ABB zwiększa zasięg infrastruktury do ładowania - Trends Magazines

ABB zwiększa zasięg infrastruktury do ładowania

Technologia ładowania samochodów i autobusów elektrycznych ABB jest teraz dostępna w 95 proc. państw, które zdecydowały się na te środki transportu.

Szybkie stacje elektryczne DC firmy ABB, w zakresie mocy od 50 kW aż do 450 kW, oferowane są klientom na całym świecie. Liczba sprzedanych przez firmę ładowarek przekroczyła globalnie już 6500 sztuk – zarówno produktów dedykowanych do elektrycznych samochodów osobowych, jak autobusów.  Co istotne, zauważalny jest znaczny wzrost zapotrzebowania na stacje elektryczne o wysokiej mocy.

Infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych ABB rozwijana jest w oparciu o platformę w chmurze i stanowi część połączonego portfolio cyfrowych rozwiązań ABB Ability™. Platforma umożliwia elastyczną komunikację, która pozwala operatorom sieci ładowania pojazdów elektrycznych realizować szereg funkcjonalności, w tym zdalnie monitorować i konfigurować punkty ładowania oraz rozwiązywać problemy kierowców. Gwarantuje też serwisowanie sprzętu przy minimalnym czasie przestoju oraz możliwość podłączenia do dowolnej sieci ładowania, zaplecze administracyjne, a także rozwiązania z zakresu zarządzania płatnościami czy energią.

Jako członek-założyciel CHAdeMO oraz sojuszu firm CCS, ABB aktywnie angażuje się w opracowywanie i wdrażanie nowych globalnych standardów przemysłowych. Równie dużą wagę przykłada do innowacji produktowych, opierając się na długoletniej wiedzy z zakresu procesu produkcji, a także wiodących technologiach przemysłowych. Działania na rzecz innowacyjności zaowocowały dwoma nowymi produktami dla samochodów i autobusów w ciągu zaledwie dwóch ostatnich miesięcy: Terra HP, pierwszym produktem o mocy z zakresu 175–350 kW przeznaczonym do samochodów elektrycznych, oraz rozwiązaniem w zakresie inteligentnego ładowania HVC, opracowanym specjalnie z myślą o zajezdniach autobusowych.

Ładowarkę Terra HP można z powodzeniem zastosować w miejscach obsługi podróżnych przy autostradach i na stacjach benzynowych. Jej konstrukcja umożliwia ładowanie zarówno samochodów o wymaganym napięciu 400 V, jak i 800 V przy wykorzystaniu pełnej mocy. Natomiast stacja zajezdniowego ładowania HVC umożliwia zastosowanie pojedynczej, kompaktowej szafy zasilającej z maks. trzema „wall-boxami” do ładowania, które można w dowolnym momencie rozbudować z wersji 50 kW do wersji o mocy 100 kW lub 150 kW.

Dodatkowo dla wszystkich produktów do ładowania pojazdów elektrycznych ABB dedykowana jest usługa serwisowa – ABB Charger Care. Pozwala ona uzyskać maksymalny czas dostępności urządzeń w sieciach stacji oraz skutecznie i szybko reagować w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów. Oferuje także szereg różnego rodzaju rozwiązań, w tym proaktywny monitoring, usługi konserwacji zapobiegawczej i naprawczej, programy szkoleniowe oraz zdalne aktualizacje.

Podobne

Porsche Taycan ładowanie

Ile jest stacji ładowania w Polsce?

Według „Licznika Elektromobilności” opracowanego przez PSPA oraz PZPM, w Polsce na koniec lipca 2020 roku było dostępnych 1224 stacji ładowania, co przekłada się na 2319 ogólnodostępnych punktów ładowania. Ich liczba nieustannie rośnie. Na koniec 2019 roku było w naszym kraju 1815 punktów ładowania, rok wcześniej 845. Najwięcej z nich jest zlokalizowanych w Warszawie, ale co…

Ekologiczny transport akumulatorów VW

Emisja dwutlenku węgla towarzyszy nie tylko eksploatacji pojazdów, ale również ich produkcji. Volkswagen dokłada starań, by wytwarzanie aut stało się możliwie neutralne dla środowiska. Największy nacisk został obecnie położony na uzyskanie zerowego bilansu w przypadku elektrycznych modeli ID.3 oraz ID.4. Jest to zrozumiałe. Koncern rozpoczyna produkcję tych aut, więc optymalizacja procesów produkcyjnych i logistycznych jest prostsza od…