Nowy Arteon Shooting Brake pojawia się na rynku razem z odnowionym Arteonem. Będzie hybryda typu plug-in o mocy 218 KM oraz Arteon R z silnikiem o mocy 320 KM.
Arteon R: moc i Torque Vectoring
Moc silnika wersji R wynosi 320 KM. VW opracował nową technologię, którą określa mianem „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque Splitter, przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do kół przedniej i tylnej osi, ale też – zależnie od sytuacji – dostarcza różną jego ilość do każdego z tylnych kół. A to zapewnia nieznany dotąd w autach tej klasy poziom dynamiki jazdy.
Co nowego?
Arteona można będzie zamówić z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych LED-owych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu samochodu. Całości dopełnia dostępny opcjonalnie system oświetlenia wnętrza z 30 kolorami światła do wyboru. Podświetlane są dekoracyjne panele na tablicy rozdzielczej i drzwiach – światło pełni tu rolę, jaką do niedawna spełniał chrom. Awangardowy, funkcjonalny na co dzień, dynamiczny i oszczędny – tak VW mówi o swoim Gran Turismo.
Wnętrze
We wnętrzu obydwu modeli znajduje się nowa tablica rozdzielcza. Do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano dotykowe pole, to samo rozwiązanie znalazło się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy ułatwiając obsługę różnych urządzeń. Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto (Google).
Harman Kardon
Innym nowym urządzeniem we wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake jest wysokiej klasy 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie do tych modeli.
Silniki
Arteon i Arteon Shooting Brake będą oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid) do wyboru. Jednostki TSI osiągają moc 150 KM, 190 KM, 280 KM i – w wypadku silnika stosowanego w Arteonie R – 320 KM. Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym – osiąga moc 156 KM i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 115 KM. Jednostki TDI osiągają moc 150 KM i 200 KM.
Shooting Brake
W przypadku Arteona Shooting Brake, VW mocno przedłużył linię dachu, a w raz z nim linię bocznych szyb, z kolei błotniki zostały poszerzone, dzięki temu tył auta wydaje się masywniejszy. „Ten zabieg sprawił, że mimo całej funkcjonalności pięciodrzwiowego samochodu Shooting Brake sprawia wrażenie auta sportowego”- komentuje przedstawiciel marki.
Pod charakterystyczną pokrywą z tyłu nadwozia nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy bagażnik. Jeśli złożyć oparcia tylnych siedzeń pojemność przedziału bagażowego – od oparć przednich foteli po dach – wzrośnie do 1.632 litrów. Podłogaprzedziału ładunkowego ma w obydwu przypadkach długość 2.092 mm (mierzone do przednich foteli).
Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie roku.