ABT e-Caddy- nie samym tuningiem człowiek żyje- E-TRENDS - Trends Magazines

ABT e-Caddy- nie samym tuningiem człowiek żyje- E-TRENDS

Z pewnością większość z Was kojarzy ABT z tuningiem produktów koncernu VAG. Tak oczywiście jest, ale ABT zajmuje się również elektrycznymi konwersjami samochodów. Występująca jako ABT e-Line marka to partner premium Volkswagen Samochody Użytkowe.

Pierwsze w pełni elektryczne ABT e-Caddy z długim rozstawem osi będzie dostępne od końca listopada 2019 r u wybranych dealerów pojazdów użytkowych Volkswagen i partnerów ABT e-Line. VW dostarcza podwozie, a E-Line instaluje silnik elektryczny, elektronikę i akumulator podłogowy. e-Caddy w wersji furgon ma ładowność do 4,2 metrów sześciennych . Pojazd ma akumulator o pojemności 37,3 kWh i jest napędzany silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym 200 Nm i mocy 83 kW.

Oprócz wersji furgon, ABT e-Caddy jest również dostępny jako furgon z panelami (kombi) oraz jako samochód osobowy ze specyfikacją Trendline. Zelektryfikowane pojazdy ABT e-Line są zaprojektowane tak, aby osiągać prędkość maksymalną 90 km/h lub opcjonalnie do 120 km/h. Łączny zasięg wynosi maksymalnie 159 km na jednym ładowaniu akumulatora (do 167 km w ruchu miejskim) zgodnie z WLTP. Akumulator jest w pełni naładowany za pomocą prądu przemiennego za pośrednictwem kasety ściennej o mocy 7,2 kW w ciągu około pięciu godzin lub może być naładowany do 80 procent pojemności na stacji szybkiego ładowania 50 kW (CCS) w około 50 minut.

Segment miejskich pojazdów użytkowych z pewnością bardzo skorzysta z implementacji napędu elektrycznego. Mamy niestety wrażenie, że propozycja ABT prezentuje poziom zaawansowia sprzed kilku lat- tak to przynajmniej wygląda w liczbach. Mimo to, do specyficznych zastosowań, jak np. kurier miejski, e-Caddy będzie z pewnością lepszym rozwiązaniem od aut spalinowych. Oby tylko zasięg realny zasięg okazał się wystarczający na cały dzień pracy.

Podobne

VW Touareg I V10 TDI i VW Touareg III V8 TDI stojące przodem

Touareg TDI – V8 czy V10? Który wybrać?

750 Nm to wręcz powalająca wartość. Takim momentem obrotowym mógł pochwalić się już kilkanaście lat temu Volkswagen Touareg. Trzecia generacja topowego niemieckiego SUV-a może zaoferować jeszcze wyższe wartości. 900 Nm budzi uznanie. Pierwszy Touareg Gdy w 2002 roku niemiecki gigant motoryzacyjny zaprezentował pierwszego Touarega, w motoryzacyjnym świecie zawrzało. Producent aut dla ludu nigdy wcześniej nie miał w ofercie tak luksusowego…

Tuning-VW-Passat-B5FL-Variant-1.9-TDI-widok z boku

W Polsce jeżdżą najstarsze auta w całej UE. Nas to nie dziwi

Z danych Eurostatu wynika, że 41% samochodów w Polsce ma ponad 20 lat. To unijny rekord. Mamy także najwięcej samochodów w przeliczeniu na mieszkańców. Dlaczego auta w Polsce są tak stare? Bo nowe są drogie. Po prostu.  Polacy są unijnymi liderami w liczbie posiadanych samochodów – wynika z danych Eurostatu. W 2021 roku w Polsce…