Nowy Arteon i Arteon Shooting Brake – Gran Turismo dla ludu - Trends Magazines
21 czerwca 2021

Tuning, modyfikacje, porady – BMW, VW i inne

previous arrow
next arrow
Slider

Nowy Arteon i Arteon Shooting Brake – Gran Turismo dla ludu

Arteon 2020

Nowy Arteon Shooting Brake pojawia się na rynku razem z odnowionym Arteonem. Będzie hybryda typu plug-in o mocy 218 KM oraz Arteon R z silnikiem o mocy 320 KM.

Arteon R: moc i Torque Vectoring

Moc silnika wersji R wynosi 320 KM. VW opracował nową technologię, którą określa mianem „R-Performance Torque Vectoring”. Specjalne urządzenie, którym jest Torque Splitter, przekazuje odpowiednią ilość momentu obrotowego do kół przedniej i tylnej osi, ale też – zależnie od sytuacji – dostarcza różną jego ilość do każdego z tylnych kół. A to zapewnia nieznany dotąd w autach tej klasy poziom dynamiki jazdy.

Arteon 2020

Co nowego?

Arteona można będzie zamówić z nowymi LED-owymi światłami do jazdy dziennej, w których pas diod znajduje się nie tylko poniżej seryjnych LED-owych reflektorów, lecz przebiega też centralnie przez osłonę chłodnicy. Nowe są również LED-owe lampy z tyłu samochodu. Całości dopełnia dostępny opcjonalnie system oświetlenia wnętrza z 30 kolorami światła do wyboru. Podświetlane są dekoracyjne panele na tablicy rozdzielczej i drzwiach – światło pełni tu rolę, jaką do niedawna spełniał chrom. Awangardowy, funkcjonalny na co dzień, dynamiczny i oszczędny – tak VW mówi o swoim Gran Turismo.

Arteon 2020

Wnętrze

We wnętrzu obydwu modeli znajduje się nowa tablica rozdzielcza. Do obsługi automatycznej klimatyzacji zastosowano dotykowe pole, to samo rozwiązanie znalazło się na nowej wielofunkcyjnej kierownicy ułatwiając obsługę różnych urządzeń. Nowością jest ponadto możliwość bezprzewodowego korzystania z aplikacji – umożliwia to App Connect Wireless dla Apple CarPlay i Android Auto (Google).

Arteon 2020

Harman Kardon

Innym nowym urządzeniem we wnętrzu Arteona i Arteona Shooting Brake jest wysokiej klasy 700-watowy system audio firmy Harmann/Kardon opracowany specjalnie do tych modeli. 

Arteon 2020

Silniki

Arteon i Arteon Shooting Brake będą oferowane z czterema benzynowymi silnikami turbo (TSI), dwoma turbodieslami (TDI) oraz hybrydowym zespołem napędowym plug-in (eHybrid) do wyboru. Jednostki TSI osiągają moc 150 KM, 190 KM, 280 KM i – w wypadku silnika stosowanego w Arteonie R – 320 KM. Jednostka TSI jest wykorzystywana również w hybrydowym zespole napędowym – osiąga moc 156 KM i wspomaga ją silnik elektryczny o mocy 115 KM. Jednostki TDI osiągają moc 150 KM i 200 KM.

Arteon 2020

Shooting Brake

W przypadku Arteona Shooting Brake, VW mocno przedłużył linię dachu, a w raz z nim linię bocznych szyb, z kolei błotniki zostały poszerzone, dzięki temu tył auta wydaje się masywniejszy. “Ten zabieg sprawił, że mimo całej funkcjonalności pięciodrzwiowego samochodu Shooting Brake sprawia wrażenie auta sportowego”- komentuje przedstawiciel marki.

Arteon 2020

Pod charakterystyczną pokrywą z tyłu nadwozia nowego Arteona Shooting Brake znajduje się 565 litrowy bagażnik. Jeśli złożyć oparcia tylnych siedzeń pojemność przedziału bagażowego – od oparć przednich foteli po dach – wzrośnie do 1.632 litrów. Podłogaprzedziału ładunkowego ma w obydwu przypadkach długość 2.092 mm (mierzone do przednich foteli).

Arteon 2020

Sprzedaż nowego modelu rozpocznie się w Europie w drugiej połowie roku.

VW TRENDS 2/2020

 

Podobne

CUPRA BORN

CUPRA BORN i arktyczne mrozy!

CUPRA Born, pierwszy w pełni elektryczny model drogowy marki, ukończyła wewnętrzne testy w okolicach koła podbiegunowego. W temperaturze sięgającej -30 ºC inżynierowie przeprowadzili ponad 1000 badań, podczas których sprawdzono wpływ skrajnych warunków pogodowych na najnowocześniejszą technologię. Premiera modelu planowana jest na maj 2021 roku. Elektryzujące osiągi Testy najnowszego modelu CUPRY odbywały się na specjalnym torze ulokowanym na zamarzniętym…

Euro NCAP

Volkswagen Transporter T6.1 nagrodzony złotym medalem Euro NCAP

Konsorcjum Euro NCAP, w skład którego wchodzą europejskie ministerstwa transportu, automobilkluby, firmy ubezpieczeniowe i instytuty badawcze, przetestowało bezpieczeństwo w 19 lekkich samochodach dostawczych różnych marek. Skupiano się przede wszystkim na dostępności i funkcjonalności aktywnych systemów bezpieczeństwa. Konsorcjum Euro NCAP Prawdziwy „boom” w handlu internetowym, który obserwujemy w ostatnich latach, doprowadził do wzrostu zapotrzebowania na usługi…