Alpina B5 Biturbo. Bezkompromisowe 608 KM i 800 Nm!

Alpina B5 Biturbo. Bezkompromisowe 608 KM i 800 Nm

Alpina przyzwyczaiła rynek do samochodów kipiących mocą. Najnowsza Alpina B5 Biturbo zawiesiła jednak poprzeczkę wyjątkowo wysoko. Zawstydza nawet M5!BMW G30 po modyfikacjach przeprowadzonych w Buchloe przyspiesza do 100 km/h w zaledwie 3,5 sekundy. Dwie „paczki” pojawiają się na prędkościomierzu po 11,4 s od startu. To wyniki, jakich nie powstydziłyby się motocykle o sportowym zacięciu. Prędkość maksymalna sięga 330 km/h. Drżyjcie supersamochody!W przeciwieństwie do nich Alpina B5 Biturbo oferuje niemalże królewski komfort jazdy, ma napęd xDrive, a także jest dostępna w praktycznym nadwoziu Touring. Pracujące pod maską 4.4 V8 dostrojono do pracy na 98-oktanowej benzynie. Rozwija 608 KM przy 5750-6250 obr./min oraz 800 Nm w zakresie 3000-5000 obr./min.
Kabinę wykończono z dbałością o najmniejsze szczegóły. I choć całość optycznie przypomina BMW, jest solidniej montowana. Nie ma mowy o żadnym skrzypieniu nawet po mocnym naciśnięciu plastikowych elementów. Zamawiający może dopasować wystrój wnętrza do własnych preferencji. Jedną z ciekawszych opcji są drewniane listwy dekoracyjne z wyraźną strukturą.

Szkoda, że Alpina B5 Biturbo będzie rzadkim gościem na drogach. Z ceną startującą z pułapu 120 tysięcy euro będzie propozycją dla zamożnych koneserów aut z najwyższej półki.

fot. Alpina

Podobne

BMW i4 M50 i BMW 440i 2025

BMW Serii 4 Gran Coupe 2025 – galeria zdjęć

BMW Serii 4 Gran Coupe 2025 oraz BMW i4 przeszły delikatny facelifting. Wyróżnikiem odświeżonej wersji są zmodyfikowane lampy przednie oraz tylne. Unowocześniono także wnętrze, a "pod skórą" znalazł się nowy system iDrive. Modele po faceliftingu wejdą do sprzedaży w lipcu 2024 roku. 

Tuning BMW E36 328i Coupé widok z boku

Fajne, sportowe BMW E36 coupé – warte naśladowania?

BMW E36 jest jedną z najbardziej wdzięcznych i popularnych podstaw do tuningu. Oznacza to, że są modyfikowane według skrajnie różnych przepisów. Wśród tej różnorodności jest jedna uchodząca za kanon szkoła tuningu – german style. Zdawać by się mogło, że nakazuje więc podążać pewną drogą i nie zostawia wielkiego pola do popisu, ale nic bardziej mylnego. Styl srebrnego coupé Maćka…