Audi V6 TDI - zalejesz go teraz olejem roślinnym - Trends Magazines

Audi V6 TDI – zalejesz go teraz olejem roślinnym

VW_Touareg_3.0_V6_TDI_R-Line

Audi ogłosiło, że 282-konny silnik V6 TDI można teraz tankować roślinnym paliwem HVO (Hydro-treated Vegetable Oil). Co to oznacza?

Koncern Volkswagena, a więc także Audi ma konkretne plany co do elektryfikacji swoich modeli. Marka z czterema pierścieniami chce przedstawić ostatni samochód spalinowy w 2025 roku. Jednak zanim się to wydarzy, marka przygotowuje się do ograniczenia emisji CO2 w swoich bieżących samochodach, napędzanych tradycyjnymi silnikami. Audi podało, że ich 282-konną jednostkę V6 TDI będzie można tankować ekologicznym paliwem HVO.

Co to za paliwo? To hydrorafinowany olej roślinny, wytwarzany z olejów roślinnych i odpadów tłuszczowych. HVO jest wytwarzany poprzez hydrogenizację olejów i odpadów roślinnych. Upraszczając – rośliny, które wchłonęły znajdujący się w atmosferze CO2 zostają przetworzone w paliwo HVO, które z kolei zostanie spalone w nowych silnikach TDI, emitując kolejne CO2. 

Modele Audi napędzane silnikami V6 TDI będą mogłby jeździć właśnie na ekologiczne HVO. Już w lutym z fabryki wyjechały nowe auta, z silnikami przystosowanymi do eko-paliwa. Głównym założeniem jest oczywiście obniżenie emisji CO2 od 70 do nawet 95%. 

Minusem jest jednak cena HVO, która jest średnio o 1 zł wyższa od standardowego, a także mała dostępność paliw, które oferują to paliwo. W całej Europie jest ich ok. 600, większość w Norwegii i w Niemczech. 

TDI kompatybilne z HVO będą dostępne w modelach od A4 do A8, przez modele „Q”. Docelowo koncern Volkswagena chce, aby wszystkie silniki TDI były przystosowane do paliwa HVO. 

fot. motor1.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

BMW E38 740i, tuning

BMW E38 740i auto gangsterów czy polityków?

BMW E38 pojawiło się na rynku w 1994 roku, zastępując model E32. Auto produkowano z przeznaczeniem na rynek europejski oraz południowoafrykański. Klasyczna limuzyna od razu znalazła zwolenników – zarówno w sferach rządowych, jak i w półświatku. Prezentowany dzisiaj samochód to model 740i z 2000 roku. Pod maską drzemie silnik w układzie V8 o pojemności 4,4…

Tuning BWM E46

Piekielnie mocne BMW E46. Chcesz wiedzieć dlaczego?

Model E46 to ostatni rozdział pewnej ery w dziejach BMW. Od momentu pojawienia się na rynku jego następcy, E90, nic nie było już takie same. Prezentowane E46 jest piekielnie mocne. Chcesz wiedzieć dlaczego? Tę atmosferę dziś odzwierciedlają nastroje wśród osób modyfikujących bawarskie maszyny. Jeżeli robisz „gruby projekt do ostrej jazdy”, to prędzej kupisz E46 i np. zamontujesz…