ABB zwiększa zasięg infrastruktury do ładowania - Trends Magazines

ABB zwiększa zasięg infrastruktury do ładowania

Technologia ładowania samochodów i autobusów elektrycznych ABB jest teraz dostępna w 95 proc. państw, które zdecydowały się na te środki transportu.

Szybkie stacje elektryczne DC firmy ABB, w zakresie mocy od 50 kW aż do 450 kW, oferowane są klientom na całym świecie. Liczba sprzedanych przez firmę ładowarek przekroczyła globalnie już 6500 sztuk – zarówno produktów dedykowanych do elektrycznych samochodów osobowych, jak autobusów.  Co istotne, zauważalny jest znaczny wzrost zapotrzebowania na stacje elektryczne o wysokiej mocy.

Infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych ABB rozwijana jest w oparciu o platformę w chmurze i stanowi część połączonego portfolio cyfrowych rozwiązań ABB Ability™. Platforma umożliwia elastyczną komunikację, która pozwala operatorom sieci ładowania pojazdów elektrycznych realizować szereg funkcjonalności, w tym zdalnie monitorować i konfigurować punkty ładowania oraz rozwiązywać problemy kierowców. Gwarantuje też serwisowanie sprzętu przy minimalnym czasie przestoju oraz możliwość podłączenia do dowolnej sieci ładowania, zaplecze administracyjne, a także rozwiązania z zakresu zarządzania płatnościami czy energią.

Jako członek-założyciel CHAdeMO oraz sojuszu firm CCS, ABB aktywnie angażuje się w opracowywanie i wdrażanie nowych globalnych standardów przemysłowych. Równie dużą wagę przykłada do innowacji produktowych, opierając się na długoletniej wiedzy z zakresu procesu produkcji, a także wiodących technologiach przemysłowych. Działania na rzecz innowacyjności zaowocowały dwoma nowymi produktami dla samochodów i autobusów w ciągu zaledwie dwóch ostatnich miesięcy: Terra HP, pierwszym produktem o mocy z zakresu 175–350 kW przeznaczonym do samochodów elektrycznych, oraz rozwiązaniem w zakresie inteligentnego ładowania HVC, opracowanym specjalnie z myślą o zajezdniach autobusowych.

Ładowarkę Terra HP można z powodzeniem zastosować w miejscach obsługi podróżnych przy autostradach i na stacjach benzynowych. Jej konstrukcja umożliwia ładowanie zarówno samochodów o wymaganym napięciu 400 V, jak i 800 V przy wykorzystaniu pełnej mocy. Natomiast stacja zajezdniowego ładowania HVC umożliwia zastosowanie pojedynczej, kompaktowej szafy zasilającej z maks. trzema „wall-boxami” do ładowania, które można w dowolnym momencie rozbudować z wersji 50 kW do wersji o mocy 100 kW lub 150 kW.

Dodatkowo dla wszystkich produktów do ładowania pojazdów elektrycznych ABB dedykowana jest usługa serwisowa – ABB Charger Care. Pozwala ona uzyskać maksymalny czas dostępności urządzeń w sieciach stacji oraz skutecznie i szybko reagować w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów. Oferuje także szereg różnego rodzaju rozwiązań, w tym proaktywny monitoring, usługi konserwacji zapobiegawczej i naprawczej, programy szkoleniowe oraz zdalne aktualizacje.

Podobne

Prąd, wodór, czy silnik spalinowy? Który układ napędowy jest lepszy?

Motoryzacja stanęła u progu największych przemian od początku swojego istnienia. Do lamusa odchodzą bowiem silniki tłokowe. Który układ napędowy jest lepszy? Prąd, wodór, czy może wciąż silnik spalinowy? Volkswagen nie skreślił napędu wodorowego – został on użyty w prototypowym Crafterze HyMotion. Koncern z Wolfsburga postawił jednak na energię elektryczną. Prąd wprawi w ruch całą rodzinę ID. Inwestycja w rozwój…

XC40 Recharge

Volvo zakłada „elektryczne opony”

Już niebawem wszystkie elektryczne samochody z rodziny Recharge będą dostarczane klientom na oponach uniwersalnych. Opracowano je z myślą o samochodach typu BEV. Ta decyzja dotyczy aut sprzedawanych w Europie Północnej i Środkowej*. Opony Recharge opracowano z myślą o samochodach elektrycznych marki Volvo. Mają niższe opory toczenia niż opony zimowe, na których wiele aut w naszym…