Auta z Polski dla polskiej policji? - Trends Magazines

Auta z Polski dla polskiej policji?

Kontrakty na dostawy samochodów dla policji, straży czy służb medycznych są korzystne z dwóch powodów – nie dość, że budują wolumen sprzedaży i dają możliwość zarobienia na serwisie, to sprawiają, że pojazdy danej marki są często spotykane na ulicach. A stąd już wiedzie krótka droga utrwalenia ich wizerunku jako solidnych narzędzi codziennej pracy.

Nie powinno więc dziwić, że marka Volkswagen Samochody Użytkowe poważnie potraktowała – dedykowane służbom porządku publicznego i służbom specjalnym – targi Europoltech 2017 i na swoim stoisku prezentowała szeroką gamę modeli ze specjalistycznymi zabudowami. W halach wystawienniczych gdańskiego kompleksu AmberExpo przedstawiciele służb mogli zapoznać się z Crafterem, Transporterem i Caddy z zabudową dla policji oraz Caddy z zabudową dla straży miejskiej.

Transporter Frugon po adaptacji na wersję patrolową posiada trójprzedziałowe nadwozie umożliwiające podróż pięciu policjantom oraz dwóm zatrzymanym w osobnym przedziale. Samochód posiada przyciemniane szyby, a także wnętrza wyłożone wzmocnioną okładziną. Został też wyposażony w zestaw łączności, izolację termiczną i akustyczną, jak również świetlną i dźwiękową sygnalizację dla pojazdów uprzywilejowanych. Warto dodać, że tak skonfigurowane Transportery pełnią już służbę w szeregach policji. W grudniu ubiegłego roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe przekazała na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego flotę stu Transporterów T6.

Crafter Furgon po adaptacji na wersję wypadową posiada przedział pasażerski z sześcioma siedzeniami z możliwością przesuwu, obrotu siedziska i przestawiania przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Ponadto dwa siedzenia posiadają składane siedziska. Samochód został także wyposażony w kosz na kaski, uchwyt na tarcze oraz zestaw łączności.

Do wymogów patroli z psami lub przewozu wyposażenia prewencyjnego dostosowano Caddy Maxi Trendline. Przestrzeń ładunkową kombivana wypełniły dwie klatki dla psów, wymienne z regałem na akcesoria prewencyjne, między innymi drony. Samochód wyposażony został również w dodatkowy akumulator z przetwornicą. Z kolei Caddy Maxi Furgon w specyfikacji Eko Patrol otrzymał specjalistyczny sprzęt do chwytania i transportu bezpańskich lub niebezpiecznych zwierząt. W przestrzeni ładunkowej znajdują się dwie klatki różnych rozmiarów, a także zabudowa regałowa umożliwia zachowanie porządku i bezpieczeństwa.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że samochody powstały i zostały zaadaptowane do wersji specjalnych w fabryce Volkswagen Poznań. Ich wybór jako pojazdów funkcyjnych byłby stanowiłby więc wkład w rozwój krajowej gospodarki.

Podobne

VW T1 z silnikiem z Bentley’a!

Chyba każdy kocha Bullika. Nielaeżnie od wersji nadwoziowej widok wielkiego logo VW na froncie klasycznego busa jest dziś równie piękny, co kiedyś. Wizja mocy Tuningblog.eu przygotował render swojej wizji T1. Auto wygląda jak bolid F1, na którym ktoś osadził nadwozie Volkswagena! Z tyłu busa znajduje się silnik Volkswagena W12 turbo o mocy 650 KM. Taka…

Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Amerykańskie nowości Volkswagena

Klienci z różnych zakątków świata mają zróżnicowane oczekiwania względem aut. Doskonałym przykładem jest rynek USA, który preferuje duże auta i hybrydy zamiast diesli. Robiąc użytek z plastyczności platformy MQB Volkswagen odpowiedział na te potrzeby, prezentując prototypy Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Atlas Cross Sport jest pięciomiejscowym SUV-em w konwencji coupé. Spektakularny sukces BMW X6…