Alpina B5 Biturbo. Bezkompromisowe 608 KM i 800 Nm!

Alpina B5 Biturbo. Bezkompromisowe 608 KM i 800 Nm

Alpina przyzwyczaiła rynek do samochodów kipiących mocą. Najnowsza Alpina B5 Biturbo zawiesiła jednak poprzeczkę wyjątkowo wysoko. Zawstydza nawet M5!BMW G30 po modyfikacjach przeprowadzonych w Buchloe przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy. Dwie „paczki” pojawiają się na prędkościomierzu po 11,4 s od startu. To wyniki, jakich nie powstydziłyby się motocykle o sportowym zacięciu. Prędkość maksymalna sięga 330 km/h. Drżyjcie supersamochody!W przeciwieństwie do nich Alpina B5 Biturbo oferuje niemalże królewski komfort jazdy, ma napęd xDrive, a także jest dostępna w praktycznym nadwoziu Touring. Pracujące pod maską 4.4 V8 dostrojono do pracy na 98-oktanowej benzynie. Rozwija 608 KM przy 5750-6250 obr./min oraz 800 Nm w zakresie 3000-5000 obr./min.
Kabinę wykończono z dbałością o najmniejsze szczegóły. I choć całość optycznie przypomina BMW, jest solidniej montowana. Nie ma mowy o żadnym skrzypieniu nawet po mocnym naciśnięciu plastikowych elementów. Zamawiający może dopasować wystrój wnętrza do własnych preferencji. Jedną z ciekawszych opcji są drewniane listwy dekoracyjne z wyraźną strukturą.

Szkoda, że Alpina B5 Biturbo będzie rzadkim gościem na drogach. Z ceną startującą z pułapu 120 tysięcy euro będzie propozycją dla zamożnych koneserów aut z najwyższej półki.

fot. Alpina

Podobne

O czym (nie)musi pamiętać kierowca w 2021 roku?

Nowy rok niesie ze sobą szereg zmian bardzo istotnie wpływających na codzienność kierowców. Część z nich już obowiązuje, cześć zacznie obowiązywać niebawem, część nadal mielona jest przez tryby machiny legislacyjnej. O czym musicie wiedzieć żeby w grudniu 2021 roku nadal cieszyć się z posiadania Prawa Jazdy i dowodu rejestracyjnego? Zapraszamy do naszego podsumowania. Na początek…

Test BMW M235i – godny następca M3 E30

Nowoczesne samochody brną w ślepą uliczkę. Są coraz cięższe, coraz większe i coraz skuteczniej izolują kierowcę od otoczenia. Gdzież podziała się niczym niezmącona radość z jazdy? Znaleźliśmy ją w nowym M235i. BMW serii 2 Coupé zastąpiło „jedynkę” Coupé. Czy rewolucja w nazewnictwie była konieczna? Ile osób, tyle opinii. Trzeba jednak przyznać, że seria 2 prezentuje…