Audi V6 TDI - zalejesz go teraz olejem roślinnym - Trends Magazines

Audi V6 TDI – zalejesz go teraz olejem roślinnym

VW_Touareg_3.0_V6_TDI_R-Line

Audi ogłosiło, że 282-konny silnik V6 TDI można teraz tankować roślinnym paliwem HVO (Hydro-treated Vegetable Oil). Co to oznacza?

Koncern Volkswagena, a więc także Audi ma konkretne plany co do elektryfikacji swoich modeli. Marka z czterema pierścieniami chce przedstawić ostatni samochód spalinowy w 2025 roku. Jednak zanim się to wydarzy, marka przygotowuje się do ograniczenia emisji CO2 w swoich bieżących samochodach, napędzanych tradycyjnymi silnikami. Audi podało, że ich 282-konną jednostkę V6 TDI będzie można tankować ekologicznym paliwem HVO.

Co to za paliwo? To hydrorafinowany olej roślinny, wytwarzany z olejów roślinnych i odpadów tłuszczowych. HVO jest wytwarzany poprzez hydrogenizację olejów i odpadów roślinnych. Upraszczając – rośliny, które wchłonęły znajdujący się w atmosferze CO2 zostają przetworzone w paliwo HVO, które z kolei zostanie spalone w nowych silnikach TDI, emitując kolejne CO2. 

Modele Audi napędzane silnikami V6 TDI będą mogłby jeździć właśnie na ekologiczne HVO. Już w lutym z fabryki wyjechały nowe auta, z silnikami przystosowanymi do eko-paliwa. Głównym założeniem jest oczywiście obniżenie emisji CO2 od 70 do nawet 95%. 

Minusem jest jednak cena HVO, która jest średnio o 1 zł wyższa od standardowego, a także mała dostępność paliw, które oferują to paliwo. W całej Europie jest ich ok. 600, większość w Norwegii i w Niemczech. 

TDI kompatybilne z HVO będą dostępne w modelach od A4 do A8, przez modele „Q”. Docelowo koncern Volkswagena chce, aby wszystkie silniki TDI były przystosowane do paliwa HVO. 

fot. motor1.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

Używany Volkswagen Golf VI. Czy warto kupić? Wady i typowe usterki

Szósta generacja Golfa wygląda nowocześnie, jest solidnie wykonana i zapewnia wysoki komfort jazdy. Używane egzemplarze trzymają jednak cenę. Czy zasługują na zainteresowanie? Od chwili wprowadzenia na rynek Golf uchodzi za wzorzec samochodu kompaktowego. Niezwykle wysokie notowania modelu utrzymują się od 1974 roku, mimo że jego kolejne generacje nie szokowały – ani stylizacją, ani rozwiązaniami technicznymi.…

Pierwsze BMW z napędem na przód - BMW E30 Elektro-Antrieb

BMW E30 – to pierwsze BMW z napędem na przód?

Gdy w 2014 roku BMW zaprezentowało model 2 Active Tourer z napędem na przód, piekło zamarło, a fani marki pękali ze śmiechu. To jednak nie było pierwsze auto z takim napędem, bo Niemcy przeprowadzali taki eksperyment już w latach 80. w modelu E30. To jednak nie koniec "udziwnień".  Dziś żaden znaczący producent samochodów nie może…