Audi V6 TDI - zalejesz go teraz olejem roślinnym - Trends Magazines

Audi V6 TDI – zalejesz go teraz olejem roślinnym

VW_Touareg_3.0_V6_TDI_R-Line

Audi ogłosiło, że 282-konny silnik V6 TDI można teraz tankować roślinnym paliwem HVO (Hydro-treated Vegetable Oil). Co to oznacza?

Koncern Volkswagena, a więc także Audi ma konkretne plany co do elektryfikacji swoich modeli. Marka z czterema pierścieniami chce przedstawić ostatni samochód spalinowy w 2025 roku. Jednak zanim się to wydarzy, marka przygotowuje się do ograniczenia emisji CO2 w swoich bieżących samochodach, napędzanych tradycyjnymi silnikami. Audi podało, że ich 282-konną jednostkę V6 TDI będzie można tankować ekologicznym paliwem HVO.

Co to za paliwo? To hydrorafinowany olej roślinny, wytwarzany z olejów roślinnych i odpadów tłuszczowych. HVO jest wytwarzany poprzez hydrogenizację olejów i odpadów roślinnych. Upraszczając – rośliny, które wchłonęły znajdujący się w atmosferze CO2 zostają przetworzone w paliwo HVO, które z kolei zostanie spalone w nowych silnikach TDI, emitując kolejne CO2. 

Modele Audi napędzane silnikami V6 TDI będą mogłby jeździć właśnie na ekologiczne HVO. Już w lutym z fabryki wyjechały nowe auta, z silnikami przystosowanymi do eko-paliwa. Głównym założeniem jest oczywiście obniżenie emisji CO2 od 70 do nawet 95%. 

Minusem jest jednak cena HVO, która jest średnio o 1 zł wyższa od standardowego, a także mała dostępność paliw, które oferują to paliwo. W całej Europie jest ich ok. 600, większość w Norwegii i w Niemczech. 

TDI kompatybilne z HVO będą dostępne w modelach od A4 do A8, przez modele „Q”. Docelowo koncern Volkswagena chce, aby wszystkie silniki TDI były przystosowane do paliwa HVO. 

fot. motor1.com

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Podobne

VW Golf Mk1 GTI widok od tyłu

Coś niezwykłego – połączenie wyjątkowego stylu Golfa GTI z mocą serii R!

Klasyczny styl Golfa I GTI czy moc Golfa R? Dla wielu fanów Volkswagena byłby to poważny dylemat. Kiedy jednak, tak jak Artur, zaczyna się tuningową podróż z podstawową wersją Golfa I, można puścić wodze fantazji.   Prezentowane czerwone auto wyjechało z fabryki w 1978 roku jako pomarańczowy Golf L z silnikiem o pojemności 1,1 l. Z Niemiec do Polski trafiło w 1991 roku i kosztowało wówczas 17.000000 zł. Według raportów z giełd…

BMW M8 Competition Gran Coupé 2022 w Trends!

Dzieje się w Trends! Ruszamy z nowym kanałem YouTube, a na początek zobaczysz tam zapowiedź BMW M8 Competition Gran Coupé, które pojawi się w najnowszym numerze BMW Trends! Przy tym aucie wystarczy podać kilka liczb - 625 KM, przyspieszenie do setki w czasie 3,2 s, prędkość maksymalna po zdjęciu "kagańca" ponad 300 km/h. BMW M8…