna kolejność na mecie jest zwykle określana długo po wyścigu. Pod koniec Valencia ePrix fani powiedzieli to samo: podczas gdy cały brak mocy nigdy wcześniej nie dotknął aż połowy stawki, to zakończenie tego pojedynku jest po prostu absurdalne. Szkopuł w tym, że Formuła E będzie coraz poważniejszym graczem – podobnie jak elektryczne samochody na ulicach. Czy elektryczni ściganci powinni traktować siebie tak poważnie, jak F1 (która traktuje siebie tak poważnie, że jest przezabawna). Przecież nikt nie chce, żeby fani wyścigów zastanawiali się, jaki jest sens oglądania, skoro o kolejności na mecie zdecydują późniejsze pomiary… stanu akumulatorów. 

Podobne

Piętrowe parkingi nie wytrzymają ciężaru elektryków?

Takie sygnały ostrzegawcze wysyłają Członkowie Brytyjskiego Stowarzyszenia Parkingowego. Twierdzą, że leciwe konstrukcje mogą nie wytrzymać pod naporem ciężkich samochodów elektrycznych. "The Telegraph" podaje, że brytyjskim parkingom wielopoziomowych grozi zawalenie, jeśli ich zarządcy nie zastosują się do - opracowywanych właśnie - zaleceń dotyczących parkowania pojazdów elektrycznych. Eksperci zwracają uwagę, że wiele parkingów - zwłaszcza tych budowanych…

Ile kosztuje ładowarka do auta elektrycznego? Co trzeba zrobić?

Tylko 3 proc. Polaków wie, jak na prywatnej posesji zamontować stację ładowania pojazdów elektrycznych. Na szczęście nie jest to proces skomplikowany. Z badań InsightOut Lab i Volkswagena wynika, że 48 proc. Polaków chciałoby mieć stację ładowania auta elektrycznego w garażu, ale jednocześnie tylko 3 proc. wie, co trzeba zrobić, aby ją zamontować. 14 proc. respondentów twierdzi, że raczej się orientuje. Z tego samego…