Autonomiczna Honda AWV - Trends Magazines

Autonomiczna Honda AWV

Nie jestem do końca pewny, czy chcę doczekać czasów, gdy na ulicach zobaczę autonomiczne auta. Dla wielu z nas nawet codzienna jazda to przecież spora przyjemność. Są jednak gałęzie motoryzacji, gdzie samojezdne pojazdy wydają się idealnym rozwiązaniem. Pomyślmy na przykład o kopalniach, fabrykach czy dużych placach budowy, gdzie na zamkniętym obszarze wymaga się dziesiątek powtarzających się kursów. W takim przypadku zastosowanie „autopilota” wydaje się bardzo rozsądnym rozwiązaniem. Tym tokiem rozumowania poszła Honda, która właśnie rozpoczęła testy swojego autonomicznego pojazdu o nazwie AMV (autonomous work vehicle).

Mały dostawczak powstał na bazie czterokołowca Pioneer i wyposażono go w napęd elektryczny pochodzący z modelu E. Całość jest wyjątkowo zwarta i rozmiarami odpowiada mniej-więcej Smartowi ForTwo. Pojazd może poruszać się samodzielnie po wcześniej wyznaczonej trasie i dzięki zainstalowanym radarom, automatycznie unikać przeszkód pojawiających się na drodze. W sytuacji, gdy wymagana jest większa precyzja, można również przejąć nad nim kontrolę i zdalnie, z użyciem okularów 3D, prowadzić do celu.

Jak na niewielkie rozmiary, ładowność jest całkiem niezła – około 400 kg na samym pojeździe oraz 800 kg na ciągniętej przyczepie.

Maciek Kalkosiński

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Ekologiczny transport akumulatorów VW

Emisja dwutlenku węgla towarzyszy nie tylko eksploatacji pojazdów, ale również ich produkcji. Volkswagen dokłada starań, by wytwarzanie aut stało się możliwie neutralne dla środowiska. Największy nacisk został obecnie położony na uzyskanie zerowego bilansu w przypadku elektrycznych modeli ID.3 oraz ID.4. Jest to zrozumiałe. Koncern rozpoczyna produkcję tych aut, więc optymalizacja procesów produkcyjnych i logistycznych jest prostsza od…

VW ID. Buzz – powrót Bulliego w nowoczesnej formie

Trzeba przyznać, że wygląda świetnie. Auto wyróżnia się spośród szaro-czarnych nowoczesnych aut nie tylko wesołymi kolorami, ale też stylistyką. Auto jest bardzo kompaktowe i ma napęd na tył! Nowy VW ID.Buzz naśladuje swojego protoplastę T1 i tak jak tamtem nie jest wielkiem dostawczakiem. Nadwozie mierzy 4712 mm długości. Rozstaw osi to 2988 mm. W wersji…