Auta z Polski dla polskiej policji? - Trends Magazines

Auta z Polski dla polskiej policji?

Kontrakty na dostawy samochodów dla policji, straży czy służb medycznych są korzystne z dwóch powodów – nie dość, że budują wolumen sprzedaży i dają możliwość zarobienia na serwisie, to sprawiają, że pojazdy danej marki są często spotykane na ulicach. A stąd już wiedzie krótka droga utrwalenia ich wizerunku jako solidnych narzędzi codziennej pracy.

Nie powinno więc dziwić, że marka Volkswagen Samochody Użytkowe poważnie potraktowała – dedykowane służbom porządku publicznego i służbom specjalnym – targi Europoltech 2017 i na swoim stoisku prezentowała szeroką gamę modeli ze specjalistycznymi zabudowami. W halach wystawienniczych gdańskiego kompleksu AmberExpo przedstawiciele służb mogli zapoznać się z Crafterem, Transporterem i Caddy z zabudową dla policji oraz Caddy z zabudową dla straży miejskiej.

Transporter Frugon po adaptacji na wersję patrolową posiada trójprzedziałowe nadwozie umożliwiające podróż pięciu policjantom oraz dwóm zatrzymanym w osobnym przedziale. Samochód posiada przyciemniane szyby, a także wnętrza wyłożone wzmocnioną okładziną. Został też wyposażony w zestaw łączności, izolację termiczną i akustyczną, jak również świetlną i dźwiękową sygnalizację dla pojazdów uprzywilejowanych. Warto dodać, że tak skonfigurowane Transportery pełnią już służbę w szeregach policji. W grudniu ubiegłego roku marka Volkswagen Samochody Użytkowe przekazała na zamówienie Komendy Wojewódzkiej Policji w Poznaniu, w procedurze przetargu publicznego flotę stu Transporterów T6.

Crafter Furgon po adaptacji na wersję wypadową posiada przedział pasażerski z sześcioma siedzeniami z możliwością przesuwu, obrotu siedziska i przestawiania przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Ponadto dwa siedzenia posiadają składane siedziska. Samochód został także wyposażony w kosz na kaski, uchwyt na tarcze oraz zestaw łączności.

Do wymogów patroli z psami lub przewozu wyposażenia prewencyjnego dostosowano Caddy Maxi Trendline. Przestrzeń ładunkową kombivana wypełniły dwie klatki dla psów, wymienne z regałem na akcesoria prewencyjne, między innymi drony. Samochód wyposażony został również w dodatkowy akumulator z przetwornicą. Z kolei Caddy Maxi Furgon w specyfikacji Eko Patrol otrzymał specjalistyczny sprzęt do chwytania i transportu bezpańskich lub niebezpiecznych zwierząt. W przestrzeni ładunkowej znajdują się dwie klatki różnych rozmiarów, a także zabudowa regałowa umożliwia zachowanie porządku i bezpieczeństwa.

Na podkreślenie zasługuje fakt, że samochody powstały i zostały zaadaptowane do wersji specjalnych w fabryce Volkswagen Poznań. Ich wybór jako pojazdów funkcyjnych byłby stanowiłby więc wkład w rozwój krajowej gospodarki.

Podobne

Tuning VW Golfa Mk3 Karmann Cabrio widok z góry

Ciekawa składanka: Golf Mk3 Karmann Cabrio, Seat i Skoda

Kilkunastoletni Golf czasem potrzebuje już rehabilitacji. Ten egzemplarz Mk 3 w rękach „doktora” Roberta został poddany zarówno unikatowemu przeszczepowi serca, jak i drobnej operacji plastycznej. Zabiegi udały się nadspodziewanie dobrze – pacjent przeżył i ma się lepiej niż kiedykolwiek!   Diesle prześcignęły
silniki bezynowe w wielu kategoriach. Niegdyś kabriolet z napędem wysokoprężnym zostałby uznany za
profanację, dziś…

Tuning-VW-Caddy-Typ-14d-widok z gory

Odpicowany dostawczak jakich mało

Rabbit Pick-up pierwszej generacji, oparty konstrukcyjnie na Golfie Mk1, początkowo oferowany był wyłącznie na rynku północnoamerykańskim, z którym niemiecki koncern wiązał poważne nadzieje. Po czterech latach (1983) to popularne auto pojawiło się także w Europie, gdzie wytwarzano je w bośniackich zakładach Tvornica Automobila Sarajewo. I choć jego produkcję zakończono w 1992 roku, to w Republice…