ABT e-Caddy- nie samym tuningiem człowiek żyje- E-TRENDS - Trends Magazines

ABT e-Caddy- nie samym tuningiem człowiek żyje- E-TRENDS

Z pewnością większość z Was kojarzy ABT z tuningiem produktów koncernu VAG. Tak oczywiście jest, ale ABT zajmuje się również elektrycznymi konwersjami samochodów. Występująca jako ABT e-Line marka to partner premium Volkswagen Samochody Użytkowe.

Pierwsze w pełni elektryczne ABT e-Caddy z długim rozstawem osi będzie dostępne od końca listopada 2019 r u wybranych dealerów pojazdów użytkowych Volkswagen i partnerów ABT e-Line. VW dostarcza podwozie, a E-Line instaluje silnik elektryczny, elektronikę i akumulator podłogowy. e-Caddy w wersji furgon ma ładowność do 4,2 metrów sześciennych . Pojazd ma akumulator o pojemności 37,3 kWh i jest napędzany silnikiem elektrycznym o wysokim momencie obrotowym 200 Nm i mocy 83 kW.

Oprócz wersji furgon, ABT e-Caddy jest również dostępny jako furgon z panelami (kombi) oraz jako samochód osobowy ze specyfikacją Trendline. Zelektryfikowane pojazdy ABT e-Line są zaprojektowane tak, aby osiągać prędkość maksymalną 90 km/h lub opcjonalnie do 120 km/h. Łączny zasięg wynosi maksymalnie 159 km na jednym ładowaniu akumulatora (do 167 km w ruchu miejskim) zgodnie z WLTP. Akumulator jest w pełni naładowany za pomocą prądu przemiennego za pośrednictwem kasety ściennej o mocy 7,2 kW w ciągu około pięciu godzin lub może być naładowany do 80 procent pojemności na stacji szybkiego ładowania 50 kW (CCS) w około 50 minut.

Segment miejskich pojazdów użytkowych z pewnością bardzo skorzysta z implementacji napędu elektrycznego. Mamy niestety wrażenie, że propozycja ABT prezentuje poziom zaawansowia sprzed kilku lat- tak to przynajmniej wygląda w liczbach. Mimo to, do specyficznych zastosowań, jak np. kurier miejski, e-Caddy będzie z pewnością lepszym rozwiązaniem od aut spalinowych. Oby tylko zasięg realny zasięg okazał się wystarczający na cały dzień pracy.

Podobne

Klasyk na prąd – ReeVOLT e-Käfer

Samochody elektryczne przestały być melodią przyszłości – znajdziemy je w salonach większości marek. Kto lubi eksperymenty, może pokusić się o zakup elektrycznego napędu dla... klasycznego Garbusa. Nietypowe rozwiązanie pojawiło się pod koniec ubiegłego roku. Elektryczny ReeVOLT e-Käfer dotarł na wystawę Techno-Classica w Essen, gdzie wzbudził spore zainteresowanie. Samochód został przygotowany przez firmę Karabag, która od…

VW Golf 1 GTI Pirelli widok z przodu

Golf i GTI Pirelli z silnikiem Corrado

Dziś w Europie Środkowej i Zachodniej ten kultowy prekursor klasy kompaktowej wywołuje tylko pobłażliwy uśmiech na twarzy fanów motoryzacji. Czasy jego chwały minęły bezpowrotnie, został wyparty przez nowocześniejszych następców. Wprawdzie jego zmodyfikowana w niewielkim stopniu odmiana CitiGolf wciąż jest produkowana w Republice Południowej Afryki, jednak niewielu o tym wie. Przed nami Golf 1 GTI Pirelli.…