ABB zwiększa zasięg infrastruktury do ładowania - Trends Magazines

ABB zwiększa zasięg infrastruktury do ładowania

Technologia ładowania samochodów i autobusów elektrycznych ABB jest teraz dostępna w 95 proc. państw, które zdecydowały się na te środki transportu.

Szybkie stacje elektryczne DC firmy ABB, w zakresie mocy od 50 kW aż do 450 kW, oferowane są klientom na całym świecie. Liczba sprzedanych przez firmę ładowarek przekroczyła globalnie już 6500 sztuk – zarówno produktów dedykowanych do elektrycznych samochodów osobowych, jak autobusów.  Co istotne, zauważalny jest znaczny wzrost zapotrzebowania na stacje elektryczne o wysokiej mocy.

Infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych ABB rozwijana jest w oparciu o platformę w chmurze i stanowi część połączonego portfolio cyfrowych rozwiązań ABB Ability™. Platforma umożliwia elastyczną komunikację, która pozwala operatorom sieci ładowania pojazdów elektrycznych realizować szereg funkcjonalności, w tym zdalnie monitorować i konfigurować punkty ładowania oraz rozwiązywać problemy kierowców. Gwarantuje też serwisowanie sprzętu przy minimalnym czasie przestoju oraz możliwość podłączenia do dowolnej sieci ładowania, zaplecze administracyjne, a także rozwiązania z zakresu zarządzania płatnościami czy energią.

Jako członek-założyciel CHAdeMO oraz sojuszu firm CCS, ABB aktywnie angażuje się w opracowywanie i wdrażanie nowych globalnych standardów przemysłowych. Równie dużą wagę przykłada do innowacji produktowych, opierając się na długoletniej wiedzy z zakresu procesu produkcji, a także wiodących technologiach przemysłowych. Działania na rzecz innowacyjności zaowocowały dwoma nowymi produktami dla samochodów i autobusów w ciągu zaledwie dwóch ostatnich miesięcy: Terra HP, pierwszym produktem o mocy z zakresu 175–350 kW przeznaczonym do samochodów elektrycznych, oraz rozwiązaniem w zakresie inteligentnego ładowania HVC, opracowanym specjalnie z myślą o zajezdniach autobusowych.

Ładowarkę Terra HP można z powodzeniem zastosować w miejscach obsługi podróżnych przy autostradach i na stacjach benzynowych. Jej konstrukcja umożliwia ładowanie zarówno samochodów o wymaganym napięciu 400 V, jak i 800 V przy wykorzystaniu pełnej mocy. Natomiast stacja zajezdniowego ładowania HVC umożliwia zastosowanie pojedynczej, kompaktowej szafy zasilającej z maks. trzema „wall-boxami” do ładowania, które można w dowolnym momencie rozbudować z wersji 50 kW do wersji o mocy 100 kW lub 150 kW.

Dodatkowo dla wszystkich produktów do ładowania pojazdów elektrycznych ABB dedykowana jest usługa serwisowa – ABB Charger Care. Pozwala ona uzyskać maksymalny czas dostępności urządzeń w sieciach stacji oraz skutecznie i szybko reagować w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów. Oferuje także szereg różnego rodzaju rozwiązań, w tym proaktywny monitoring, usługi konserwacji zapobiegawczej i naprawczej, programy szkoleniowe oraz zdalne aktualizacje.

Podobne

VW ID.7 GTX Tourer 2025

VW ID.7 GTX Tourer to najmocniejsze kombi z Wolfsburga, ale czy emocjonujące?

Trzy tygodnie po premierze nowego elektrycznego kombi z Wolfsburga przyszedł czas na jego pikantną wersję. VW ID.7 GTX Tourer dysponuje mocą większą niż jakiekolwiek inne kombi tego producenta, ale czy wzbudza jakieś emocje? Na początku trzeba pochwalić design nowego VW ID.7 GTX Tourer. Połączenie czerwonego i czarnego lakieru wygląda bardzo sportowo i dobrze wpisuje się…

Który oszczędniejszy: Passat TDI (190 KM) czy Passat GTE (218 KM)?

Legendarne TDI i walczące o swoje miejsce na rynku GTE są różnymi receptami Volkswagena na niskie zużycie paliwa. Drogi do sukcesu okazują się różne, tak samo jak charaktery obu wersji limuzyny. Przez lata utarła się teoria, że diesle są oszczędne, a silniki benzynowe paliwożerne, co rekompensują większą zrywnością i wyższą kulturą pracy. Rozwój techniki sprawił,…