Audi e-tron Sportback quattro- PREZENTACJA - Trends Magazines

Audi e-tron Sportback quattro- PREZENTACJA

Audi e-tron Sportback ma 4901 mm długości, 1935 mm szerokości i 1616 mm wysokości. Dach płasko rozpościera się nad karoserią, ostro opadając ku tyłowi — w stylu typowym dla coupé. Audi e-tron Sportback w połączeniu z pakietem wyposażenia zewnętrznego S line i wirtualnymi lusterkami bocznymi posiada doskonałą wartość współczynnika oporu powietrza cw: zaledwie 0,25 – czyli jeszcze lepszą niż siostrzany model Audi e-tron. Według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP, SUV coupé na jednym ładowaniu akumulatora może pokonać do 448 km. Kolejnym czynnikiem zwiększającym wydajność są opcjonalne, wirtualne lusterka boczne. W ich oprawach w formie skrzydeł osadzone są kamery. Przekazywane przez nie obrazy są wyświetlane na wyświetlaczach OLED umiejscowionych między deską rozdzielczą a drzwiami.

Sportback 55 quattro

W Audi e-tron Sportback 55 quattro przy każdej z osi znajduje się silnik indukcyjny, który jest zasilany prądem trójfazowym przez własny układ energoelektroniczny. Łącznie oba silniki elektryczne mają moc 265 kW i wytwarzają moment obrotowy rzędu 561 Nm. Taki napęd sprawia, że SUV coupé rusza z miejsca i jedzie prawie bezgłośnie, nie emitując lokalnie zanieczyszczeń do atmosfery. Audi e-tron Sportback 55 quattro przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 200 km/h. Środek ciężkości znajduje się zdecydowanie niżej niż w konwencjonalnym SUV-ie. Rozkład obciążeń między osiami w stosunku prawie 50:50. System akumulatorów w Audi e-tron Sportback 55 quattro magazynuje brutto 95 kWh energii (86,5 kWh netto) i pracuje pod napięciem znamionowym 396 V. Podczas hamowania ze 100 km/h, Audi e-tron Sportback może rekuperować z siłą max. 300 Nm i mocą 220 kW – podobnie jak w przypadku modelu siostrzanego stanowi to ponad 70 procent mocy napędowej. Na długich trasach Audi e-tron Sportback 55 quattro można ładować na stacjach szybkiego ładowania, prądem stałym o mocy do 150 kW. W niecałe pół godziny akumulator zostaje naładowany w 80%, co wystarcza na kolejny odcinek długiej podróży. Akumulatory e-tron Sportback 50 quattro można ładować z mocą do 120 kW i osiągnąć identyczny stan naładowania w takim samym czasie. 

Sportback 50 quattro

Już przy premierze nowego SUV-a coupé z czysto elektrycznym napędem, Audi oferuje go również w drugiej odmianie silnikowej. Model e-tron Sportback 50 quattro generuje moc 230 kW i moment obrotowy 540 Nm. Akumulator nie posiada dolnej „podłogi“, a każdy z jego 27 modułów składa się z dwunastu ogniw pryzmatycznych. System ten, który waży ok. 120 kg mniej niż akumulator w modelu Sportback 55 quattro, magazynuje brutto 71 kWh energii (64,7 kWh netto). Dzięki temu SUV coupé według pomiarów zgodnych z procedurą WLTP na pełnym ładowaniu może pokonać do 347 km. Audi e-tron Sportback 50 quattro przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 6,8 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 190 km/h. 

„edition one” 

Audi e-tron Sportback powstaje w neutralnej pod względem emisji CO2 fabryce w Brukseli i zadebiutuje na europejskim rynku wiosną 2020 r. Dla uświetnienia debiutu, Audi zaoferuje limitowaną wersję „edition one” w niebieskim kolorze Plazma. Bazuje on na zewnętrznej linii wyposażeniowej S line i dodatkowo obejmuje wirtualne lusterka boczne, elementy dodatkowe karoserii w kolorze aluminium, ekskluzywne 21-calowe felgi, pomarańczowe zaciski hamulców i panoramiczny szklany dach. Znajdujący się w drzwiach podświetlony napis „edition one” jest wyświetlany na podłożu. Ponadto w wyposażeniu znajdziemy system audio Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D, Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim i reflektory diodowe Matrix z dynamicznymi kierunkowskazami z przodu i z tyłu oraz dynamiczne animacje świetlne. Audi e-tron Sportback wejdzie na rynek europejski wiosną 2020 r.

Podobne

Tuning-VW-Passat-B5FL-Variant-1.9-TDI-widok z frontu

Passat B5 FL w modnym amerykańskim stylu

Do VW Passata B5 FL nie pasują rzucające się w oczy modyfikacje, tutaj smaczku dodają drobne elementy stylistyczne dostrzegane przez znawców tematu. Modny amerykański styl i pompowane zawieszenie wystarczą, by auto się podobało. Patrząc na fotografie aż trudno uwierzyć, że to auto jeszcze niedawno było zwykłą wersją Passata. Marcin „Burton” kupił je, bo pochodziło z…

Nowe BMW X1 jest ładne! I wiemy czyja to sprawka

Na rynku debiutuje właśnie nowa generacja BMW X1. Auto urosło, pod maską znalazł się nowy rodzaj napędu, a nadwozie znacznie wyładniało, a to za sprawą naszego rodaka. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu BMW X1.  Najmniejszy "X" w gamie BMW doczekał się trzeciej generacji. Auto w podstawowych wersjach ma napęd na przednią oś, ale oczywiście występuje też…