BMW bez roadstera. Na długo? - Trends Magazines

BMW bez roadstera. Na długo?

Mało który koncern chwali się wygaszaniem produkcji swoich samochodów. BMW również wykazało się powściągliwością, gdy kilka miesięcy temu z taśmy montażowej fabryki w Regensburgu zjeżdżało ostatnie BMW Z4.

Roadster w kolorze Valencia Orange Metallic oraz wersji sDrive35is zamknął pewien rozdział w historii BMW. Wraz z nim odeszły do lamusa sześciocylindrowe, podwójnie doładowane motory z rodziny N54. Niewykluczone, że pożegnano także nazwę.

Produkcja BMW Z4 E89 rozpoczęła się w 2009 roku. BMW dostarczyło klientom przeszło 115 tys. egzemplarzy. Projektanci samochodu postanowili odejść od klasycznego wzorca, jakim była pierwsza generacja BMW Z4 E85 z lekkim nadwoziem, ciasnawym wnętrzem, brezentowym dachem wersji Roadster i egzotycznym E86 Coupé. BMW Z4 E89 stanowiło próbę połączenia sportu z luksusem, a także Roadstera z Coupé, w czym pomógł składany, metalowy dach.

Co wiadomo na temat kolejnej odsłony bawarskiego roadstera? Media od dłuższego czasu spekulują o modelu Z5 G29 z brezentowym zadaszeniem, który ma zostać zbudowany w kooperacji z Toyotą, pracującą nad kolejną odsłoną kultowej Supry. Auta mogłyby dzielić architekturę nadwozia, elementy układu jezdnego i skrzynie biegów. Każda z firm zastosuje jednak własne silniki. Jeżeli doniesienia się sprawdzą, na rynek trafi 450-konne BMW Z5M. Produkcja najprawdopodobniej zostanie powierzona austriackiej spółce Magna Steyr, która odzyska moce przerobowe po zatrzymaniu taśm montażowych Mini Paceman i uruchomieniu produkcji Mini Countryman II w innym miejscu.

Redukcja masy, dzięki rezygnacji z metalowego dachu oraz zmniejszenie gabarytów i zwisów nadwozia – na co wskazują zdjęcia zamaskowanych prototypów – wyjdą „Zetce” na dobre. Roadster powróci do prawdziwie sportowych korzeni marki. Na rynku pojawi się najwcześniej w drugiej połowie 2018 roku.

Podobne

M51 – Silnik BMW, który budzi emocje

M51, czyli sześciocylindrowy diesel BMW o pojemności 2497 ccm z turbodoładowaniem, komorą wstępną, żeliwnym blokiem, pojedynczym wałkiem rozrządu i dwoma zaworami na cylinder. Brzmi jak przepis na jednostkę, która może bezproblemowo pokonać milion kilometrów. I faktycznie tak jest, jednak są pewne ale... Na redakcyjnym profilu facebookowym bmw.trends.polska obserwujemy od dłuższego czasu, że każda informacja o…

Wyjątkowe spotkanie z Alpiną B5

Alpina B5 Supercharged E60 była naturalnym konkurentem BMW M5. Siedząc za kierownicą od razu czujemy olbrzymi potencjał, ale każda droga nie jest odbierana niczym tor wyścigowy. Alpina B5 jest dostojna. Niczego nie musi udowadniać. Wystarczy jednak chwila, iskra, aby zostawić wszelkich „prowokatorów” w tyle i pomknąć przed siebie w tempie, którego niewielu będzie w stanie…