Seryjne BMW M4 oferuje 431 KM i 550 Nm oraz – jeżeli zostanie doposażone w pakiet M Driver – rozpędza się do 280 km/h. Hamann uznał wymienione wartości za niewystarczające i zoptymalizował bawarskie coupé.
Znana z odważnych projektów firma ograniczyła zmian do absolutnie niezbędnych. 517 KM oraz 700 Nm udało się wycisnąć dzięki modułowi ingerującym w sygnały wysyłane przez fabryczny sterownik. Lepszą trakcję i wyższą precyzję prowadzenia zapewniły 20-calowe felgi Hamann Anniversary, opony wytrzymujące przynajmniej 340 km/h, obniżone i utwardzone zawieszenie oraz grubsze stabilizatory. Ponadto M4 otrzymało pakiet aerodynamiczny złożony z pokaźnego spojlera klapy bagażnika i dyfuzora – oba elementy wykonano z włókna węglowego.
Na owalnym torze w Papenburgu M4 Coupé rozpędziło się do 306,4 km/h. Żadne M4 nie uzyskało lepszego wyniku podczas oficjalnych testów – wynik uzyskany przez auto Hamanna potwierdzili specjaliści TÜV Rheinland, którzy kontrolowali próbę za pomocą urządzenia VBOX 3i GPS.
Wrażenie robi nie tylko sama prędkość, ale również tempo jej przyrastania. Na osiągnięcie 250 km/h M4 potrzebowało jedynie 1000 metrów! Po dwóch kilometrach prędkościomierz wskazał 290 km/h, a na kolejnym kilometrze rozpędził się do 306 km/h.