Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Amerykańskie nowości Volkswagena - Trends Magazines

Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Amerykańskie nowości Volkswagena

Klienci z różnych zakątków świata mają zróżnicowane oczekiwania względem aut. Doskonałym przykładem jest rynek USA, który preferuje duże auta i hybrydy zamiast diesli. Robiąc użytek z plastyczności platformy MQB Volkswagen odpowiedział na te potrzeby, prezentując prototypy Atlas Cross Sport i Atlas Tanoak. Atlas Cross Sport jest pięciomiejscowym SUV-em w konwencji coupé. Spektakularny sukces BMW X6 dowiódł, że choć jest to pomysł oryginalny, może zostać nieźle przyjęty. Źródłem mocy jest silnik 3.6 VR6 FSI (280 KM, 350 Nm), który sprzężono z dwoma motorami elektrycznymi – przedni rozwija 54 KM i 220 Nm, a tylny – 116 KM i 270 Nm. Pozwoliło to na opracowanie napędu na cztery koła bez wału czy centralnego mechanizmu różnicowego. Tunel środkowy wypełniły akumulatory. W podstawowej hybrydzie HEV mają niewielką pojemność, umożliwiającą pokonanie do 2,5 km w trybie elektrycznym. Maksymalna dostępna moc wynosi 314 KM. Wersja PHEV, czyli hybryda plug-in z możliwością ładowania ogniw prądem z sieci, bezszelestnie pokona do 70 km. Po wciśnięciu gazu do podłogi w stronę kół popłynie 360 KM.

Atlas Tanoak, nazwany na cześć drzew osiągających 45 m wysokości, jest pierwszym pickupem opartym o platformę MQB. W jakim celu Volkswagen przymierza się do produkcji kolejnego pickupa, skoro posiada Amaroka? Jak na amerykańskie standardy jest on… zbyt mały! Jego długość, szerokość i wysokość to odpowiednio 5,19; 1,95 i 1,83 m. Tanoak mierzy 5,44; 2,03 i 1,84 m.

Zrobi więc lepsze wrażenie na parkingu i będzie ciekawszym gadżetem, a o to właśnie chodzi przeciętnemu nabywcy. Przestrzeń ładunkową mało kto będzie obciążał maszynami czy belami siana. Prędzej wylądują na niej motocykle, quady czy rowery. Volkswagen przystosował zresztą Tanoaka do rekreacyjnych zdań, wyposażając prototyp w system mocowania bagażu, który poradzi sobie nawet z kajakami.

Volkswagen zapowiedział już, że Atlas Cross Sport trafi do produkcji i będzie powstawał w fabryce Chattanooga, która dostarczyła już 36 tys. sztuk Atlasa – dużego SUV-a Volkswagena, w klasycznej wersji nadwoziowej. Decyzja dotycząca pickupa to z pewnością tylko kwestia czasu.

Podobne

Zamiast wyścigu górskiego w USA, słynny tor w Niemczech

VW podda w tym roku model ID. R nowemu wyzwaniu – zamiast w wyścigu Pikes Peak, auto weźmie udział w biciu rekordu na Północnej Pętli Nürburgringu. Stosownie do tych wyzwań zestrojono pakiet aerodynamiczny elektrycznego Volkswagena ID. R.Volkswagena ID. R wyposażono w technologię z Formuły 1 w celu uzyskania jak najlepszej aerodynamiki. - Przy niemal takiej…

VW Passat Alltrack 2.0 TDI front

Passat do wszystkiego. Test wersji Alltrack 2.0 TDI

Uniwersalność jest w cenie. W cenie są także auta o szerokim zakresie zastosowań. Idealnym potwierdzeniem tej tezy są SUV-y i crossovery, które szturmem zdobyły motoryzacyjny rynek. Jeżeli SUV nie jest twoim wymarzonym autem, a mimo wszystko bardzo cenisz uniwersalność, strzałem w dziesiątkę może być Volkswagen Passat Alltrack. Trochę historii Historia Passata sięga lat 70. Auto segmentu D od początku oferowane było w kilku…